چگونه در خانه وقت بگذرانیم؟

به دلیل ویروس کرونا که تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داده و زندگی را به طور جدی تهدید می کند، مجبور شدیم در خانه بمانیم. کرونا که سازمان بهداشت جهانی آن را «همه‌گیری» می‌نامد، یعنی اپیدمی که تمام دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ما را در خانه‌هایمان زندانی کرده است، اما این پایان زندگی نیست. نیازی به دلسرد شدن نیست

فعالیت های زیادی وجود دارد که می توان در خانه های ما که محل زندگی ما هستند انجام داد. در واقع این وضعیت می تواند فرصتی باشد برای نظم بخشیدن به امور در خانه، تکمیل جزئیات غفلت شده، گذراندن وقت بیشتر و با کیفیت با خانواده، خواندن کتاب هایی که مدت ها منتظر نوبت خود بوده اند و تماشای آن. فیلم های کنجکاو

در این روزهایی که مدارس و بسیاری از کارگاه ها در تعطیلات هستند، می توان بدون ترس و وحشت، بدون تسلیم شدن از مدیریت استرس و با رعایت تمهیدات لازم، بحران را به فرصت تبدیل کرد. بنابراین، چگونه می‌توانیم در این دوره که مجبوریم در خانه بمانیم، وقت خود را با کیفیت و کارآمد سپری کنیم؟ در اینجا پیشنهادات…

میز مطالعه

یک لیست TODO تهیه کنید

همه می دانیم که این بحران برای همیشه ادامه نخواهد داشت، البته پایان خواهد یافت. و هنگامی که زندگی به جریان عادی خود بازگشت، می توانید از هم اکنون فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید تا از سرگردانی خودداری کنید و از جایی که آن را رها کرده اید ادامه دهید. برنامه ریزی بسیاری از نقشه های راه مانند جلسات کاری معوق، برنامه های تعطیلات، برنامه ها، قرار ملاقات ها، سازماندهی مجدد جریان در حال تغییر و بسیاری از نقشه های راه مشابه دیگر در روزهایی که در خانه هستید مفید است.

زن در حال خواندن کتاب

خواندن کتاب ها

اگر از خواندن کتاب لذت می برید، می توانید کتاب هایی را که مدت ها بود می خواستید بخوانید، اما به دلیل عجله کار فرصت این کار را نداشتید، یکی یکی بخوانید. نمی‌فهمی زمان چگونه گذشته است، فهرست کتاب‌های خواندنی در کتابخانه را ذوب می‌کنی و افق دیدت را گسترش می‌دهی و خیالت را راحت می‌کنی.

زن با هدفون در حال تماشای فیلم در کامپیوتر

تماشای فیلم

یکی از راه های گذراندن اوقات پربار و لذت بخش تماشای فیلم و سریال است. به هر حال، یک آرشیو فیلم کلی به اندازه کافی غنی است که برای همه جذاب باشد. فیلم‌هایی که مدت‌ها به تماشای آن‌ها فکر کرده‌اید، اما زمانی برای تماشای آن‌ها پیدا نکرده‌اید، فیلم‌هایی که ناتمام گذاشته‌اید، یا فیلم‌هایی که با دیدن جزئیات متفاوت در هر بار تماشای آن‌ها از تماشای بی‌شمار آن‌ها خسته نمی‌شوید. در طول فرآیند اقامت خود در خانه مشغول است. شما حتی احساس نمی کنید زمان چگونه می گذرد.

چیدمان کمد لباس و کابینت چگونه باید باشد؟

تماشای سریال‌ها و فیلم‌هایی که در ذهنتان گیر کرده‌اند اما بدون دویدن فرصت تماشای آن‌ها را پیدا نمی‌کنید برای ذهن و روح شما خوب خواهد بود.

زن در حال مدیتیشن

یوگا و مدیتیشن انجام دهید

حفاظت از سلامت روانی ما، به ویژه در مواقع بحران، اهمیت بیشتری پیدا می کند. همچنین می‌توانید فعالیت‌های زیادی را انجام دهید که بدن و ذهن را آرام می‌کند، مانند یوگا و مدیتیشن، تا از سلامت جسمی و روانی خود محافظت کند، ذهن خود را آرام کند و از نظر روانی آرام شود. موسیقی آرامش بخش، دود خوب از بخور چوب صندل و آرام ترین گوشه خانه کافی است.

با به کارگیری تکنیک های خاص آرامش داشته باشید، در ریتم و جریان طبیعی زندگی غوطه ور شوید، به داخل بروید و استراحت کنید. خواهید دید که خیلی خوب است. مخصوصا وقتی که بیشتر از همیشه بهش نیاز داریم…

دست های انسان لباس های تا شده خود را در کمد می گذارد

کابینت و کشو را تمیز کنید

چند وقت است که آن تابه پنکیک ته کابینت آشپزخانه نشسته است؟ چند وقت است که کشوی پایین کمد اتاق خوابتان را تمیز کرده اید؟ در مورد بلوزی که ماه ها در پایین قفسه های کمد به دنبال آن بودید، چطور؟ نظافت کابینت و کشو یکی از کارهایی است که اغلب ما همیشه دوست داریم انجام دهیم اما به دلیل تنبلی همیشه آن را به تعویق می اندازیم. دیگر فراری نیست نوبت اوست

و هنگامی که شروع کنید، خواهید دید که چقدر فعالیت آرامش بخش و حواس پرتی است. چیزهایی را که مدت ها به دنبال آن بودید و فکر می کردید گم کرده اید را پیدا می کنید و کشوها و قفسه های تمیز و مرتبی خواهید داشت. همانطور که گفتیم الان وقتشه…

زن بلوندی که با تبلتش روی میزش کار می کند

مشاغل پیشرفته کامل

شاید نمایشی از نتفلیکس که ناتمام گذاشتی، شاید پتوی رنگارنگی که برای مبل بافی کردی و ناتمام گذاشتی، کتابی که سال ها نصف دیگرش را منتظر خواندنش بودی و نگرانش بودی، هواپیمای مدلی که نتوانستی. زمانی که نمی توانید زمان کافی از محل کار خود را دریافت کنید، در انتظار شما هستند. آرامش را از تکمیل یک کار ناتمام احساس کنید و اجازه دهید زمان بدون اینکه شما را خسته کند بگذرد.

زنی که به تلفن همراه نگاه می کند

تلفن و رایانه خود را سازماندهی کنید

در واقع، عکس‌های دیجیتالی که در گالری تلفن همراه شما جمع شده‌اند، فایل‌ها و پوشه‌هایی که سرعت کامپیوتر شما را کاهش می‌دهند، همگی منتظر چنین لحظه‌ای بودند. دور انداختن موارد اضافی، مرتب کردن، سازماندهی و دسته بندی مواردی که فضا را اشغال می کنند، هم برای روح و هم برای وسایل الکترونیکی شما مفید است.

زنی که با فرزندش شیرینی درست می کند

کیک

این روزها بهترین فرصت برای درست کردن چیزکیکی است که مدت ها بود به آن چشم دوخته بودید. به هر حال عجله ای ندارید شاید آن چیزکیک که آرام آرام و با لذت درست می کنید، تخصص شما باشد. چه کسی می داند، شاید آن استعداد اصلی نهفته در درون شما آشکار شود. این دقیقاً همان چیزی است که بحران به ارمغان می آورد.

رفتن به آشپزخانه و آشپزی نیز یک توانبخشی بسیار خوب است. وارد آشپزخونه بشی و اون روست بیف و برنج زعفرانی و کیک شکلاتی که جرات نکردی درست کن.

اینها اولین مواردی هستند که به ذهن می رسند. در حالی که در خانه هستید و منتظر هستید تا زندگی به روال عادی خود بازگردد، هم می توانید به کارهای انباشته شده خود رسیدگی کنید، هم به ذهن خود استراحت دهید و هم مجهز و تازه از این آرامش بیرون بیایید.

نویسنده: حامد دهنوی