مبلمان-نقاشی-زن

رنگ آمیزی مبلمان یک روش بازسازی دکوراسیون است که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد و مورد تعجب کسانی است که می خواهند اخیراً خانه خود را تغییر دهند . از آنجایی که امروزه جایگاه مهمی در DIY (خودت انجام بده)، یعنی خودت انجام بده ، دارد، کسانی که می خواهند وسایل قدیمی خود را به عنوان سرگرمی رنگ آمیزی کنند، فرآیند رنگ آمیزی مبلمان را ترجیح می دهند.

همچنین می‌توانید به موارد منسوخ یا منسوخ شده‌ای که سال‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنید، رنگ جدیدی اضافه کنید و تقریباً می‌توانید آنها را دوباره بسازید. به عنوان فیکا ، آدرس مبلمان جاودانه و راحت ، در این مطلب به سوال نحوه رنگ آمیزی مبلمان پاسخ می دهیم و ترفندهای نقاشی مبلمان را به اشتراک می گذاریم.

قبل از اینکه به سمت نقاشی مبلمان بروید

مبلمان-قدیمی-نقاشی-زن

چرا ما به سمت فرآیند نقاشی مستقیم نمی رویم، در نتیجه نمی توانیم مستقیماً با رنگ و قلم مو نقاشی کنیم؟ کسانی که می گویند متاسفانه اشتباه می کنند. البته، می توانید قلم مو بردارید و وسایل قدیمی خود را مستقیماً رنگ کنید، اما اگر از تکنیک های خاصی استفاده نکنید:

برای اینکه اشتباهاتی که اغلب در فرآیند رنگ آمیزی مبلمان مرتکب می شوند و با نتایج فوق مواجه نشوید، می توانید به نتیجه دلخواه خود برسید اگر مراحلی را که فهرست می کنیم را دنبال کنید. بنابراین ، چگونه با مراحل درست مبلمان را در خانه رنگ آمیزی کنیم؟

مرحله آماده سازی

اگر قصد رنگ آمیزی مبلمان در منزل را دارید، ابتدا باید یک برزنت پلاستیکی یا یک ورق پهن بچینید تا به کف و سایر مبلمان آسیبی وارد نشود، در غیر این صورت ممکن است مجبور شوید با پاک کردن رنگ لکه دار یا پاشیده شده دست و پنجه نرم کنید.

ما در مورد تکنیک های مختلف رنگ آمیزی مبلمان صحبت خواهیم کرد، اما اگر قصد دارید از کاغذ سنباده برای آماده سازی سطح مبلمان برای رنگ آمیزی استفاده کنید ، توصیه می کنیم محیطی با تهویه مناسب ایجاد کنید، از ماسک استفاده کنید یا این کار را در فضای باز انجام دهید.

اگر تمام مواد مورد استفاده از جمله رنگ را از قبل آماده کنید، راحت تر خواهید بود.

علاوه بر اینها، اگر می توانید قبل از رنگ آمیزی مبلمانی را که قرار است رنگ کنید، از هم جدا کنید، کار شما را بسیار آسان می کند. می توانید قسمت هایی را که نمی خواهید رنگ آمیزی شوند به کمک نوار کاغذی بچسبانید.

مبلمان با چه رنگی رنگ می شود؟ برای کسانی که کنجکاو هستند، در مورد مواد، به خصوص تکنیک های رنگ آمیزی مبلمان که با شما به اشتراک می گذاریم نیز صحبت خواهیم کرد.

تکنیک اول: سنباده کاری، آستر، رنگ آمیزی و پرداخت مبلمان

مبلمان-نقاشی-زنانه

دروغ نیست اگر بگوییم اولین تکنیک نقاشی مبلمان کمی پرزحمت و دشوار بود زیرا شامل سنباده زدن بود. با این حال، اگرچه دشوار است، اما نتایجی که در صورت استفاده صحیح به دست می آورید طولانی مدت و با کیفیت خواهد بود.

لوازم رنگ آمیزی مبلمان

1. رنگ مورد استفاده خود را تعیین کنید

با رنگ آمیزی مجدد می توانید به جای دور انداختن از مبلمان قدیمی خود استفاده کنید. برای این کار ابتدا باید با توجه به دکوراسیون کلی و رنگ اتاقی که از مبلمان خود در آن استفاده خواهید کرد، تن هماهنگی را انتخاب کنید.

2. سطح مبلمان را سمباده بزنید

مبلمان-سنباده زن

مگر اینکه بخواهید از نوع خاصی از رنگ استفاده کنید که نیازی به سمباده زدن نداشته باشد، مبلمانی که قبلا صیقلی یا براق شده اند باید قبل از رنگ آمیزی سمباده شوند. در غیر این صورت باید لایه هایی از رنگ بزنید تا رنگ به سطح بچسبد که زمان خشک شدن را به میزان قابل توجهی طولانی می کند و با کوچکترین ضربه ای باعث ترک خوردن و پوسته شدن می شود.

بنابراین، برای فرآیند صحیح رنگ‌آمیزی مبلمان ، قبل از رنگ‌آمیزی سطوحی که قرار است رنگ‌آمیزی شوند با سمباده سمباده‌ای مفید خواهد بود. باید اذعان کرد که این فرآیند کاملاً دست و پا گیر است.

هنگام سمباده زدن ممکن است گرد و غبار زیادی خارج شود. با این حال، شایان ذکر است که هر نتیجه عالی نیاز به تلاش دارد.

برای اینکه رنگ بهتر اجرا شود، باید مراقب باشید که پس از اتمام کار با سنباده، سطح را کاملا تمیز کنید و هیچ اثری باقی نماند.

3. پرایمر برای نقاشی مبلمان بدون عیب

اگر می خواهید رنگ رنگی که خریداری کرده اید همانطور که در کاتالوگ دیده می شود بیرون بیاید، پس از سنباده زدن باید یک آستر روی مبلمان بزنید. علاوه بر این، آستر نیز طول عمر مبلمان را افزایش می دهد، چسبندگی سطح مبلمان را افزایش می دهد و باعث می شود رنگ بهتر بماند.

به این ترتیب رنگ در هیچ ضربه ای به راحتی از روی مبلمان جدا نمی شود و ترک نمی خورد. اگر بعد از آستر کاری یک بار دیگر روی سطح مبلمان خود سمباده بزنید، سطح صاف و آماده رنگ می شود.

4. مرحله نقاشی مبلمان

مبلمان-با-براش-نقاشی-زنانه

اکنون که به بخش‌های مشکل‌ساز کار رسیدگی کرده‌اید، نوبت به بخش سرگرم‌کننده می‌رسد. رنگ آمیزی. رنگی که در فرآیند رنگ آمیزی مبلمان استفاده خواهید کرد می تواند بر پایه آب یا بر پایه حلال باشد.

استفاده از این نوع رنگ برای خانواده های دارای فرزند، مبتلایان به آلرژی و آسم توصیه نمی شود. اگر قصد استفاده از رنگ مبتنی بر حلال را دارید، منطقی است که در هنگام خرید از سطح نازک تری که باید استفاده کنید، مشورت کنید.

5. مرحله نهایی لاک / لاک

مرحله آخر روش اول در فرآیند رنگ آمیزی مبلمان ، لاک یا لاک به صورت اختیاری است. بعد از اینکه مبلمان رنگ شده شما کاملا خشک شد، می توانید با قلم مو لاک مایع بزنید یا به راحتی سطح را با لاک اسپری جلا دهید. لاک/لاک:

تکنیک دوم: رنگ آمیزی و لاک زدن مبلمان

مبلمان-نقاشی-زن-جوان

تکنیک بعدی رنگ آمیزی مبلمان منزل بسیار راحت تر از روش قبلی است زیرا شامل مراحل سنباده کاری و بتونه کاری نمی شود. دلیل عدم نیاز به این فرآیندهای اضافی، کیفیت نگهداری و پوشش رنگ های تولید شده مخصوص مبلمان است.

1. رنگ کنید

رنگ های اکریلیک و حلال در واقع رنگ های چند منظوره هستند. آنها برای اهداف مختلف، از نقاشی گرفته تا رنگرزی پارچه استفاده می شوند. اما رنگ های مبلمان مخصوصاً برای این منظور تولید می شود تا کار کسانی که می خواهند مبلمان خود را رنگ آمیزی کنند تسهیل کند.

رنگ‌های مخصوص مبلمان که به راحتی در بازار پیدا می‌شود، به لطف غلظتی که دارند، حتی در یک لایه هم روی مبلمان صیقلی نتیجه دلخواه را می‌دهند. بنابراین، می توانید نام انگلیسی “گچ” را مستقیماً روی سطح مبلمان اعمال کنید.

2. لاک / لهستانی

چوب - میز - پولیش - مرد

همانند تکنیک قبلی نقاشی مبلمان، پولیش یا لاک زدن در این تکنیک کاملا اختیاری است. لاک های اسپری یا مایع را می توان برای روکش مات یا براق ترجیح داد. البته این کار را باید بعد از خشک شدن کامل رنگ روی مبلمان انجام دهید.

اگر قبل از رنگ‌آمیزی مبلمان خود را جدا کرده‌اید، می‌توانید آن را دوباره سرهم کنید و پس از اطمینان از خشک شدن کامل پولیش، از مبلمان “قدیمی” بازسازی شده خود لذت ببرید.

نکات نقاشی مبلمان

چگونه مبلمان را رنگ کنیم؟ حالا که به سوال شما پاسخ دادیم، بیایید در نهایت به سراغ نکات کوچک نقاشی مبلمان برویم تا نتیجه ای عالی داشته باشیم.

یک نقاشی مبلمان که به درستی اجرا شود می تواند سبک خانه شما را دو چندان کند. به عنوان مثال، یک میز قدیمی که با رنگ آمیزی مبلمان آن را نو کرده اید، می تواند فضای کاملا متفاوتی به بالکن شما ببخشد.

از طرف دیگر، اگر نمی توانید برای رنگ آمیزی مبلمان قدیمی خود وقت بگذارید یا می خواهید چهره خانه خود را تجدید کنید،   اکیداً به شما توصیه می کنیم که نگاهی به گزینه های مبلمان شیک فیکا ، مانند درسوار شیک ، میز قهوه خوری زیبا بیندازید. , یونیت تلویزیون مدرن , مناسب سلیقه شما و هر گوشه خانه.

علاوه بر این، اگر به دکوراسیون بالکن علاقه دارید، محتوای ما با عنوان “ 5 ایده برای تزیین پله برای افزودن ظرافت به خانه شما ” نیز ممکن است مورد توجه شما قرار گیرد.

نویسنده: حامد دهنوی