هر یک از سبک های دکوراسیون شومینه به فضای محیط سرزندگی می بخشد. نکته مهم این است که مناسب ترین دکوراسیون شومینه را برای خانه خود انتخاب کنید. ما در مقاله خود توضیح خواهیم داد که برای این کار چه کاری باید انجام دهید، چه معیارهایی مهم هستند.

 

به این ترتیب، قسمتی را که شومینه شما در آن قرار دارد، خلاقانه طراحی می کنید. فراموش نکنید که هر جزئیاتی را که چشمان شما را خشنود می کند به دکوراسیون شومینه خود اضافه کنید. به این ترتیب، تحقق دکوراسیون خلاقانه تر آسان می شود.

 

به عنوان فیکا آدرس سبک و هارمونی در منازل می توانید با توجه به نکاتی که در این مقاله آمده است در اسرع وقت زیباترین دکوراسیون شومینه را تهیه کنید. پس بیایید، بیایید تمام ایده های خود را در مورد دکوراسیون شومینه به اشتراک بگذاریم!

گزینه های دکوراسیون با توجه به انواع شومینه چیست؟

شومینه از کلمه فرانسوی “cheminée”؛ در برخی مکان ها به عنوان یک عنصر ساختمانی معماری برای گرم کردن فضا و در برخی مکان ها برای افزودن فضای متفاوت به دکوراسیون استفاده می شود. به لطف ایده های دکوراسیون شومینه، می توانید خلاقیت خود را به دلخواه بیان کنید!

اندازه های میز ایده آل برای کار موثر چیست؟

امروزه بیش از یک نوع شومینه وجود دارد. بیایید با هم نگاهی دقیق تر به هر یک از آنها بیندازیم. از شومینه اتانولی گرفته تا شومینه مصنوعی، در اینجا انواع شومینه ها و گزینه های دکوراسیون مناسب برای هر کدام آورده شده است!

1. دکوراسیون شومینه اتانولی

شومینه های اتانولی در فضاهایی که با وسایل چوبی تزئین شده اند رایج است. این شومینه ها با ساختار شیشه ای در قسمت جلو، گرمایش بالایی را ارائه می دهند. این یک نوع شومینه است که به ویژه در دکوراسیون مدرن گنجانده شده است، بنابراین بسیار محبوب است.

 

در مناطقی که دارای این نوع شومینه هستند، اغلب اقلام تیره رنگ ترجیح داده می شوند. زیرا به این ترتیب یک انسجام بصری ایجاد می شود. به همین ترتیب، لوازم جانبی باید به گونه ای انتخاب شوند که یکپارچگی را با دکوراسیون تشکیل دهند.

2. دکوراسیون شومینه گاز طبیعی

شومینه گاز طبیعی که اغلب در دکوراسیون خانه های مدرن استفاده می شود. می توان آن را در دو نوع دو رو و سه رو ساخت. این نوع شومینه را می توان به سادگی با کنترل از راه دور همیشه مدیریت کرد.

 

اگر این نوع شومینه که فضای اتاق استراحت را تغییر می دهد، در خانه شما نیز وجود دارد، می توانید دکوراسیونی را عمدتاً به رنگ سفید انجام دهید. می توانید این ظاهر را با بالش های پرتابی طرح دار مرمر تزئین کنید. بنابراین، همه چیز شکل هماهنگی پیدا می کند.

3. دکوراسیون شومینه مصنوعی (برقی).

در میان انواع شومینه مصنوعی، شومینه های مصنوعی، برقی، حرف اول را می زند. از نظر بصری، شبیه یک شومینه است، اگرچه هیچ آتش واقعی در داخل وجود ندارد. همچنین دارای ویژگی گرمایشی است.

 

شومینه های مصنوعی چند سال پیش در دکوراسیون گنجانده شدند. محبوبیت آن از آن زمان به طور چشمگیری افزایش یافته است. شومینه مصنوعی سفید را می توان با رنگ هایی مانند صورتی پودری، آبی روشن و سبز پسته ای ترکیب کرد. این به شما امکان می دهد دکوراسیون جالب تری ایجاد کنید.

4. دکوراسیون شومینه کلاسیک

امروزه شومینه های کلاسیک که در مکان هایی مانند کلبه ها کار می کنند، هنوز هم بسیار محبوب هستند. سبک کلاسیک در میان شومینه های قدیمی تحسین بسیاری را برانگیخته است.

 

تزئین با شومینه های کلاسیک بسیار لذت بخش است. می توانید با ست های مبل در رنگ هایی مانند آنتراسیت، مشکی، قهوه ای و شرابی تزئین کنید. با گوش دادن به صدای ترق چوب می توانید دکوراسیون باشکوهی را که ایجاد کرده اید تماشا کنید.

6 ایده برای تزیین شومینه که دوست خواهید داشت

شومینه ها یکی از قابل توجه ترین سازه های معماری هستند که شب های سرد را گرم می کنند. به همین دلیل همیشه در دکوراسیون منزل قرار می گیرند. اگر می خواهید قدمی به سمت دکوراسیون شومینه بردارید، حتما باید ایده های تزیین شومینه را که به شما توصیه می کنیم مرور کنید! در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد این موضوع بدانید…

1. حرکت را به گوشه های خانه با شومینه اضافه کنید

تعبیه شومینه در گوشه و کنار خانه به ایجاد ظاهری تزئینی تر کمک می کند. این دقیقا همان چیزی است که امروزه بسیاری از دکوراسیون های مدرن شومینه انجام می شود. شما همچنین می توانید با موفقیت از این روش برای گرفتن سبک مینیمالیستی و اصلی تر استفاده کنید.

 

اگر انتخاب خود را در رنگ و مدل مناسب گوشه شومینه انجام دهید، می توانید دکوراسیونی بسیار هماهنگ به خصوص برای گروه نشیمن ایجاد کنید. به طور کلی، شومینه ها زمانی که با هر یک از وسایل هماهنگ باشند، بیشتر به چشم می آیند. به همین دلیل بسیار مهم است که انتخاب سایر موارد کاملاً درست باشد.

2. دور شومینه را به یک قفسه کتاب کوچک تبدیل کنید

آیا دوست ندارید کتاب خود را با لذت در یک منطقه گرم بخوانید؟ پس حتما باید یک قفسه کتاب شیک در اطراف شومینه خود اضافه کنید. این ایده که در وهله اول در دکوراسیون شومینه قرار دارد، اخیراً به شکلی دلپذیر توسط بسیاری از افراد ادامه دارد.

 

به لطف این روش دکوراسیون برای ایجاد دکوراسیون شومینه مدرن استفاده می کنید، اتاق شما با شومینه اکنون به یک کتابخانه کوچک تبدیل می شود. در صورت تمایل می توانید با لوازم تزیینی متنوع به این کتابخانه جان ببخشید.

 

3. گوشه شومینه را به یک گوشه آرامش تبدیل کنید

همیشه زیباترین گوشه خانه اتاق نشیمن است. ایجاد یک گوشه آرامش عظیم در اتاق نشیمن همه را خوشحال می کند. اگر می خواهید چنین فضایی را تهیه کنید، می گوییم قسمت شومینه دار خانه را انتخاب کنید.

 

در واقع ایجاد یک اتاق استراحت زیبا برای خودتان بسیار آسان است. در اینجا می‌توانید فیلم تماشا کنید، بخوابید، به موسیقی گوش دهید، استرس روز را از بین ببرید، ساعت‌ها با عزیزانتان چت کنید یا اوقاتی آرام را با خودتان به تنهایی بگذرانید.

 

در صورت تمایل چگونه اتاق نشیمن را با توجه به اندازه اتاق تزئین کنیم؟ شما همچنین می توانید مقاله ما را بررسی کنید.

4. نمای بیرونی شومینه خود را با شیشه های مقاوم در برابر حرارت تزئینی کنید

پوشش بیرونی شومینه ها با شیشه های مقاوم در برابر حرارت کمک می کند تا ظاهر تزئینی بیشتری داشته باشید. علاوه بر این، از حوادث احتمالی، یعنی هرگونه وضعیت سوختگی، جلوگیری می شود. استفاده از شومینه کاملاً ایمن تضمین شده است.

 

لیوان های فوق را می توان به صورت رنگی نیز ساخت و شما می توانید شیشه رنگی برای شومینه خود داشته باشید تا به محیط رنگ ببخشید. بنابراین نور ساطع شده از شعله به طور کامل همراه با رنگ شیشه شروع به انعکاس می کند.

5. داخل شومینه را با شمع تزئین کنید

تزیین داخلی شومینه ها با شمع به یکی از شیک ترین جزئیات دوره گذشته تبدیل شده است. این تکنیک تزیینی که می توان با شمع های هم رنگ یا متفاوت انجام داد، از نظر بصری بسیار رضایت بخش به نظر می رسد. شمع هایی که هر سلیقه ای را به خود جذب می کنند، نقش بسیار فعالی در دکوراسیون شومینه دارند.

 

همچنین می توانید محصولاتی مانند عطرهای اتاق را نیز در این محیط قرار دهید تا بوی مطبوعی را به محیط منتقل کنید. عطرهای اتاق و شمع ها همیشه انرژی متفاوتی را به هر فضایی که در آن قرار دارند منتشر می کنند. به همین دلیل است که هر دو آنها را بسیار دوست دارند.

6. شومینه را با نقاشی متحرک کنید

می توانید یک میز را در قسمت های کناری و بالای شومینه قرار دهید. به لطف این نقاشی ها می توانید یک فضای هنری ایجاد کنید. توصیه می کنیم از هماهنگی مدل های میزی که انتخاب می کنید با محیط اطمینان حاصل کنید، به این ترتیب می توان ظاهری ساده تر و دلپذیرتر ارائه داد.

 

آیا می خواهید دکوراسیون شومینه را به طور موثر ایجاد کنید؟ پس توصیه می کنیم همیشه کیفیت فیکا را انتخاب کنید!

 

علاوه بر این، انتخاب رنگ در مبلمان تختخوابشو ، که در میان محتوای وبلاگ فیکا ما قرار دارد، چیست؟ شما همچنین می توانید از مقاله ما لذت ببرید.

نویسنده: حامد دهنوی