چگونه تشک را در 6 مرحله تمیز کنیم؟آیا می دانستید که پس از یک روز پرمشغله، تخت خواب های شما نیز کثیف است و تنها با تمیز کردن تخت می توان از شر آلودگی خلاص شد؟

اگرچه روتختی و ملحفه های پوشانده شده روی آنها به تمیز نگه داشتن تخت کمک می کند، اما در دراز مدت می تواند با طیف گسترده ای از باکتری ها پر شود و باعث مشکلات سلامتی شود.

حوله های خوابیده روی یک تخت تمیز اتاق

اگر فکر می کنید تنها راه برای اطمینان از تمیزی تخت خود، که خصوصی ترین محل خواب و استراحت شماست، شستن تنها ملافه و ملحفه است، متأسفانه در اشتباهید.

اما لازم نیست نگران باشید. زیرا با چند نکته کوچک می توانید با از بین بردن کنه ها و کثیفی ها، تخت خود را تمیز کنید. شب‌ها می‌توانید با آرامش بخوابید بدون اینکه تمیزی را قربانی کنید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که فکر می کنیم به شما کمک می کند تشک خود را تمیز کنید!

چگونه تمیز کردن تخت را مرحله به مرحله انجام دهیم؟

تخت جارو زن با جارو

مانند تمام فضاهای زندگی ما، گرد و غباری که از پنجره های اتاق خواب ما می آید یا باکتری های مخلوط شده در هوا، مو یا پوست ما می تواند باعث کثیف شدن تختخواب ما شود.

به همین دلیل  ، فکر می کنیم اشتباه نیست اگر بگوییم تمیز کردن تخت برای بهداشت خواب و یک خواب سالم بسیار مهم است.

یک اتاق خواب تمیز

اگرچه به  نظر می‌رسد که محصولات رنگارنگ فیکا خانگی که مرتباً شسته می‌شوند یا تشک‌هایی که روی تخت گذاشته می‌شوند سپر مهمی در جلوگیری از آلودگی هستند، اما تشک‌ها باید در فواصل زمانی منظم تمیز شوند تا هم استفاده طولانی‌مدت و هم سالمی داشته باشند.

اگر از زمانی که تشک خود را خریداری کرده اید هرگز آن را تمیز نکرده اید، یا اگر فکر می کنید که در مورد نحوه تمیز کردن تشک اطلاعات کافی ندارید، می توانید با بررسی دقیق نکاتی که در لیست خود با شما به اشتراک گذاشته ایم، از تمیز کردن تشک خود اطمینان حاصل کنید. .

اگر مایل بودید بیشتر از این حرف را تعدیل نکنیم و سوال نحوه تمیز کردن تشک را با جزئیات بررسی کنیم!

مرحله 1: آماده سازی مواد

زنی که جارو در دست دارد و به تخت خواب آشفته نگاه می کند

اولین کاری که باید قبل از تمیز کردن یک منطقه انجام دهید بدون شک باید این باشد که بدانید به چه موادی برای تمیز کردن نیاز دارید.

در این راستا، قبل از شروع به تمیز کردن تشک خود، باید موادی تهیه کنید که مطمئن هستید به آن آسیبی نمی رساند. برای این منظور، توصیه می کنیم ابتدا به دستورالعمل های عملکرد تشک خود توجه کنید.

اگر مشکلی ایجاد نمی کند، می توانید از لکه بر و جوش شیرین برای تمیز کردن تشک استفاده کنید. از طرفی جاروبرقی و پارچه تمیز از جمله موادی هستند که به آنها نیاز خواهید داشت.

مرحله 2: روتختی ها را بردارید

یک تخت با تم سیاه و سفید

در مرحله بعدی پس از تهیه مواد مورد نیاز برای نظافت تخت، باید با برداشتن روکش ها و بالش های روی تخت خود، تخت را برای نظافت آماده کنید.

پس از برداشتن ملحفه و لحاف روی تخت، می توانید آن ها را در ماشین لباسشویی بشویید و ملحفه های تمیزی را روی تختی که تمیز کرده اید قرار دهید.

مرحله 3: جارو کردن تخت

شخصی که با جارو روی تخت تمیز می کند

پس از برداشتن تمام وسایل روی تخت، نوبت به جاروبرقی می رسد، می توانید با جاروکردن گرد و غبار و کنه های روی تخت خود به کمک جاروبرقی، تخت خود را برای نظافت آماده کنید.

هنگام جاروکشی سطح تخت باید از تمیز بودن سر جاروبرقی اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این، یادآوری می کنیم که هنگام جارو کردن این نواحی نباید این قسمت را از دست بدهید، زیرا مناطقی بین درزها وجود دارد که می تواند راحت ترین خانه برای مایت ها و گرد و غبار باشد.

مرحله 4: تمیز کردن لکه ها

شخص دستکش دار که برس را روی تخت نگه داشته است

پس از جاروبرقی تختخواب با جاروبرقی، باید زردی یا لکه های ناشی از چای و قهوه ناشی از استفاده طولانی مدت از تخت را پاک کنید.

به خصوص اگر لکه هایی وجود دارد که مدت ها قبل ایجاد شده و به پارچه نفوذ کرده است، می توانید از لکه پاک کن برای تمیز کردن آنها استفاده کنید.

پس از مدتی انتظار، باید آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید. اگر هنوز لکه ها باقی مانده اند، می توانید همان مراحل را یک بار دیگر تکرار کنید.

مرحله 5: تهویه تخت

تخت خواب

بعد از تمیز کردن گرد و غبار و لکه های انباشته شده روی تشک، قدم بعدی تهویه تشک است. به لطف فرآیند تهویه، عرق و بوهای مشابه در تخت شما تبخیر می شود و باکتری های روی تخت شما از بین می روند.

در صورت تمایل می توانید قبل از فرآیند تهویه روی تشک جوش شیرین بپاشید و اطمینان حاصل کنید که تشک رطوبت را به دام می اندازد.

پس از هشت ساعت تهویه تخت خود، می توانید به مرحله بعدی بروید.

در این مرحله مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که قسمتی که تخت را تهویه می کنید مرطوب نباشد. این می تواند باعث ایجاد بو در تشک شما شود، زیرا رطوبت در مناطقی که رطوبت شدید است ایجاد می شود.

مرحله 6: چرخاندن تخت

ورق

درست مانند کوسن های مبل، توصیه می شود تشک ها را به طور مرتب برگردانید و به این ترتیب استفاده کنید. به این ترتیب می توان از سایش تنها یک طرف تشک در استفاده طولانی مدت جلوگیری کرد.

به همین دلیل توصیه می کنیم تشک خود را به مدت یک روز تهویه کنید و سپس آن را در جهت مخالف استفاده همیشگی خود بچرخانید.

متوجه خواهید شد که تشک شما که تا تمیز کردن دقیق تشک بعدی از آن استفاده می کنید، راحت تر از قبل است.

آنچه را که برای تمیز کردن تشک ها باید بدانید را در مراحل بسیار ساده به تفصیل توضیح داده ایم. علاوه بر این، نظافت مبل یکی دیگر از موضوعاتی است که به اندازه تمیز کردن تشک کنجکاو  است. می توانید مقاله فیکا را بررسی کنید.

لوستر راهروی در خانه های مدرن چگونه باید باشد؟

چگونه از تمیز کردن طولانی مدت تخت اطمینان حاصل کنیم؟

تخت معمولی

آنچه را که باید در مورد نحوه تمیز کردن تخت خواب بدانید را به تفصیل توضیح داده ایم. با این حال، جزئیات دیگری که به اندازه این موضوع مهم است این است که چگونه می توانید پس از تمیز کردن تشک خود از کثیف شدن طولانی مدت آن جلوگیری کنید.

ممکن است پیشنهادات ما را که می توانید برای تمدید دوره لکه گیری مجدد پس از تمیز کردن تشک خود در نظر بگیرید به شرح زیر لیست کنید:

  • در ابتدای روز می توانید پنجره اتاق خواب خود را باز کرده و آن را تهویه کنید. این کار اتاق را پر از هوای تازه می کند و به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید. از طرفی کثیفی و گرد و غبار چسبیده روی ملحفه ها با ورود هوای تازه از پنجره خارج می شود.

اتاق خواب مدرن

  • همچنین بسیار مهم است که پوشاندن تخت خود را بعد از بیدار شدن در صبح به عادت تبدیل کنید. به این ترتیب رویه تشک شما در طول روز کثیف نمی شود و برای مدت طولانی تمیز باقی می ماند.
  • درآوردن لباس های روزانه قبل از رفتن به رختخواب در شب و رفتن به رختخواب با لباس های تمیز یکی دیگر از اقدامات احتیاطی است که می توانید برای تمیز نگه داشتن تخت خود انجام دهید.

با در نظر گرفتن پیشنهاداتی که ذکر کردیم، می توانید از تمیز بودن تخت خود برای مدت طولانی تری اطمینان حاصل کنید.

اتاق خواب

در این مقاله، پیشنهادات خود را برای تمیز نگه داشتن تختخواب خود که روی آن رویای صورتی را می بینید، با شما در میان گذاشته ایم. با انجام مراحلی که به ترتیب ذکر کردیم، می توانید تشک خود را به راحتی تمیز کرده و آن را از آلودگی و گرد و غبار پاک کنید.

موضوع دیگری که برای داشتن خوابی سالم به اندازه تمیزی تخت شما اهمیت دارد، راحتی آن است. این یک جزئیات بسیار مهم است که تخت شما بدن شما را راحت می کند تا خوابی سالم و با کیفیت در شب داشته باشید.

در این راستا، در صورت نیاز به تشک جدید ، می توانید محصولات فیکا را با طراحی حرفه ای و کاملاً با در نظر گرفتن راحتی خواب بررسی کنید.

روکش های بالش آبی

 

از طرف دیگر، اگر می خواهید اتاق خواب شما در حین دکوراسیون، سبک شما را منعکس کند، می  توانید نگاهی به تختخوابشوهای فیکا بیندازید و مناسب ترین ست را برای استایل خود انتخاب کنید.

چگونه تختی را انتخاب کنیم که به شما در انتخاب تخت کمک کند  ؟ توصیه می کنیم مقاله ما با عنوان 5 نکته برای انتخاب تخت خواب مناسب را مرور کنید.

می توانید با مرور مقاله ما با عنوان 7 ایده الهام بخش برای دکوراسیون اتاق خواب ، نکاتی را برای الهام گرفتن قبل از  تزئین اتاق خواب خود بیابید.

نویسنده: حامد دهنوی