می توان گفت این سوال که لوستر اتاق خواب چگونه باید باشد یکی از سوالاتی است که در ذهن افرادی که به فکر تزیین اتاق خواب خود هستند، زنده می شود.

مهمترین دلیل این امر بدون شک انتخاب مناسب ترین محصول نورپردازی برای یک مکان و نورپردازی صحیح مکان است. یکی از اولین و مهمترین گام ها در ایجاد فضایی قاطعانه است.

فکر می کنیم اشتباه نباشد اگر بگوییم سیستم های نورپردازی یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده سبک دکوراسیون اخیر هستند.

با توجه به اینکه محصولات ترجیحی برای نورپردازی فضاهای داخلی مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق خواب با یکدیگر متفاوت است، می توان گفت که موارد مهم در انتخاب لوستر اتاق خواب با سایرین متفاوت است.

پس لوستر اتاق خواب چگونه باید باشد؟ در انتخاب لوستر اتاق خواب به چه نکاتی باید توجه کرد؟ به عنوان فیکا آدرس سبک و هارمونی در منازل در مطالب امروز به موضوع انتخاب محصول نورپردازی می پردازیم که در دکوراسیون اتاق خواب از اهمیت بسزایی برخوردار است.

از طرفی چگونه لوستر تالار را برای آنچه باید در مورد نورپردازی سالن که یکی از پرکاربردترین فضاهای خانه است بدانید انتخاب کنید؟ پیشنهاد می کنیم مقاله ما با عنوان مدل های لوستر اتاق نشیمن مدرن را مرور کنید.

لوستر اتاق خواب چگونه باید باشد؟

اتاق‌خواب‌هایی که خستگی روز را در آن‌ها رفع می‌کنیم، باید آسایشی را که نیاز داریم را به ما ارائه دهند تا با استراحت هر چه بیشتر با دکوراسیون و نورپردازی، روز بعد را پرانرژی‌تر آغاز کنیم.

اگرچه محیط هایی با حداقل نور برای یک خواب خوب، کارآمد و با کیفیت ایده آل هستند ، اما وجود منبع نور در اتاق خواب که مانع خواب نمی شود، هم برای استفاده تزئینی و هم برای استفاده ایمن ایده آل است.

با این حال، اگرچه لوسترها یکی از سیستم های روشنایی هستند که در شب استفاده نمی شوند، اما یکی از عناصر اساسی هستند که با استقرار و کیفیت خود به اتاق خواب ظرافت می بخشند. اما لوستر اتاق خواب چگونه باید باشد؟

در اینجا ویژگی هایی وجود دارد که باید در سیستم روشنایی که برای اتاق خواب خود انتخاب می کنید وجود داشته باشد و نکاتی که به شما در تصمیم گیری کمک می کند!

1. کیفیت

بنابراین توصیه می کنیم قبل از خرید لوستر برای اتاق خواب خود دقت کنید نور زیاد ساطع شده از لامپ ها به مواد لوستر آسیبی وارد نکند.

در این مرحله می توان گفت که کیفیت متریال لوسترهای تولید شده با شیشه یا کریستال نسبت به سایر انواع متریال بهتر است.

از طرفی اگر هنگام دست زدن به لوستر هیچ گونه زبری احساس نمی کنید، نشانه دیگری از کیفیت متریال ترجیحی در تولید این لوستر است.

می توان گفت لامپ آویز شیشه ای دو پک دوغتاش با کیفیت متریال و طراحی یکی از لوسترهای ایده آل برای اتاق خواب شماست.

2. طراحی عملکردی

یکی دیگر از ویژگی هایی که باید در لوستر اتاق خواب وجود داشته باشد، کاربردی بودن آن است. از ویژگی های اساسی لوسترها که استفاده کاربردی را فراهم می کند می توان به عنوان مثال تامین نور به میزان لازم و نورپردازی محیط به دلخواه خود اشاره کرد.

علاوه بر این، این واقعیت که می توان نور را به سطحی که می خواهید تنظیم کرد، باید یکی از عملکردهایی باشد که قطعاً باید در ترجیحات لوستر خود به دنبال آن باشید.

3. ظرافت طراحی

پاسخ دیگر به این سوال که لوستر اتاق خواب چگونه باید باشد این است که ظرافت طراحی آن با فضای کلی اتاق خواب شما سازگار است.

برای اینکه اتاق خوابی داشته باشید که با هر جزئیات کامل به نظر برسد، توصیه می کنیم مدل لوستری را انتخاب کنید که به بهترین وجه با فضای اتاق شما همخوانی دارد.

همانطور که برند مبلمان فیکا که با خط طراحی شیک خود در این راستا جلب توجه می کند، مطمئن هستیم که تختخوابشوهای فیکا به اتاق خواب های شیک و اسپرت بسیار می آید!

اگر به پیشنهادهای الهام بخش برای دکوراسیون اتاق خواب نیاز دارید، می توانید به مقاله ما با عنوان 7 ایده الهام بخش برای دکوراسیون اتاق خواب نگاهی بیندازید.

4. سهولت در تمیز کردن

تمیز کردن لوسترهای آویزان از سقف می تواند خطرناک و خسته کننده باشد. به همین دلیل، تمیز کردن آسان لوسترهای انتخاب شده برای اتاق خواب، مانند نورپردازی اتاق های دیگر خانه، به شما کمک می کند که در هنگام نظافت کمتر خسته شوید.

در پاسخ به این سوال که یک لوستر اتاق خواب چگونه باید باشد ، ویژگی هایی را که باید در لوستر اتاق خواب یافت شود را برشمردیم.

اما در انتخاب لوستر باید به چه نکاتی توجه کرد؟ بیایید پاسخ این سوال را پیدا کنیم تا اتاق خوابی داشته باشیم که با ظرافت عروسی خود جلب توجه کند و هنگام ورود احساس خوشحالی به شما بدهد!

نکاتی که هنگام انتخاب لوستر اتاق خواب باید در نظر بگیرید

همانطور که قبلا اشاره کردیم، با توجه به رابطه اتاق خواب و کیفیت خواب، موضوع دیگری که به اندازه انتخاب تخت و مبلمان حیاتی است، نحوه نورپردازی اتاق خواب است.

تنوع گسترده محصولات نورپردازی که به فضاهای نشیمن رنگ می بخشند و این واقعیت که برندها جایگزین های بسیار متفاوتی را برای کسانی که به دنبال لوستر هستند ارائه می دهند، باعث شده است تا سوالات بیشتری در مورد این موضوع در ذهن ایجاد شود.

در این راستا فکر می کنیم در انتخاب محصولات نورپردازی که گزینه های زیادی را ارائه می دهند به شما کمک زیادی می کند به اندازه سوال اینکه لوستر اتاق خواب چگونه باید باشد . در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام انتخاب یک محصول نورپردازی برای اتاق خواب خود در نظر بگیرید!

سبک اتاق خواب شما

اساسی ترین عنصری که در هنگام تزئین یک منطقه نباید از آن چشم پوشی کرد، ادراک دکوراسیونی است که می خواهید در فضا ایجاد شود.

صرف نظر از دکوراسیون اتاق نشیمن یا اتاق خواب، مهم است که محصولات نورپردازی انتخاب شده بتوانند با سبک دکوراسیون حاکم بر فضا هماهنگ باشند تا یکپارچگی در یک منطقه تضمین شود.

به عنوان مثال، محصولات نورپردازی که برای اتاق خواب هایی با دکوراسیون مدرن ایده آل هستند، محصولاتی با جزئیات ظریف هستند که با طراحی مدرن خود جلب توجه می کنند.

از طرفی لوسترهای بزرگ و باشکوه می توانند جلوه ای هماهنگ در اتاق خواب هایی با مبلمان کلاسیک ایجاد کنند.

اندازه اتاق خواب شما

یکی دیگر از جزئیاتی که در انتخاب لوستر برای اتاق خواب باید در نظر گرفت، اندازه اتاق خواب است.

اگر فضای زیادی در اتاق خواب دارید، استفاده از بیش از یک محصول نورپردازی مشکلی نخواهد داشت.

برای مثال اگر اتاق خواب بزرگ و جاداری دارید، می توانید علاوه بر آویزان کردن لوستر به سقف، یک چراغ خواب روی میزهای خواب یا دیوارکوب های کنار تخت را انتخاب کنید.

فیکا می تواند آباژورهای فرسوده یا مدل های مشابه آباژور را روی میزهای خواب شما قرار دهد. شما می توانید از هر دو شیک و کاربردی استفاده کنید.

هدف استفاده از روشنایی

یکی دیگر از جزئیات مهمی که هنگام خرید نورپردازی اتاق خواب باید به آن توجه کنید، هدفی است که از محصول نورپردازی استفاده خواهید کرد.

برای مثال، اگر شب‌ها قبل از خواب از خواندن کتاب یا انجام کاری با تلفن یا تبلت خود لذت می‌برید، می‌توانید با قرار دادن چراغ کنار تخت، بدون اینکه چشم‌هایتان خسته شود، روی کار خود تمرکز کنید.

علاوه بر این، ممکن است بخواهید نور اطراف آینه روشویی را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند هنگام آرایش کردن، جزئیات را بهتر ببینید.

نحوه ایجاد چیدمان میز آرایش در 6 مرحله برای پیشنهادهایی که به شما کمک می کند هنگام مرتب کردن میز آرایش خود همه چیز را در دسترس داشته باشید. توصیه می کنیم مقاله ما با عنوان را نیز مطالعه کنید.

ارتفاع سقف

هنگام انتخاب لوستر برای اتاق خواب خود، حتما باید ارتفاع سقف اتاق خود را در نظر بگیرید. اگر سقف ها خیلی بلند هستند، لوسترهایی با آویزهای باشکوه و بلند می توانند ظاهری شیک ایجاد کنند.

اما اگر سقف اتاق شما کم باشد، لوسترهای بلند و بزرگ فضای غیر ضروری را اشغال کرده و ظاهر بدی ایجاد می کنند.

استفاده از لوسترهای بزرگ در فضاهای کم سقف نیز می تواند مشکلات کاربری مختلفی را برای افراد قدبلند ایجاد کند و باعث شود که لوستر مدام به سر شما ضربه بزند.

در این مقاله به این سوال که لوستر اتاق خواب چگونه باید باشد پاسخ داده ایم و نکات اصلی را که برای انتخاب لوستر ایده آل برای اتاق خواب باید در نظر گرفته شود را به تفصیل فهرست کرده ایم.

اگر هنوز مناسب ترین لوستر برای اتاق خواب خود را پیدا نکرده اید، می توانید بدون اتلاف وقت ، دسته بندی مبل تختخوابشو فیکا را جستجو کنید و یک لوستر اتاق خواب مطابق با سلیقه خود پیدا کنید.

 

نویسنده: حامد دهنوی