معماران مشهور زیادی هستند که اثر خود را در تاریخ جهان گذاشته اند . دهه هاست که درباره این معماران به لطف آثاری که از خود به جای گذاشته اند صحبت می شود. معماران مشهوری که هوش را با خلاقیت در اروپا، آمریکا و سایر نقاط جهان ترکیب می‌کنند، با سازه‌های خاصی که هم تاریخ و هم دانش دوره‌های خودشان را به آینده منتقل می‌کنند، توجه را به خود جلب می‌کنند. امروزه از نظر دکوراسیون و طراحی داخلی به معماری نزدیک می شویم. ما برای شما معروف ترین معماران و ویژگی های آثارشان را گردآوری کرده ایم که کسانی را که با تمام جزئیات آن ها را می بینند مجذوب خود می کند. طراحان داخلی معروف دنیا و آثارشان را استخدام کنید!

اگر می‌خواهید لمس معماران معروف داخلی خانه‌تان را به تصویر بکشید،  حتما نگاهی به مجموعه‌های باشکوه مبلمان و اکسسوری‌های فیکا بیندازید، نشانی از سبک و هارمونی در خانه‌ها !

معماران داخلی مشهور جهان

اتاق نشیمن با طراحی خاص

معماران داخلی مشهور جهان که دکوراسیون های با استعداد و جذابی را ارائه می دهند، با سبک های مختلف دکوراسیون خود توجه ها را به خود جلب می کنند. در اینجا 10 معمار مشهور جهان را معرفی می کنیم که با طرح های برنده جوایز خود تحت تاثیر قرار می دهند!

1. پریش خواهر

خانه طراحی شده توسط بخش خواهر

در واقع همه ما با سبک دکوراسیون خواهر پریش یکی از طراحان داخلی معروف آمریکا آشنایی کامل داریم. پریش، خالق سبک کانتری آمریکایی، در استفاده از فضای تاثیرگذار رمانتیسیسم در دکوراسیون، ابایی نداشت. این سبک ایجاد شده توسط Sister Parish که به وفور از رنگ های ملایم، چوب سفید و نقوش گل استفاده می کند، امروزه به یکی از محبوب ترین ترندهای دکوراسیون در جهان تبدیل شده است. مبلمان چشم نواز؛ کانتری آمریکایی با رنگ های ملایم اما چشم نواز و محیطی گرم مفهومی است که در همه خانه ها و حتی در کافه ها و رستوران ها به کرات دیده می شود.

2. تیری دسپونت

اتاق نشیمن طراحی شده توسط تیری دیسپونت

تیری دسپونت، یکی از اولین معماران داخلی که وقتی صحبت از دکوراسیون مدرن به میان می آید، پیشگام خطوط شفاف و ظاهری قاطع است. معمار معروفی که با مهارت از مبلمان به سبک مدرن، محیط های تحت سلطه رنگ های سرد و روشن و گذار از دکوراسیون مدرن به صنعتی استفاده می کند، آثاری نوآورانه در دکوراسیون خلق می کند. Despont که عاشق استفاده از الگوهای چوبی و هندسی است، با لوسترهای قاطعانه و آینده نگر خود توجه زیادی را به خود جلب کرد.

3. آلبرت هدلی

خانه طراحی شده توسط آلبرت هادلی

آلبرت هدلی طراح داخلی معروف که در سال 2012 درگذشت، یکی از هنرپیشه های دکوراسیون است. هادلی که پروژه های بزرگی را در زمینه طراحی داخلی در ایالات متحده انجام داده است، معمولا با مفاهیمی که مفاهیم دکوراسیون مدرن و کلاسیک را در هم می آمیزد، به میدان می آید. هدلی که با مهارت زیاد خودنمایی را متعادل می کند، یکی از نام هایی است که بسیاری از مفاهیم دکوراسیون خارق العاده را آشکار می کند. آثار معمار معروف هادلی که خانه ها و دفاتر خانواده های پرجمعیت را در آمریکا تزئین کرده است، حتی امروز منبع الهام بسیاری برای همه طراحان داخلی است.

4. دیوید هیکس

اتاق نشیمن طراحی شده توسط دیوید هیک

کمی به عقب برمی گردیم و با یک طراح داخلی معروف که اثری از خود در دهه 90 به جای گذاشت ادامه می دهیم. معمار داخلی بریتانیایی با افزودن رنگ‌ها و بافت‌های جدید به مفهوم دکوراسیون کلاسیک، حس متفاوتی ایجاد می‌کند. Hick که ظاهر پر زرق و برق و شلوغی را که در دکوراسیون انگلیسی جای بزرگی را اشغال می کند ساده می کند و شروع به استفاده از رنگ های استفاده نشده قبلی می کند، هماهنگی کاملی بین نوستالژیک و مدرن به دست می آورد.

5. دوروتی دریپر

خانه طراحی شده توسط دوروتی دریپر

اکنون به اوایل دهه 1900 برمی گردیم و نگاهی به سبک معمار مشهور دوروتی دریپر می اندازیم که به نمادی در طراحی داخلی تبدیل شده است. دراپر با استفاده از رنگ‌های مشکی و تیره فراوان در کانسپت‌هایی که خلق کرده، با انتخاب‌های جسورانه‌اش در دکوراسیون برجسته می‌شود. امروزه می‌توان با الگوهای متمایز و رنگ‌های متمایز در طرح‌های معمار داخلی مشهور مواجه شد که با ترکیب‌هایی که می‌تواند با مفهوم دکوراسیون مدرن سازگار شود، نگرش بسیار نوآورانه‌ای را برای دوره خود به نمایش می‌گذارد.

6. بانی ویلیامز

خانه ای که توسط اسم حیوان دست اموز ویلیامز طراحی شده است

بیایید به دوران مدرن بازگردیم و نگاهی به مفاهیم چشم نوازی بیندازیم که معمار معروف بانی ویلیامز خطوط سنتی را با طرح های مدرن ترکیب می کند. تقویت کننده ورق طلای کلاسیک، مبلمان حک شده با جزئیات مدرن و آینده نگر، فضاهای مبله شده توسط ویلیامز کاملاً چشم نواز هستند. ویلیامز با توجه به ایجاد فضاهای نشیمن منظم و همچنین زیبایی شناسی در طراحی های خود، معمولاً چیدمان مبلمان را در قالب محیط های گفتگوی شلوغ انجام می دهد. رنگ های گرم، درخشش های طلایی، جزئیات نقره ای و الگوهای قاطع برای مفاهیم ویلیامز ضروری هستند.

7. بیلی بالدوین

فضای زندگی طراحی شده توسط بیلی بالدوین

بیلی بالدوین؛ یکی از معماران مشهوری که می تواند از آثار هنری کلاسیک، ظاهر مدرن بسیار جالبی خلق کند. این طراح داخلی معروف که خانه افراد مشهور بسیاری را طراحی کرده است، فضاهای شلوغ و خودنمایی را در هماهنگی کامل گرد هم آورده است. بالدوین که دوست دارد از همه رنگ های قاطعانه مانند قرمز، سیاه، زرد و نارنجی استفاده کند، جزئیات طلایی و الگوهای قومی را نیز در طراحی های خود گنجانده است. از معروف ترین طرح های بالدوین می توان به آپارتمان کول پورتر والدورف تاورز و خانه جکی او در اسکورپیوس، یکی از جزایر یونانی اشاره کرد.

8. ژان میشل فرانک

خانه ای که توسط ژان میشل فرانک طراحی شده است

ژان میشل فرانک، یکی از پیشگامان ساده سازی در دکوراسیون، با طراحی های ساده اما چشم نواز خود یکی از مشهورترین طراحان داخلی فرانسه در دهه 1930 بود. فرانک که معمولاً رنگ‌های روشن و خطوط ملایم را در طرح‌های خود می‌سازد، از این ایده دفاع می‌کند که دکوراسیون به‌منظور ایجاد زیبایی‌شناسی بیشتر با مبلمان کمتر است و مفاهیم خود را بر اساس این دیدگاه تنظیم کرد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم فرانک این است که از مبلمانی که خودش طراحی کرده در کانسپت هایی که خلق می کند استفاده می کند. فرانک با ترکیب ظرافت و زیبایی شناسی با روند کوبیسم در دکوراسیون خود، طراح میز پارسونز است که جایگاه ویژه ای در میان مبلمان مینیمال دارد.

9. کلی هاپن

فضای نشیمن تزئین شده توسط کلی هاپن

کلی هاپن، یکی از طراحان داخلی برجسته دکوراسیون مدرن، یکی از نام های مورد توجه مفاهیم ظریف است. تمام جزئیات به خوبی در طرح های او چیده شده است. هاپن نقشه راهی را تعریف می کند که در طراحی های خود به سلیقه های اشرافی و سطح بالا توجه می کند، جایی که او ثروت، هماهنگی و زیبایی شناسی را با هم ترکیب می کند. کلی هاپن با مبلمان چوبی جامد، ورق های طلا، نقاشی های دقیق و تزئین شده و بسیاری از لوازم جانبی دیگر، جزئیاتی را که اثر خود را در جنبش دکوراسیون مدرن به جا می گذارد، به زندگی ما می آورد.

10. کریم رشید

فضای نشیمن طراحی شده توسط کریم رشید

کریم رشید که با تزییناتش که می توان آن را عصیان رویکرد دکوراسیون مینیمال و ساده دانست، جلب توجه می کند، یکی از طراحان داخلی مشهور دوران مدرن نیز هست. رشید که بدون ترس از رنگ‌های زنده استفاده می‌کند و با طراحی‌های فوق‌العاده آینده‌نگر خود تفاوت ایجاد می‌کند، خالق مفاهیمی است که به نظر می‌رسد از آینده می‌آیند.

می توان فوراً یک فضای نشیمن طراحی شده توسط کریم رشید را تشخیص داد که اغلب رنگ سفید تند را در طرح های خود و همچنین چند رنگ را شامل می شود. معمار مشهور داخلی که دکوراسیون را کاملاً از طریق خلاقیت ارزیابی می کند، با سبک خود که الهام بخش همه طراحان داخلی نسل جدید است، به میدان می آید.

چگونه یک گوشه قهوه در خانه های مدرن ایجاد کنیم؟

آیا حاضرید معماران داخلی معروف و آثارشان را با کیفیت فیکا به خانه خود بیاورید؟

اگر می‌خواهید محیطی شیک، خارق‌العاده و چشم‌نواز خلق کنید، می‌توانید دست‌های یک طراح داخلی معروف را به خانه خود بیاورید. علاوه بر این، برای این کار نیازی به بودجه های هنگفت و تلاش های شدید ندارید. فقط محصولات فیکا را بررسی کنید و مناسب ترین قطعات را برای خود انتخاب کنید و هم اکنون آنها را خریداری کنید!

شما می توانید با مبلمان و لوازم جانبی فیکا سبک منحصر به فرد معماران داخلی را که دکوراسیون را با سبک های مختلف خود شکل می دهند در خانه خود ایجاد کنید. علاوه بر قطعات آشنا از روندهای کلاسیک، مدرن، یکپارچهسازی با سیستمعامل و قدیمی،  شما همچنین با محصولاتی روبرو خواهید شد که در هیچ جای دیگری از مجموعه تختخوابش فیکا خود نمی توانید آنها را پیدا کنید. با ترکیب این محصولات شیک و باکیفیت می توانید فضاهایی برای زندگی ایجاد کنید که به نظر می رسد از معماران معروف داخلی الهام گرفته شده است.

محصولات منحصر به فرد مبلمان فیکا را کشف کنید تا به زندگی خود دست خوشی داشته باشید. با ست مبل ها، ست های اتاق ناهار خوری و ست های اتاق خواب، و همچنین محصولات و لوازم جانبی مختلف نساجی، ظاهری غنی ایجاد کنید. مبلمان فیکا که با دقت خانه شما را زیبا می کند،  به شما این امکان را می دهد تا با پشتیبانی از طراحی داخلی که از طریق فروشگاه ها ارائه می دهد، زیبایی با کیفیت را به فضاهای زندگی خود بیاورید.

نویسنده: حامد دهنوی