سرویس غذاخوری چوبی

این سوال که روستیک یعنی چه سوالی است که در ذهن علاقه مندان به دکوراسیون منزل علامت سوال ایجاد می کند. اگر بارها این کلمه را برای توصیف دکوراسیون شنیده اید، اما معنای دقیق آن را نمی دانید، نگران نباشید.

پاسخ به سوالاتی از قبیل روستیک یعنی چی، روستیک چیست و ایده های الهام بخش دکوراسیون روستیک را می توانید در ادامه مطالب ما بیابید.

از آنجایی که دکوراسیون روستیک شامل بسیاری از گرایش های دکوراسیون مختلف است، ممکن است در نگاه اول تشخیص این دکور از سایر گرایش ها دشوار باشد. با این حال، هنگامی که ویژگی‌های متمایز اصلی آن را درک کردید، بلافاصله می‌توانید سبک روستیک را با دیدن آن تشخیص دهید.

به عنوان فیکا آدرس مبلمان شیک، در این مطلب به این سوال می پردازیم که دکوراسیون روستیک و روستیک چیست. اگر به دکوراسیون های الهام گرفته از طبیعت علاقه دارید، فکر می کنیم که عاشق دکوراسیون خانه روستایی خواهید شد.

روستایی به چه معناست؟

برای پاسخ به این سوال که روستیک چیست ، قبل از ورود به بافت دکوراسیون این حرکت، معنای کلمه را روشن کنیم. کلمه روستیک به معنای «مربوط به روستا» یا «مربوط به روستا» است.

در واقع، دکوراسیون روستیک خیلی از معنای کلمه دور نمی شود.

همانطور که کلبه‌ها و خانه‌های روستایی با استفاده از مصالح طبیعی خودنمایی می‌کنند، می‌توانید کاربرد مشابه آن را در سبک روستیک مشاهده کنید. بنابراین، روستیک در دکوراسیون به چه معناست و چگونه اعمال می شود؟

دکوراسیون روستایی 101

اتاق خواب روستیک کابین با دیوار سنگی و شومینه

بارزترین ویژگی دکوراسیون روستیک این است که همیشه بر طبیعی بودن تاکید دارد. از مواد طبیعی و ارگانیک مانند سنگ و چوب استفاده می شود. می‌توانیم ویژگی‌های اساسی دکوراسیون خانه روستایی را به شرح زیر فهرست کنیم:

چوب واقعی / مبلمان چوبی:

از آنجایی که روستیک بر اساس طبیعی بودن حومه شهر است، مبلمان چوبی واقعی به جای مبلمان چوب مانند در دکوراسیون ترجیح داده می شود. علاوه بر این، به جای چوب های صاف و صیقلی، حالت خالص چوب های خراشیده و فرورفته در پیش زمینه است.

در دکوراسیون روستیک به دنبال کمال نیست. برعکس، موضع پنهان ناقص ها فضایی دوستانه ایجاد می کند.

پر کردن دستی آب گرم از کتری و پایه چوبی

بافت:

خانه های روستایی ساخته شده از چوب و سنگ را از فیلم ها به یاد بیاورید. در چنین خانه هایی قطعا جزئیاتی مانند پوست حیوانات و شومینه وجود دارد. از آنجایی که سبک روستیک مواد طبیعی را در بر می گیرد، بافت های مختلفی را که به دور از صافی هستند، ترکیب می کند، مانند بافت خشن شومینه های سنگی، بافت پوست حیوانات و سطح میزهای چوبی.

دست ساز:

قطعات مورد استفاده در دکوراسیون روستیک اغلب قطعات منحصر به فردی هستند. بنابراین می توانید خانه خود را با لوازم دست ساز تزئین کنید. از سوی دیگر، هیچ اکسسوری دست ساز وجود ندارد که زیبا به نظر برسد. شما باید اکسسوری های دست ساز مشخص و شیک را انتخاب کنید که با مبلمان روستایی سازگار باشد. می توانید از فرش دستبافت نیز استفاده کنید.

مبلمان سنگین:

طراحی روستیک برای اقلامی شناخته می شود که برخلاف سبک های مدرن دارای حالت سنگین و محکمی هستند. میزهای ضخیم، چرم، صندلی های تیره رنگ در پیش زمینه هستند.

ساده:

تمرکز اصلی در روستیک، متریال استفاده شده است تا طراحی. به عنوان مثال، مبلمان چوبی که در این دکوراسیون ترجیح داده می شود، به دلیل ساده بودن بسیار جلب توجه می کند.

سیاهههای مربوط انباشته

سادگی از طبیعت در پیش زمینه است

سبک روستیک ساده و طبیعی را در بر می گیرد. به عنوان مثال، یک میز ساخته شده از چوب طبیعی و تصفیه نشده به یک میز براق و فرآوری شده ترجیح داده می شود.

این سبک دکوراسیون با رنگ های خنثی مانند بژ، قهوه ای و خاکستری غالب است. از آنجایی که طبیعی بودن شرط اول است، مواد غیر طبیعی و مدرن مانند فلز، پلاستیک، پارچه های مصنوعی بر اساس دکوراسیون روستایی وجود ندارد.

با این حال، امروزه با رواج روند دکوراسیون مدرن روستیک، مرز سخت بین روستیک و مدرن از بین رفته است.

بنابراین، شکستن بافت آرام و دوستانه دکور روستایی از حومه شهر و آوردن آن به شهر و خانه می تواند ایده خوبی باشد.

خانه شما با ایده های دکوراسیون روستایی که برای شما آماده کرده ایم، فضایی کاملا متفاوت به خود می گیرد! در اینجا محبوب ترین روندهای دکوراسیون مدرن روستیک که می توانید در خانه خود اعمال کنید آورده شده است:

ایده های دکوراسیون روستیک مدرن

صندلی راحتی بژ با یک دیوار سنگی سفید پشت آن

1. دیوارهای سنگی سفید

با نگاهی به نمونه های خانه های روستایی، می توان دیوارهای سنگی را به عنوان یک موتیف تکراری دید. اگر طبیعی بودن سنگ را با سبک دکوراسیون معاصر ترکیب کنید، می توانید یک دکوراسیون مدرن روستیک ایجاد کنید.

به عنوان مثال، برای دکوراسیون روستیک اتاق نشیمن ، می توانید دیوار را با یک روکش سنگ سفید بپوشانید، یا اگر فرصت انجام آن را دارید، می توانید آن را از سنگ واقعی نیز بسازید.

می توانید ست مبل بژ فیکا  را انتخاب کنید تا کمی تضاد با دیوارهای سفید ایجاد کنید .

2. پیشخوان چوبی در آشپزخانه

نیمکت چوبی در آشپزخانه روستایی به سبک اسکاندیناوی

اشاره کردیم که پاسخ به این سوال که روستیک به چه معناست ارتباط نزدیکی با مواد طبیعی دارد.

می توان با انعکاس این طبیعی بودن به آشپزخانه های خود به دکوراسیون آشپزخانه ای رسید که به شیک بودن دکوراسیون روستیک مدرن اتاق نشیمن باشد.

دگرگونی در فضاهای زندگی: دکوراسیون صنعتی

به عنوان مثال، زمانی که میزهای چوبی، کابینت های سفید آشپزخانه و دیوارهای سفید سنگ مانند با هم استفاده می شوند، می توان روستیک مدرن و مینیمالیسم را با هم ترکیب کرد.

3. واحد تلویزیون روستایی

یونیت تلویزیون چوبی قهوه ای

یکی از قطعات ستاره ای که می توان از آن در دکوراسیون روستیک اتاق نشیمن استفاده کرد یونیت تلویزیون چوبی است.

شما می توانید یک واحد تلویزیونی را انتخاب کنید که ترکیبی از بافت چوب، ساخت با کیفیت و طراحی متفاوت است، مانند واحد تلویزیون چوبی فیکا در تصویر، تا خطوط معاصر را به سبک مدرن روستایی همراه با نسیم روستایی روستایی برجسته کنید.

4. استفاده از چوب به عنوان دکور

دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن با جزئیات چوب

کنده ها و تکه های چوب اشیای تزئینی طبیعی هستند که اغلب در دکوراسیون اتاق نشیمن روستایی یا دکوراسیون اتاق خواب روستایی مشاهده می شوند.

در حالی که این چوب ها برای استفاده در خاستگاه سبک روستیک روستایی هستند، دکوراسیون مدرن روستایی خانه اغلب هدفی صرفاً تزئینی به آنها اختصاص می دهد.

می توانید با چیدن تکه های کنده ها روی هم در یک قاب فلزی مشکی به این ظاهر برسید. جدای از این، می توان از قطعات چوبی گرد و کوچک به عنوان زیر لیوانی یا جا شمعی استفاده کرد.

همچنین می توانید این دکور را امتحان کنید که به خصوص در زمستان شما را گرم می کند.

5. اتاق خواب های طبیعی با تخت خواب های چوبی

اتاق خواب روشن با تخت چوبی

کسانی که می خواهند در هر گوشه از خانه فضایی روستیک ایجاد کنند، می توانند با انتخاب تخت خواب های چوبی یا حتی سرویس خواب های چوبی در اتاق خواب خود به طراحی داخلی مورد نظر خود دست یابند.

ترجیح دادن مبلمان با چوب روشن به جای چوب های تیره، انتخاب بهتری برای دکوراسیون اتاق خواب طبیعی و جادار خواهد بود.

به عنوان مثال، تختخوابشو های چوبی فیکا ترکیبی از بافت ساده بلوط با طراحی شیک است و ظاهری منحصر به فرد برای دکوراسیون مدرن روستیک در اتاق خواب ها ارائه می دهد.

6. لوازم جانبی روستیک را فراموش نکنید

قندان تزئینی با اثر سنگ خاکستری دوتایی

نباید فراموش کرد که اکسسوری ها جزء لاینفک هر دکوراسیونی هستند. همانطور که اشاره کردیم در مورد روستیک بودن، بافت اهمیت زیادی در این سبک دکوراسیون دارد.

می توان از پوست های مصنوعی، بالش های پر روی صندلی های راحتی و همچنین جا شمعی های چوبی و گلدان های سرامیکی روی میز قهوه استفاده کرد.

همچنین می توانید از قندان دکوری فیکا با نمای سنگ الماس به عنوان دکور میز قهوه یا یونیت تلویزیون استفاده کنید.

برای پیشنهادات بیشتر لوازم جانبی میز قهوه، ایده های لوازم جانبی میز قهوه به خانه شما سبک می بخشد ! پست وبلاگ ما را بررسی کنید.

7. سبک روستایی با شومینه

اتاق نشیمن روستایی با شومینه سقفی چوبی

اگر قبلاً در اتاق نشیمن خود یک شومینه دارید، این یک مزیت بزرگ برای شما است. قاب های شومینه را می توان به قاب های سنگی تبدیل کرد تا سبک اصلی روستایی کلبه های روستایی را با طراحی مدرن در خانه شما ترکیب کند.

در ماه هایی که از شومینه استفاده نمی کنید، فقط تکه های چوب را داخل آن قرار دهید، با استفاده از چراغ های تزیینی ال ای دی بر روی این تکه های چوب می توانید این تصور را ایجاد کنید که در حال سوختن است.

می توان شومینه های برقی را با سبک روستایی تطبیق داد. می‌توانید پانل‌های چوبی یا پانل‌های دیواری سنگ‌مانند چسبی را به عنوان قاب به شومینه‌های برقی اضافه کنید که برای دکوراسیون مدرن‌تر جذاب هستند. در صورت نداشتن شومینه می توان از شومینه های مصنوعی نیز استفاده کرد.

8. میز ناهار خوری روستایی

ست اتاق غذاخوری مبلمان چوبی

میزهای ناهار خوری چوبی که بافت چوبی در آنها دیده می شود نیز یکی از بخش های پیشرو در دکوراسیون روستیک هستند. می توانید از سبدها و گیاهان حصیری طبیعی به عنوان لوازم جانبی روی میز ناهارخوری چوبی استفاده کنید.

– ما به سوالات روستیک یعنی چه، روستیک برای شما پاسخ دادیم و نمونه های الهام بخش دکوراسیون روستیک مدرن را لیست کردیم. امیدواریم این مثال ها برای شما مفید بوده باشد. فراموش نکنید که صفحه وبلاگ فیکا را برای پیشنهادات دکوراسیون بیشتر و اطلاعات مفید دنبال کنید!

نویسنده: حامد دهنوی