فلسفه لاگوم به تازگی در زمینه دکوراسیون مطرح شده است، همانطور که در همه زمینه های زندگی وجود دارد. خانه ها و ادارات بر اساس رویکرد لاگوم چیده شده اند و استانداردهای جدید زندگی بر این اساس تعیین می شود. خوب، لاگوم به چه معناست ، این فلسفه شامل چه چیزهایی می شود، در فضاهای نشیمن چیده شده بر اساس لاگوم چه عناصر تزئینی گنجانده شده است؟ بیا، با تمام جزئیات، “لاگوم چیست؟” بیایید نگاهی به پاسخ سوال بیندازیم!

چند پیشنهاد دکوراسیون آشپزخانه آمریکایی برای خانه های کوچک

لاگوم به چه معناست؟

اتاق نشیمن مبله شده با فلسفه لاگوم که در آن رنگ های سفید غالب هستند

لاگوم در زبان سوئدی به معنای “متعادل، نه بیشتر یا کمتر” است. همانطور که از معنای کلمه می توان فهمید، پاسخ ساده به این سؤال که لاگوم به چه معناست، زندگی متعادل و بدون افراط در آن است. چیزهای کمتر اما چیزهای کافی، یک برنامه غذایی متعادل اما خوردن هر چیزی که می خواهید، لباس کافی و خلق و خوی متعادل مهمترین مراحل تالاب هستند. به طور خلاصه، “لاگوم به چه معناست؟” پاسخ به این سوال این است که “پیدا کردن آنچه کافی است و با آن خوشحال باشید.” به عنوان داده می شود.

اگرچه در نگاه اول، کاهش ممکن است یک کاهش به نظر برسد، در واقع، این دقیقاً هدف درک لاگوم نیست. با این جنبه، می توان فلسفه لاگوم را با مینیمالیسم اشتباه گرفت. با این حال، لاگوم از تمایل به کمتر در مینیمالیسم پشتیبانی نمی کند. این فلسفه کمتر بیشتر است. استانداردی از زندگی را پیشنهاد می‌کند که مردم را به روشی معتدل و بدون زیاده‌روی راضی می‌کند. با این ویژگی، فلسفه لاگوم نیز به شما این امکان را می دهد که در بسیاری از موضوعات به جزئیات مورد نظر خود دست پیدا کنید.

ویژگی های کلی سبک زندگی لاگوم چیست؟

 

به طور کلی می توان گفت که سبک زندگی لاگوم دارای رمزهای عبور خاصی است. اولین مورد از اینها انتخاب یک زندگی پایدار است. محصولات طبیعی و مواد قابل بازیافت به طور گسترده در فلسفه لاگوم گنجانده شده است. بنابراین، مصرف بیش از حد; به عبارت دیگر، می‌توان از مصرف بیش از حد منابع جلوگیری کرد.

کد دیگر لاگوم این است که همیشه فقط آنچه برای شما کافی است بخرید، مصرف کنید و تولید کنید. به عبارت دیگر، زیاد خوردن، خرید زیاد، زندگی با چیزهای زیاد عواملی هستند که زندگی شما را تشدید می کنند و شما را برای فلسفه لاگوم ناآرام می کنند. به همین دلیل است که همیشه باید یاد بگیرید که به همان اندازه که نیاز دارید راضی باشید.

مفهوم لاگوم از بسیاری جهات انتخاب بسیار خوبی برای استراحت و پاکسازی است. این فلسفه که از نظر ذهنی برای مردم خوب است، با جنبه های مربوط به استفاده از منابع، فضای مفیدی برای طبیعت ایجاد می کند. قطعات تزئینی نیز سهم خود را از این فلسفه می گیرند، که توصیه می کند به طور کلی ساده سازی کنید و از افراط و تفریط خلاص شوید.

فضاهای زندگی چگونه باید برای مفهوم لاگوم مناسب باشند؟

 

مفهوم لاگوم که سادگی و کافی بودن را در پیش زمینه قرار می دهد، بر روند دکوراسیون نیز تاثیر می گذارد. ایجاد ظاهری ساده تر و شیک تر با وسایل کمتر یکی از مهم ترین ویژگی های دکوراسیون به سبک لاگوم است. رنگ های آرام تر، الگوهای کمتر، لوازم جانبی کمتر، تعداد کافی مبلمان برای دکوراسیون لاگوم ضروری هستند.

بر اساس این درک، فضاهای زندگی دارای برخی ویژگی های اساسی هستند. می توانیم آنها را به صورت زیر فهرست کنیم:

  • مبلمان راحت و ارگونومیک
  • رنگ های آرام و آرام
  • مواردی که فقط به صورت کاربردی قابل استفاده هستند
  • ظرافت ایجاد شده توسط سادگی و زیبایی شناسی
  • راحتی بسیار با مبلمان کمتر

با دنبال کردن این لیست از ویژگی ها، می توانید فضاهای مناسبی برای درک لاگوم ایجاد کنید. علاوه بر همه اینها، فکر نکنید که تاکید بر سادگی، زیبایی شناسی را در پس زمینه می گذارد. این سبک به خوبی ظرافت و زیبایی شناسی را با سادگی در انتخاب هایی که بر اساس نیاز خود انجام می دهید ترکیب می کند. حالا بیایید نگاهی به رنگ، طرح و پیشنهاد مبلمان برای دکوراسیون مطابق با فلسفه لاگوم بیاندازیم!

انتخاب رنگ در طرح های لاگوم

صندلی راحتی خاکستری و میز قهوه کوچک چوبی

رنگ عنصری است که تقریبا کل حال و هوا را در دکوراسیون تغییر می دهد. به همین دلیل، بررسی دقیق انتخاب رنگ در حین ایجاد فضای نشیمن مناسب برای درک لاگوم ضروری است. با توجه به ماهیت فلسفه، درک این موضوع که در دکوراسیون سبک لاگوم جایی برای شورش رنگ وجود ندارد، کار سختی نیست. با این حال، این بدان معنا نیست که شما اصلا از هیچ رنگی استفاده نخواهید کرد.

اگر سبک زندگی لاگوم را در پیش گرفته اید، در دکوراسیون خود جایی برای رنگ های پاستلی و سرد باز کنید. رنگ های کرم، عاجی، سبز آبی، صورتی پاستلی و نارنجی بهترین انتخاب ها برای افزودن فضایی زیبا به خانه شما در این مرحله هستند. می توانید به راحتی از رنگ های آرام و پاستلی مخصوصا در ست مبل ها، روبالشی ها و روکش صندلی ها استفاده کنید. علاوه بر اینها می توانید جزئیات چوبی و فلزی روشن را در دکوراسیون خود بگنجانید.

همچنین می‌توانید از رنگ‌های سبز و خاکی فراوان در دکوراسیون سبک لاگوم استفاده کنید که هدف آن حفاظت از طبیعت و وارد کردن طبیعت به زندگی شماست. در این مرحله حتی می توانید از گیاهان زنده برای افزودن رنگ و حرکت به محیط خود استفاده کنید.

1. عناصر پایدار را در دکوراسیون بگنجانید

اتاق نشیمن مبله به سبک لاگوم

مواد ارگانیک و محصولات صنعتی پایدار جایگاه بزرگی را در سبک زندگی لاگوم اشغال می کنند. این وضعیت استفاده از مبلمان ساخته شده از مواد پایدار را در دکوراسیون ممکن و حتی ضروری می کند. مواد قابل بازیافت را در دکوراسیون خود بگنجانید. از استفاده بیش از حد از مواد مصنوعی و پلاستیک خودداری کنید. همچنین از گیاهان زنده در خانه خود نه تنها برای رنگ آنها، بلکه برای افزایش انرژی طبیعی استفاده کنید.

برای این منظور می توانید در دکوراسیون سبک لاگوم از محصولات چوبی فراوان استفاده کنید. می توانید میزهای چوبی جامد، لوازم چوبی، صندلی راحتی، صندلی و موارد دیگر را در طرح های دکوراسیون لاگوم قرار دهید. از دیگر مواد مورد علاقه این سبک می توان به بامبو و حصیری اشاره کرد. شما می توانید هر مبلمان و هر اکسسوری تولید شده با استفاده از این دو ماده کاملا طبیعی را برای این مفهوم دکوراسیون انتخاب کنید.

به طور خلاصه، انتخاب هایی که از طبیعت و منابع در طرح های لاگوم محافظت می کند بسیار مهم است. به این ترتیب می توانید زندگی خود را بهتر کنید و همچنین انتخاب درستی برای نسل های آینده داشته باشید. در واقع این یکی از جنبه های فلسفه است که روح را تزکیه می کند!

2. مفاهیم مختلف دکوراسیون را با فلسفه لاگوم تطبیق دهید

اتاق نشیمن به سبک لاهوم با صندلی راحتی خاکستری، میز قهوه چوبی و تصاویر آویزان شده بر روی دیوار طراحی شده است.

قطعات دکوراسیون لاگوم را می توان به راحتی با سایر گرایش های دکوراسیون ترکیب کرد. به عنوان مثال، می توان با چند لمس ظریف، محیط های کلاسیک، وینتیج و رترو را برای این فلسفه مناسب ساخت. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از شر مازاد موجود در محیط خلاص شوید. اقلام غیر کاربردی یا دیگر از دکوراسیون خود را جدا کنید.

مراقب باشید که محیط خود را آرام و منظم نگه دارید. سعی کنید قطعات تزئینی پر جنب و جوش و رنگارنگ خود را ساده تر کنید. نور خود را ملایم کنید و جزئیات طبیعی را به فضاهای زندگی خود اضافه کنید. با این حالت، خانه شما بدون توجه به اینکه چه مفهومی مبله شده است، می تواند با فلسفه لاگوم سازگار شود.

راه دیگری که می توانید برای تطبیق مفاهیم با این فلسفه استفاده کنید، استفاده از رنگ های روشن به جای رنگ های تیره است. به این ترتیب محیط های شما بسیار جادارتر و ساده تر به نظر می رسد. با تاکید بر سادگی در دکوراسیون دیوار و سقف می توانید خانه خود را به درک لاگوم بسپارید.

فیکا انتخاب مناسب در تمام دکوراسیون است!

طراحی اتاق نشیمن در رنگ خاکستری

اکنون که پاسخ این سوال را که لاگوم به چه معناست آموخته اید، می توانید با انتخاب این فلسفه دوران جدیدی را در خانه خود شروع کنید و با روح خود در دکوراسیون خود آرام بگیرید. با مبلمان، لوازم جانبی و سایر وسایل خانه که انتخاب می کنید، سادگی و طبیعی بودن را به زندگی خود بیاورید. به این ترتیب از ایجاد فضاهایی با ارزش برای خود و عزیزانتان لذت ببرید. فیکا آدرس سبک و هارمونی در خانه ها با مجموعه های گسترده ای که دارد می توانید مبلمان ساده و طبیعت پسند مطابق با فلسفه لاگوم را پیدا کنید!

فیکا با لوازم جانبی شیک، مبلمان تختخوابشو کاربردی و موارد دیگر،  به شما امکان می دهد خانه خود را به زیباترین شکل طراحی کنید! به فیکا ، یک برند با تجربه که خانه شما را با دقت زیبایی می بخشد، اعتماد کنید و آرامش و آسایش را با بالاترین کیفیت به زندگی شما اضافه کنید.

نویسنده: حامد دهنوی