آپارتمان تزئین شده با مبلمان رنگارنگ

پدیده دکوراسیون منزل 1+1 با استودیوها و آپارتمان های 1+1 پدید آمده است که با ازدحام روزافزون زندگی شهری و نیاز روزافزون به اقامتگاه اهمیت پیدا کرده است. این نوع آپارتمان ها به دلیل مقرون به صرفه بودن و ایده آل بودن برای ساکنان مجرد، محبوبیت زیادی به دست آورده اند.

در هنگام انتخاب خانه، بزرگترین دغدغه کسانی که این آپارتمان ها را در نظر می گیرند این است که آیا در آپارتمان های 1 + 1 فضا کافی خواهد بود؟ اما لازم نیست نگران باشید.

به عنوان فیکا که فضاهای نشیمن را با مبلمان تختخواب شو شیک گرد هم می‌آورد، نمونه‌های زیبای دکوراسیون منزل 1+1 و نکات دکوراسیون منزل 1+1 را برای شما  گردآوری کرده‌ایم .

شما می توانید با الهام گرفتن از نمونه های خلاقانه و کاربردی دکوراسیون منزل ما، موارد مشابه را در خانه خود اعمال کنید. بیایید ابتدا روی این سوال تمرکز کنیم که چگونه یک آپارتمان 1+1 را مبله کنیم.

دکوراسیون منزل 1+1 چگونه باید باشد؟

آپارتمان مدرن با مبل گوشه خاکستری

بزرگترین هدف در دکوراسیون منزل 1+1 این است که فضا را وسیعتر از آنچه هست نشان دهیم. از آنجایی که محدوده کاربری در این آپارتمان ها بسیار محدود است، هر قسمت از مبلمان باید با دقت انتخاب شود.

بنابراین، اشتباه نیست اگر بگوییم تزئین آپارتمان های باریک بسیار دشوارتر از مبلمان خانه های بزرگ است.

به عنوان مثال، در انتخاب مبلمان باید بسیار انتخاب کنید. در غیر این صورت ممکن است جایی برای قرار دادن حتی ضروری ترین وسایل پیدا نکنید.

مهم است که روی به دست آوردن چیزهای کم با کم تمرکز کنید. با این حال، مبلمان و اثاثیه کمتر به معنای طراحی کمتر زیبایی نیست. در واقع وضعیت دقیقا برعکس است.

ایجاد فضاهای باریک از نظر زیبایی شناختی یکی از روندهای برجسته دکوراسیون امروزه است. بنابراین، چگونه یک آپارتمان 1+1 را تزئین کنیم؟ در اینجا لیستی از نکات 1+1 دکوراسیون منزل وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

1+1 نمونه های دکوراسیون منزل

مبل سه نفره سفید

1. یک فضای روشن ایجاد کنید

مناطق روشن بزرگتر از آنچه هستند به نظر می رسند. این به دلیل توهم نوری است . هر چه آپارتمان شما روشن تر باشد، جادارتر و جادارتر به نظر می رسد. برای داشتن یک آپارتمان روشن تر، سعی کنید جلوی پنجره ها را تا حد امکان خالی بگذارید.

اگر نیاز به ارزیابی قسمت های جلو پنجره دارید، می توانید مبلمانی را قرار دهید که انسداد نور را در این قسمت به حداقل برساند.

به عنوان مثال، به جای یک کابینت بزرگ که از عبور نور روز جلوگیری می کند، میز پشت باز انتخاب بهینه تری برای قرار دادن در مقابل پنجره خواهد بود.

2. از Contrast و Highlights استفاده کنید

مبل گوشه سبز

در مورد اهمیت ایجاد محیطی جادار برای دکوراسیون منزل 1+1 صحبت کردیم. نکته دیگری که به توهم فضای وسیع کمک می کند، استفاده از کنتراست و رنگ های روشن در دکوراسیون است.

اگر دیوارها را به رنگ بسیار روشن رنگ آمیزی کنید و مبلمان را با رنگ های متفاوت با رنگ دیوار انتخاب کنید، باور نمی کنید که چگونه آپارتمان شما ناگهان بزرگتر به نظر می رسد.

چگونه تشک را در 6 مرحله تمیز کنیم؟

به عنوان مثال، می توانید با ترکیب دیوارهای سفید با ست گوشه سبز تیره فیکا به کنتراست کاملی دست پیدا کنید.

3. از مبلمان مینیمالیستی استفاده کنید

یونیت تلویزیون چوبی

با توجه به اینکه یکی از اصول اصلی مینیمالیسم “کمتر بیشتر است” و “کمتر بیشتر است” است، مشخص می شود که این روند چقدر برای دکوراسیون منزل 1+1 ایده آل است. هنگام انتخاب مبلمان برای خانه خود به مبلمان مینیمالیستی روی بیاورید. این نوع مبلمان به دور از ظاهر، زیبایی، ساده و کاربردی خواهد بود.

به عنوان مثال، به جای تلویزیون های بزرگ و چند تکه، می توانید از یک تلویزیون مینیمالیستی استفاده کنید که ساده تر، صاف تر و جمع و جور است.

4. فضاهای زندگی مجزا

آپارتمان 1+1 با مبل سبز

اکثر آپارتمان های 1+1 و استودیو دارای آشپزخانه آمریکایی هستند. همچنین جداسازی فضای آشپزخانه و اتاق نشیمن در این نوع آپارتمان ها مهم است.

بنابراین، چگونه می توان آشپزخانه و اتاق نشیمن را به محفظه های جداگانه بدون دیوار تقسیم کرد؟

با استفاده از آیتم ها به عنوان جداکننده می توانید دو ناحیه مجزا را بدست آورید. یکی از مناسب ترین مبلمان برای این منظور کتابخانه های بزرگ است.

می توانید یک قفسه کتاب را درست پشت صندلی که روی پیشخوان آشپزخانه قرار داده اید به صورتی که پشت آن رو به رو باشد قرار دهید. همچنین کافی است صندلی را با پشتی روی پیشخوان قرار دهید.

5. مبلمان چند منظوره را انتخاب کنید

مبل سه نفره خاکستری با محفظه ذخیره سازی

کسانی که می گویند چگونه آپارتمان 1 + 1 را مبله کنیم; هر متر مربع برای شما بسیار ارزشمند است. بنابراین، چند منظوره بودن و ارگونومیک بودن آنها هنگام خرید مبلمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

نمونه هایی از مبلمان چند منظوره:

6. گوشه ها را ارزیابی کنید

اتاق نشیمن مدرن در رنگ های خاکستری و سفید

برخی از گوشه‌ها خیلی باریک هستند که نمی‌توانند هر آیتمی را در خود جای دهند، اما فضای خاصی وجود دارد. یکی از بهترین راه ها برای ارزیابی چنین گوشه هایی استفاده از قفسه های دیواری گوشه ای است.

می توانید از قفسه های دیواری گوشه ای برای چیدن لیوان ها در قسمت های آشپزخانه یا به جای قفسه کتاب در اتاق نشیمن استفاده کنید.

7. ظاهر پیچیده با کاغذ دیواری

اتاق نشیمن با مبلمان رنگارنگ با دیوارهای زرد

در صورت استفاده صحیح در فضاهای باریک، کاغذ دیواری ها می توانند فضایی بسیار مدرن و شیک ایجاد کنند. پیشنهاد ما برای ایجاد تضاد بین دیوار و مبلمان در اینجا نیز صدق می کند.

هنگام انتخاب یک کاغذ دیواری مد روز با الگوهای زیبایی، باید به سازگاری آن با صندلی های راحتی توجه کنید.

اگر از رنگ صندلی نیز در جزئیات الگوی کاغذ دیواری استفاده شود، فضای متفاوتی به آن می بخشد.

کاغذ دیواری را روی هر دیواری نکشید، این کار باعث می شود خانه شما نامرتب تر و باریک تر از آنچه هست به نظر برسد. در عوض، می‌توانید کاغذ دیواری پررنگ را فقط روی یک دیوار اعمال کنید.

8. به دنبال لوسترهای ساده تر بروید

لوستر شیشه ای آبی روشن

یکی دیگر از کاربردهایی که در بین نمونه های 1+1 دکوراسیون منزل باید از آن الهام بگیرید، انتخاب لوستر مناسب است.

لوسترهای باشکوه و با جزئیات ممکن به خودی خود جذاب به نظر برسند، اما این نوع نورپردازی می تواند در استودیوها و آپارتمان های 1+1 جلوه ای خفه کننده ایجاد کند.

اگر به جای لوسترهای بزرگ و پر جزییات به سراغ مدل‌های لوستر ساده‌تر و ظریف‌تر بروید، می‌توانید نورپردازی مدرن و شیک دریافت کنید .

9. کفپوش کاشی در آشپزخانه

کفپوش آشپزخانه کاشی آپارتمان استودیو سفید

اگر دکوراسیون کلی منزل شما نسبتاً ساده است، می توانید از کاشی های کاشی برای ایجاد سبکی متفاوت و جذاب کردن فضای آشپزخانه استفاده کنید.

کفپوش‌های مشکی هم آشپزخانه‌های آمریکایی را جدا می‌کنند و هم کاربردی هستند، زیرا وقتی چیزی روی زمین ریخته می‌شود، قابل مشاهده نیستند.

10. اجازه دهید الگوها دوست شما باشند

بالش های طرح دار روی مبل خاکستری

آخرین نمونه ای که در بین نمونه های دکوراسیون منزل 1+1 خواهیم آورد ، اتاق نشیمن با الگوهای فراوان است. شما می توانید یک دکوراسیون زیبا در اتاق نشیمن خود ایجاد کنید، ترجیحا از الگوهای سیاه و سفید استفاده کنید.

با نقاشی های طرح دار که روی دیوارهای ساده آویزان می شوند و بالش های پرتابی طرح دار روی مبل می توانید به دکوراسیون خانه 1+1 پر انرژی و سرزنده برسید.

-برای پیشنهادات دکوراسیون بیشتر  و اطلاعات مفید ، صفحه وبلاگ فیکا را فراموش نکنید .

نویسنده: حامد دهنوی