پاسیو چیست؟  10 پیشنهاد برای دکوراسیون پاسیوچه کسی دوست ندارد عصرهای تابستانی که هوا خوب است در خانه ای با باغ زندگی کند و اوقات خوشی را با عزیزانش در پاسیو بگذراند؟ اما پاسیو چیست که وقتی شیک تزئین شده است، همه کسانی که آن را می بینند شگفت زده می شود  ؟ چیست که وقتی شیک تزیین شود همه را شگفت زده می کند ؟ چگونه پاسیو را تزئین کنیم؟

مسائل مربوط به محوطه های کاربری ایوان و نحوه تزئین آن؛ کنجکاوی دوستداران دکوراسیون را به خود جلب می کند که هم ظرافت و هم کارایی را در دکوراسیون داخلی ارزش قائل هستند.

اگر در مورد معنای کلمه ایوان فکر می کنید یا اگر در خانه ای با ایوان زندگی می کنید و به دنبال ایده های الهام بخش در دکوراسیون این محوطه هستید، در جای مناسبی هستید.

فیکا سبک و هارمونی را در خانه ها به ارمغان می آورد. می توانید نگاهی به پیشنهادات دکوراسیون پاسیو گردآوری شده توسط با آمیختن این ایده ها با خلاقیت و مهارت خود، می توانید ظرافتی را که رویای آن را در فضاهای زندگی خود دارید آشکار کنید!

پاسیو چیست؟

صندلی های مناسب برای دکوراسیون پاسیو

در سال‌های اخیر، می‌توان مشاهده کرد که مفاهیم دکوراسیون معمولی دستخوش تغییر شده است، زیرا آپارتمان‌های بلند با ساختمان‌های مجزا جایگزین شده‌اند که با سبک کوچک اما زیبای خود جلب توجه می‌کنند.

به همین دلیل می توان گفت که سؤالاتی مانند نحوه ساخت دکوراسیون منزل 1+1  یا  آرت دکو چیست که در سال های گذشته رایج بود،   اکنون   به سؤالاتی تبدیل شده است که در یک محیط گسترده تر مورد تحقیق قرار می گیرند، مانند آنچه پاسیو یا نحوه تزئین تراس است .

در این راستا، این سؤال که ایوان چیست؟ در ساختمان‌های مستقل می‌توان به بالکن‌های بزرگی پاسخ داد که ارتفاع آن با طبقه همکف و قسمت بالایی و اطراف آن با شیشه احاطه شده است. ایوان ها که معمولاً یک عنصر معماری هستند که به نمای جانبی و جلویی ساختمان ها اضافه می شوند، کاربردهای بسیار متفاوتی دارند.

ایوان که از کلمه اسپانیایی “باراندا” به ترکی ترجمه شده است، علاوه بر کشور ما در برزیل نیز هست. سری لانکا؛ نمونه هایی وجود دارد که در بسیاری از کشورهای مستقل جهان مانند اسپانیا و ژاپن به طور گسترده استفاده می شود.

دکوراسیون پاسیو سرپوشیده

علاوه بر این، با نگاهی به پیشینه تاریخی آن، شایان ذکر است که ایوان برای اولین بار در معماری هند مورد استفاده قرار گرفت.

پرتغالی ها و عرب هایی که در گذشته برای مقاصد تجاری به هند سفر می کردند. او نمونه‌هایی از ایوان‌هایی را که در اینجا در کشورهای خودشان دیدند، به کار برد. با این تعامل سیاسی و فرهنگی، استفاده از پاسیو به عنوان یک عنصر معماری ترجیح داده شده در کشورهای مختلف جهان رواج یافته است.

در ترکیه، ایوان ها، ویلاها، با سقف پوشیده شده و با شیشه احاطه شده اند یا باز مانده اند. در خانه های روستایی و خانه های تابستانی ترجیح داده می شود.

اگر در خانه ای مجزا با پله زندگی می کنید، آشنایی با ایده های دکوراسیون راه پله مفید خواهد بود. شما می توانید با   بررسی مقاله ما با عنوان 5 ایده دکوراسیون راه پله که به خانه شما ظرافت می بخشد، به پیشنهادات تزئینی در این زمینه پی ببرید.

پاسیو برای چه مواردی استفاده می شود؟

فضای پاسیو شیک

اشتباه نیست اگر بگوییم که ایوان ها که ظرافت و کارایی را به فضاهای نشیمن ارائه می دهند، راحتی را برای همه اعضای خانواده که در یک خانه مشترک هستند از بسیاری جهات فراهم می کند. اما پاسیو برای چه و برای چه اهدافی استفاده می شود؟

  • ایوان ها را می توان به عنوان بخشی از خانه که هم در تابستان و هم در زمستان در خانه های مستقل به باغ متصل می شود استفاده کرد.
  • به خصوص در مناطقی که باد و بارش شدید است، ایوان ها از ورودی ساختمان ها در برابر مخالفت های جوی محافظت می کنند.
  • ایوان ها را می توان با ایده های مختلف دکوراسیون رنگ آمیزی کرد و به عنوان یک فضای نشیمن هم در داخل و هم در خارج از خانه در ورودی خانه در نظر گرفت.
  • سقف ایوان ها در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت بالایی دارد. با این جنبه می توان آن را به عنوان یک راه حل جایگزین برای کسانی که به دنبال محیطی جادارتر به خصوص در تابستان هستند نشان داد.

چگونه پاسیو را تزئین کنیم؟

ایوان باز

علاوه بر سؤالاتی مانند ایوان چیست  و ایوان برای چه منظوری مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از پاسخ هایی که افراد ساکن در خانه های ایوان دار به دنبال آن هستند، نحوه تزئین ایوان است.

از آنجایی که در ورودی خانه قرار دارد، ایوان که اولین قسمتی است که بازدیدکنندگان می بینند، فضایی است که باید به دقت تزئین شود.

اگر در خانه ای با ایوان زندگی می کنید، می توانید این منطقه را به عنوان بخشی از مهمانان خود در نظر بگیرید و در ماه های تابستان گفتگوهای خوبی داشته باشید.

از طرفی در ماه های زمستان می توانید استفاده از ایوان را به عنوان مکانی در نظر بگیرید که بتوانید از خود، اعضای خانواده و مهمانانتان در برابر سرما محافظت کنید و اوقات خوشی را سپری کنید.

در صورت تمایل، بیایید بیشتر از این عجله نکنیم و به این سوال پاسخ دهیم که چگونه پاسیو را با جزئیات دلپذیر تزئین کنیم!

1. مبلمان پاسیو با کیفیت و شیک فیکا

یک پاسیو تزئین شده با مبلمان مدرن و شیک

شایان ذکر است مبلمان پاسیو یکی از مواردی است که در دکوراسیون این قسمت باید دقت کرد.

به خصوص اگر خانه شما در یک منطقه آب و هوایی بارانی است، باید محصولات با کیفیت و مقاوم در برابر آب را انتخاب کنید تا از آسیب به مبلمان جلوگیری کنید.

طراحی پاسیو با مبلمان مدرن

  • اگر ایوان سرپوشیده ندارید، توصیه می کنیم هنگام انتخاب مبلمان به مبلمان بالکن و تراس اهمیت دهید. از آنجایی که این نوع مبلمان در برابر آب و رطوبت مقاوم است، می توان از آن برای سالیان متمادی استفاده کرد.
  • جزئیات دیگری که به اندازه ظرافت مبلمانی که ترجیح می دهید مهم است این است که باید در مورد مبلمان کاربردی تصمیم بگیرید. با توجه به اینکه ایوان ها محل استراحت نیز هستند،   بسیار مهم است که انواع مبلمان را در نظر بگیرید که شک نکنید، مخصوصا راحتی صندلی ها .

2. سایبانی که مورد توجه قرار می گیرد

پاسیو با چتر قدیمی و صندلی های قدیمی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، سقف برخی از ایوان ها با کاشی یا مواد دیگری پوشیده شده است، در حالی که برخی از مدل های پاسیو روباز ساخته می شوند.

ایوان هایی که معماری آن ها به این شکل طراحی شده، اگرچه کاملا شیک به نظر می رسند، اما ممکن است به خصوص در ماه های تابستان چندان کاربردی نباشند.

اما با کمی لمس می توان یک ایوان شیک و کاربردی نیز داشت. چطور؟

اگر سیستم سایه اندازی را انتخاب نکرده اید که بتوانید به طور مداوم برای پاسیو خود از آن استفاده کنید، مناسب دکوراسیون پاسیو شما خواهد بود. شما می توانید با یک سایبان یا چتر شیک این قسمت را به فضای مفیدتری تبدیل کنید.

دکوراسیون پاسیو در فضای باز

مهم ترین جزئیاتی که باید در نظر بگیرید این است که ویژگی های طراحی چتر فضای باز که انتخاب می کنید با فضای عمومی که سعی می کنید هنگام تزئین پاسیو ایجاد کنید، سازگار است.

کلاسیک، مدرن، روستیک یا وینتیج… می توانید با چتری که ترجیح می دهید مطابق با سلیقه شخصی خود محیط رویاهای خود را بسازید و دکوراسیون پاسیو را با ظرافت خود تاج گذاری کنید. در روزهای گرم تابستان می توانید با لذت زیر چتر استراحت کنید و خاطرات خوبی را در کنار عزیزانتان جمع آوری کنید.

3. یک حمام چرخشی که به دلیل سبکش تحسین شده است

تابی که با سبک بوهمی خود جلب توجه می کند

تاب هایی که می توان از سقف آویزان کرد یا با ساق پاها از جمله وسایل تزئینی نوظهور دوره گذشته است.

ایوان ها، به ویژه اطراف فضای سبز؛ با توجه به اینکه در روزهای بهار و تابستان که آفتاب گرم است فضای دلپذیری برای نشیمن است، می‌توان گفت که تاب یا بانوج که با سبک بوهمیایی خود مورد توجه قرار گرفته‌اند، از مبلمان ضروری این بخش‌ها هستند.

در این راستا، هنگام تزئین پاسیو، از خرید تابی که می توانید روی آن کتاب بخوانید، سریال های مورد علاقه خود را تماشا کنید یا فقط چشمان خود را ببندید و از سکوت لذت ببرید، غافل نشوید.

4. کف پاسیو بادوام

زوج جوانی که در ایوان نشسته اند

دیوارهای دکوراسیون ایوان; فکر می کنیم اشتباه نباشد که بگوییم باید به صورت کلی و سقف و کف آن ارزیابی شود.

در این راستا، هنگام تزئین پاسیو، انتخاب کفپوشی مفید است که به این ناحیه ظرافت می بخشد و با فضای عمومی هماهنگی ایجاد می کند.

سنگ، بتن و چوب از جمله مصالح پرکاربرد در کفپوش پاسیو هستند. اگر می خواهید هنگام تزئین پاسیو خود ظاهری گرم داشته باشید، می توانید کفپوش های چوبی را انتخاب کنید.

5. گیاهان برای روح بخشیدن به دکوراسیون پاسیو شما

دکوراسیون پاسیو با نیمکت چوبی و صندلی فلزی

احیای دکوراسیون پاسیو با گیاهان رنگارنگ و معطر چطور؟ همانطور که می دانید گیاهان از جمله عناصر تزئینی فوق العاده ای هستند که به فضاهای زندگی رنگ می بخشند.

در صورت تمایل می توانید از انرژی گیاهان در هنگام تزئین پاسیو خود بهره مند شوید. اگر در دسترس بودن فضای شما برای این کار مناسب است، می توانید گل های آویزان مانند پیچک یا اسکولنت را در گلدان گل آویزانی که از سقف آویزان می کنید قرار دهید.

از طرف دیگر، اگر ایوان بزرگ و وسیعی دارید، گیاهان برگ درشت نیز می توانند ظرافت تزئینی را که می خواهید در ایوان ایجاد کنید، تکمیل کنند.

یک میز باغچه با گلدان ها و گیاهان مختلف روی آن

اگر فکر می کنید که پاسیو شما نور خوبی دریافت نمی کند یا در مراقبت از گیاهان با مشکل مواجه خواهید شد، می توانید گیاهان مصنوعی را نیز انتخاب کنید که با ظاهر واقعی خود جلب توجه کنند.

چگونه یک گوشه قهوه در خانه های مدرن ایجاد کنیم؟

6. یک میز قهوه برای جمع کردن عزیزانتان در اطراف

دو عدد میز قهوه چوبی

اگر پاسیو شما خیلی عریض نیست، یک میز قهوه خوری شیک هم برای چیدن چیزهایی که می خورید و می نوشید روی آن و هم برای به نمایش گذاشتن لوازم تزیینی تان از ضروریات دکوراسیون پاسیو است.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام میز قهوه خانه را انتخاب کنید، توصیه می کنیم از بررسی سبک مبلمانی که برای پاسیو انتخاب کرده اید غافل نشوید.

از طرف دیگر، اگر فکر می‌کنید پاسیو شما به اندازه کافی عریض است که می‌تواند میزبان مبلمان مختلف باشد، می‌توانید یک میز ناهارخوری متناسب با ابعاد این قسمت را نیز انتخاب کنید.

باز هم یادآوری می کنیم که در فیکا می توانید مدل های مبل تختخواب شو  شیک  و کاربردی  پیدا کنید  که سبک و هارمونی را به فضاهای داخلی می بخشد.

7. لوازم جانبی برای تکمیل دکوراسیون پاسیو

میز پاسیو با لیوان های شراب و گلدان گل

همانطور که می دانید اکسسوری ها از شیک ترین مکمل های دکوراسیون هستند.

در این راستا می توانید در حین تزئین پاسیو خود از قدرت لوازم جانبی بهره مند شوید. اینکه کدام لوازم جانبی را انتخاب می کنید کاملاً به سلیقه و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

  • می توانید با آویزان کردن نقاشی های شیک روی دیواری که ایوان با فضای داخلی خانه ارتباط دارد، این قسمت را رنگارنگ تر کنید.
  • همچنین می توانید با آویزان کردن لوازم مورد علاقه خود به دیوارهای ایوان، ظرافت این قسمت را کامل کنید.
  • در صورت تمایل می توانید با ایده های تزیینی روی میز قهوه خانه یا میز قهوه ای که در ایوان می گذارید جلوه ای تزیینی ایجاد کنید.

8. فرشی برای گرما بخشیدن به کف پاسیو

شومینه با چوب، صندلی های چوبی و قالیچه هایی با نقش های قومی

با یک فرش یا فرش شیک می توانید در دکوراسیون پاسیو تفاوت ایجاد کنید. اگر کف پاسیو را دوست دارید و می‌خواهید ظاهر شود، می‌توانید با گذاشتن یک فرش کوچک روی قسمتی که فقط به عنوان محل نشیمن در نظر می‌گیرید، ظاهر زیبایی داشته باشید.

اگر مبلمانی که برای پاسیو ترجیح می دهید رنگ های پاستلی دارند، فرشی با نقش های بسیار رنگارنگ فضایی اصیل در این قسمت ایجاد می کند.

علاوه بر این، اگر صندلی های رنگارنگ دارید، می توانید یک فرش ساده با رنگ های روشن تر انتخاب کنید و ظرافت مورد نظرتان را آشکار کنید.

9. یک سبک کامل با محصولات روشنایی

دو صندلی راحتی کنار هم و یک میز قهوه با شمع های روشن روی آن

از آنجایی که ایوان فضایی است که نه تنها در طول روز بلکه در عصرها نیز می توان از آن استفاده کرد. باید با در نظر گرفتن عملکرد و همچنین ظرافت آن تزئین شود.

به همین دلیل، برای تکمیل تلاش خود برای حداکثر راحتی، مفید است که از محصولات نورپردازی چشم پوشی نکنید.

  • به عنوان مثال، می توانید هنگام عصر با لامپ های دیوارکوب که به دیوارهای ایوان آویزان خواهید کرد، نور کم نور دریافت کنید.
  • از سوی دیگر، اگر می خواهید با محصولات نورپردازی به دکوراسیون کمک کنید، مدل های چراغ های زمینی نیز ایده آل خواهند بود.

شما می توانید محصولات شیک و کاربردی برای دکوراسیون پاسیو را در  دسته محصولات مبل تختخوابشو فیکا بیابید.

10. سبک بوهمیایی که با بالش های تزئینی ایجاد شده است

یک پاسیو که به سبک بوهمی تزئین شده است

بالش های تزئینی از جمله اکسسوری های مکملی هستند که به تازگی به دکوراسیون داخلی رنگ داده اند. در این راستا می توانید با قرار دادن بالش های تزئینی در دکوراسیون پاسیو   ، استایلی را که تصور می کنید ایجاد کنید .

می توانید روی مبل ها یا صندلی ها بالش های تزیینی قرار دهید و یا در صورت وجود کف پاسیو بزرگ، با قرار دادن کوسن هایی در اندازه ها و سبک های مناسب در فضاهای خالی، سبکی بوهمیایی ایجاد کنید.

سبک بوهمی  چیست؟  ما به شما توصیه می کنیم مقاله ما را با عنوان یک نفس جدید به خانه ها با سبک بوهمیا مرور کنید.

در این مقاله به   این سوال پاسخ داده ایم که پاسیو برای شما چیست و آنچه باید در مورد دکوراسیون پاسیو بدانید را فهرست کرده ایم. شما می توانید با تحقق ایده های تزئینی که در مطالب خود با شما به اشتراک گذاشته ایم، محیطی مانند رویاهای خود را ایجاد کنید.

علاوه بر این، می توانید با ایده های محیط زیستی ظرافتی کاملا متفاوت به دکوراسیون پاسیو خود ببخشید. می‌توانید   در مقاله ما با عنوان ایده‌های بازیافتی که می‌توانید در خانه استفاده کنید، پیشنهادات الهام‌بخشی در این زمینه پیدا کنید.

نویسنده: حامد دهنوی