هنر دکو به چه معناست؟ مبلمان پر زرق و برق، الگوهای هندسی، جزئیات فلزی طلایی… اگر کتاب گتسبی بزرگ اثر F. Scott Fitzgerald را خوانده باشید یا اقتباس آن را تماشا کرده باشید، ممکن است آنقدر که فکر می کنید با سبک آرت دکو ناآشنا نباشید.

آرت دکو، مخفف Arts Décoratifs، سبکی است که با رنگ های غنی و جزئیات هندسی قاطع مشخص می شود. این روند که در دهه‌های 1920، 30 و 40 محبوب بود، هنوز هم مورد علاقه کسانی است که می‌خواهند تجمل و شکوه را در دکوراسیون خانه منعکس کنند.

همانطور که فیکا ، آدرس سبک و هارمونی در خانه ها ، در این مطلب، «آرت دکو چیست؟ دکوراسیون آرت دکو در خانه های مدرن چگونه ارائه می شود؟ ما در حال بحث در مورد مسائل هستیم. اینجا آرت دکو با درخشش مسحورکننده اش است…

هنر دکو به چه معناست؟

پاسخ به این سوال که هنر دکو به چه معناست به دهه 1920 برمی گردد. آرت دکو یک سبک هنری و طراحی است که در دهه‌های 1920-1930 رایج بود. در نتیجه یک نمایشگاه بزرگ هنرهای تزئینی که در سال 1925 در پاریس برگزار شد، پدیدار شد. در مدت کوتاهی در سراسر جهان گسترش یافت و در بسیاری از زمینه ها مانند هنرهای زیبا، طراحی مد، معماری و هنرهای تزئینی مورد استفاده قرار گرفت.

جنبش آرت دکو بر تجمل و روشنفکری تأکید داشت، اما زندگی مدرن را نیز پذیرفت. آرت دکو استفاده از مواد جدیدی مانند کروم و باکلیت که نوعی پلاستیک است را به همراه داشته است. علاوه بر اینها، استفاده از مواد گران قیمت مانند عاج، چوب ماهون، شیشه ضخیم و سطوح صیقلی مورد توجه قرار گرفت. قبل از رفتن به استفاده از این روند در دکوراسیون که با ویژگی های منحصر به فرد خود جلب توجه می کند، لازم است بر خطوط مشخصه خاصی تأکید شود.

ویژگی های جنبش آرت دکو

وقتی به یک شی یا ساختمان آرت دکو نگاه می کنید، برخی از ویژگی های مشترک را خواهید دید. اینها؛

شکوه دهه 1920 در خانه شما با روند هنر دکو

رونق اقتصادی حاصل از این دوره در دهه 1920 نیز عمیقاً فرهنگ را تحت تأثیر قرار داد و شکوه و عظمتی که نشان دهنده ثروت است در معماری و دکوراسیون نیز خود را نشان داد.

اگر می خواهید ظاهر طراحی داخلی خانه خود را کاملاً تغییر دهید و شکوه درخشان و باشکوه دهه 1920 را با دکوراسیون مدرن ترکیب کنید، توصیه می کنیم سبک دکوراسیون آرت دکو را امتحان کنید.

بیایید نگاه دقیق‌تری به این دکور بیندازیم که با ترکیب مبلمان آرت دکو با رنگ‌های جسورانه و سطوح درخشان، با الگوهای هندسی ایجاد می‌شود.

1. جزئیات برنج طلا

در ادامه به این سوال که هنر دکو یعنی چه؟ برنج که به معنای آلیاژ زردی است که با افزودن روی به مس به دست می آید ، اغلب در دکوراسیون آرت دکو برای ایجاد جزئیات درخشان مانند طلا ترجیح داده می شود. رنگ زرد برنج نیز ظاهری غنی به آن می دهد.

جزئیات فلزی اضافه شده به صندلی‌ها، لوسترهای طلایی، دستگیره‌های کابینت با روکش برنجی… چشم‌نواز کردن جزئیات ظریف بخشی از جنبش هنر دکو است. برنج ثروت و شکوه را بیشتر منعکس می کند، به خصوص در فضایی که با رنگ های سیاه و سفید تزئین شده است. به طور خلاصه، خانه شما باید مانند یک نگین با هنر دکو بدرخشد.

2. صندلی با خطوط قوی و پررنگ

صندلی راحتی آرت دکو ضروری ترین قطعه برای اتاق نشیمن آرت دکو است که سبک دهه 1920 را به بهترین شکل منعکس می کند. صندلی‌های لحاف‌دار، پانچ‌شده، به‌شکل سالن، به‌سبک صدف‌دریایی… صندلی‌های پهن با رنگ‌های خیره‌کننده، روح دکوراسیون آرت دکو را نشان می‌دهد که یادآور مهمانی‌های مجلل و کوکتل است.

جزئیات طلایی رنگ و رنگ های قاطع نیز اغلب در صندلی های راحتی ترجیح داده می شوند.مبل های آلیس فیکا کاملاً با ویژگی های صندلی راحتی آرت دکو مطابقت دارد. سرزندگی پر زرق و برق سبز با پارچه مخملی خود به درخشش قدیمی جنبش آرت دکو در خطوط مدرن جان می بخشد.

3. از اشکال هندسی استفاده کنید

ضمن پاسخ به این سوال که آرت دکو به چه معناست، بر اهمیت اشکال و نقوش هندسی در این حرکت هنری تزئینی تاکید کردیم. زیگزاگ ها، خطوط درهم تنیده و الگوهای هندسی V شکل معکوس از مشخص ترین ویژگی های دهه 1920 هستند. این الگوها را می توان روی دیوارها، مبلمان، کفپوش، دکور، جزئیات معماری مانند پنجره ها و حتی نورپردازی و آینه مشاهده کرد.

شما می توانید اشکال هندسی مشخصی که در آن زمان استفاده می شد را با خانه و سبک مدرن خود تطبیق دهید. می‌توانید با یک میز قهوه‌خوری شیشه‌ای طرح‌دار Art Deco یا یک آینه شیشه‌ای مشکی روی کمد تزئینی، ظاهری مشابه داشته باشید. اگر آنها را ندارید، می توانید نقاشی هایی با الگوهای آرت دکو نیز آویزان کنید.

4. نکات برجسته دهه 1920 را کپی کنید

“Roaring 20s” یا نام انگلیسی Roaring 20s که نام آن دوره است نیز با الگوهای لهجه ای به کار رفته نشان دهنده رونق اقتصادی، ثروت و پیشرفت های تکنولوژیکی آن دوره است. اگر فیلمی به همین نام را که برگرفته از کتاب گتسبی بزرگ اثر F. Scott Fitzgerald است تماشا کرده باشید، با موتیف لهجه آرت دکو آشنا هستید.

البته یافتن شیشه‌های رنگی واقعی دهه 1920 با نقش برجسته آرت دکو تقریباً غیرممکن و یک چالش است. با این حال، می توان با استفاده از نوارها، همان موتیف تاکیدی یا مشابه آن را روی دیوار نقاشی کرد. این کار جزئیات چشم نوازی را به دکوراسیون منزل شما می بخشد.

اگر به ایده های مختلف دکوراسیون دیوار علاقه مند هستید، خانه خود را با ایده های تزیین مبل گوشه ای بازسازی کنید! مطالب ما را بررسی کنید

5. نه بدون نورپردازی پر زرق و برق

محصولات نورپردازی پر زرق و برق نیز از جمله جزئیاتی هستند که جنبش هنر دکو را مشخص کردند. به جای آویزهای ساده یا لوسترهای مینیمالیستی، می توانید از چند آویز زیبا با جزئیات طلایی استفاده کنید. اگر می خواهید از یک لوستر تکی استفاده کنید، همچنان می توانید لوستری را انتخاب کنید که نمای غنی را نشان دهد و شبیه به سبک آن دوره باشد.

چگونه لوستر اتاق نشیمن را برای کسانی که در مورد انتخاب لوستر در اتاق نشیمن فکر می کنند انتخاب کنیم؟ می توانید مقاله ما با عنوان مدل های لوستر اتاق نشیمن مدرن را مرور کنید.

6. ظاهری جذاب با سطوح براق

“آرت دکو به چه معناست؟” اکنون که می دانید، این پیشنهاد دکوراسیون شما را شگفت زده نخواهد کرد. هر چه سطح روشن تر و پر زرق و برق تر باشد، هنر دکو بیشتر است. شما می توانید ظرافت Roaring 20s را در خانه خود با جزئیات زیادی مانند آینه های طلاکاری شده، میزهای قهوه خوری ساخته شده از شیشه ضخیم یا سطوح براق منعکس کنید.

7. مبلمان چوبی با کیفیت

اشاره کردیم که در مبلمان آرت دکو از چوب ماهون استفاده می شود. با این حال، امروزه دیگر نیازی به چوب ماهون نیست، زیرا مبلمان چوبی با کیفیتی وجود دارد. هنگامی که میز ناهار خوری و صندلی های چوبی با روکش شیشه ای با لوازم تزئینی پر زرق و برق ترکیب می شوند، می توان به ظاهر آرت دکوی عالی دست یافت. به خصوص در محصولاتی مانند گروه های نشسته ، جزئیات چوب کاملاً قابل توجه است.

9. تضاد با مبلمان آرت دکو

ما به پایان مقاله خود در مورد معنای هنر دکو نزدیک می شویم. بهترین راه برای تطبیق دکوراسیون مدرن با جنبش آرت دکو ایجاد کنتراست در اتاق ها است. به عنوان مثال استفاده از صندلی های آنتراسیت و دیوار سفید و یا بالعکس با رنگ های متضاد فضایی مجلل ایجاد می کند.

به همین ترتیب، می‌توانید با یک لامپ تیره آرت دکو، نقاشی‌های قاب مشکی، مجسمه‌های سیاه و ریزه کاری‌هایی که تضاد با مبلمانی با رنگ روشن ایجاد می‌کنند، فضای محیط را غنی‌تر کنید.

 

شما می توانید در مدت کوتاهی از طریق فیکا به چنین محصولاتی برسید. انواع محصولات تزئینی همیشه در اینجا منتظر شما خواهند بود.

10. کاشی های کف طرح دار

کفپوش تزئینی عنصر دیگری است که سبک دهه 1920 را در فضای داخلی به بهترین شکل منعکس می کند. در آن زمان، کفپوش‌های سیاه و سفید با کنتراست بالا، کاشی‌هایی که منعکس‌کننده نقوش مد روز آن دوره بودند، جای خانه‌ها و دیگر فضاهای داخلی را می‌گرفتند و کف‌های صیقلی و براق، درخشندگی کالاها را منعکس می‌کردند.

امروزه می توان سبک آرت دکو را با کفپوش های مشابه تکمیل کرد. اگر فرصت تعویض کامل کفپوش را ندارید، می توانید به جای آن از یک فرش طرح دار بزرگ استفاده کنید.

سرانجام…

مبلمان پر زرق و برق و شیک، سطوح براق، طلاکاری شده، درخشان و اشیاء تزئینی… جنبش آرت دکو سال‌ها بر بسیاری از زمینه‌ها مانند معماری، طراحی، هنر و دکوراسیون تاثیر گذاشته و تا به امروز باقی مانده است.

با ایده های دکوراسیونی که در بالا ارائه کردیم، این شما هستید که با ایجاد یک فضای آرت دکو با دکورهای ظریف و طراحی های چشمگیر در خانه ها، از تجملات کوچک لذت ببرید. در فیکا می توانید مبلمان و وسایل تزئینی بی شماری را پیدا کنید که با سبک آرت دکو مطابقت داشته باشد!

برای مطالب جالب تر، فراموش نکنید که وبلاگ ما را با پیشنهادات دکوراسیون و ایده های مفید بررسی کنید!

نویسنده: حامد دهنوی