ابعاد میز ناهارخوری ایده آل برای خانه شما چیست؟این سوال که ابعاد میز ناهار خوری ایده آل برای خانه شما چقدر باید باشد، مورد سوال بسیاری است. اما هنگام انتخاب مناسب ترین میز ناهارخوری باید نکاتی را در نظر بگیرید.

اما چگونه سایز میز ناهارخوری را انتخاب کنیم؟ در انتخاب سایز میز ناهارخوری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در این مطلب که به عنوان خانواده فیکا آدرس مبلمانی که به منزل شما شیک می بخشد آماده کرده ایم ابعاد میز ناهارخوری را قرار داده ایم که می توانید برای اتاق غذاخوری خود انتخاب کنید. اگر می خواهید از ابعاد میز ناهارخوری مطلع شوید، می توانید به خواندن مطالب ما ادامه دهید.

علاوه بر این، برای ایده های چیدمان میز که مناسب میز ناهارخوری شما باشد،  چیدمان میز در یک میز پر زرق و برق چگونه باید باشد؟ توصیه می کنیم مقاله ما را با عنوان نیز مرور کنید.

ابعاد میز ناهارخوری

میز شام

گفتیم که در ابعاد میز ناهارخوری باید به نکاتی توجه کنید . در این مرحله، اندازه میز ناهارخوری برای اندازه اتاق غذاخوری مناسب است. شما باید تعیین کنید که میز خود را در کجای اتاق غذاخوری خود قرار دهید و برای چند نفر به میز ناهارخوری نیاز دارید.

زیرا اندازه های میز با توجه به تعداد نفرات و شکل مورد نظر متفاوت است. با این حال، اگر دعوت های شلوغ با  غذاهای خوشمزه می دهید، باید این وضعیت را نیز در نظر بگیرید. بنابراین می توانید ایده آل ترین اندازه میز ناهارخوری را برای خود انتخاب کنید.

خب ببینیم ابعاد میز ناهارخوری با هم چقدره!

ابعاد میز ناهارخوری 2 نفره

میز ناهار خوری دو نفره

ایده آل برای خانواده های یک یا دو نفره، میزهای غذاخوری 2 نفره معمولاً انتخاب مناسبی برای میزهای مربع هستند.

میزهای ناهارخوری دو نفره که ظاهری مینیمال و شیک به خصوص در دکوراسیون منزل دونفره ایجاد می کنند، از نظر فضا گزینه ای سودمند هستند. با این حال می توان با میزهای مستطیلی دو نفره و میزهای گرد هم برخورد کرد.

در این راستا ابعاد میز ناهار خوری مربعی 2 نفره 80*80 سانتی متر، میز ناهار خوری مستطیلی 70*110 سانتی متر و میز ناهار خوری گرد 90 سانتی متر می باشد. با این حال، ابعاد مشخص شده مقادیر متوسط ​​را نشان می دهد و ممکن است از مدلی به مدل دیگر متفاوت باشد.

ابعاد میز ناهارخوری 4 نفره

میزگرد

معمولاً برای میزهای ناهار خوری مربعی، میزهای غذاخوری 4 نفره برای خانواده های هسته ای ایده آل هستند. ارائه فضایی راحت برای مادر، پدر و دو فرزند، میزهای غذاخوری 4 نفره نیز می تواند انتخاب مناسبی برای فضایی دوستانه باشد.

در این مرحله ابعاد میز ناهار خوری چهار نفره چهار نفره تقریبا 100*100 سانتی متر می باشد. از طرفی ابعاد میز ناهار خوری چهار نفره مستطیلی 150*70 سانتی متر و ابعاد میز ناهار خوری گرد 100 سانتی متر شناخته می شود. به عنوان مثال میز گرد لارینا با کیفیتی خیره کننده، ممکن است میز ناهارخوری مورد نظر شما با ظرفیت 4 نفر باشد.

علاوه بر این، اگر تعداد افراد ساکن در خانه زیاد باشد اما میز ناهارخوری به اندازه یک میز 4 نفره باشد، شاید بتوان به لطف طرح های مناسب میز و صندلی، از حدود 6 صندلی در کنار هم استفاده کرد.

ابعاد میز ناهارخوری 6 نفره

میز ناهارخوری مستطیلی

بهترین انتخاب برای میز ناهار خوری 6 نفره میز ناهار خوری مستطیلی است. علاوه بر این میزهای گرد جزو گزینه های ایده آل برای میز ناهار خوری 6 نفره هستند.

این میزها که مخصوص خانواده های پرجمعیت طراحی شده اند، علاوه بر استفاده راحت، فضای وسیعی را نیز ارائه می دهند. بر این اساس میانگین ابعاد میز ناهار خوری 6 نفره مربع 130 سانتی متر، میز ناهار خوری مستطیلی 90*180 و میز ناهار خوری گرد 150 سانتی متر می باشد.

به عنوان مثال ، میز ناهار خوری پیرو یکی از شیک ترین گزینه های غذاخوری برای یک خانواده 6 نفره است.
از طرفی می توان با طراحی میز مناسب فضایی برای 8 نفر ایجاد کرد.

ابعاد میز ناهارخوری 8 نفره

میز لوکس

مدل های میز ناهارخوری 8 نفره از جمله مبلمانی است که می تواند مورد پسند خانواده های پرجمعیت و یا افراد با اتاق غذاخوری بزرگ باشد. این میزها که با ظرافت خود خیره کننده هستند، اندازه ایده آل برای اکثر اتاق های غذاخوری هستند.

در این زمینه، ابعاد ایده آل برای میز ناهار خوری مربعی 8 نفره بین 180 سانتی متر تا 200 سانتی متر متغیر است، در حالی که برای میز ناهار خوری مستطیلی 210 در 90 سانتی متر است. البته این اندازه برای میز ناهارخوری گرد تقریباً 170 سانتی متر است.

به عنوان مثال ، میز ناهار خوری ماتیلدا با سبک جذاب و عرض راحت خود می تواند یک قطعه عالی برای خانه شما باشد. اگر فردی هستید که مرتب از مهمانان پذیرایی می کنید، می توانید یک میز ناهار خوری را انتخاب کنید که باز می شود یا به جای صندلی یک نیمکت قرار دهید تا بتوانید فضای مورد نظر خود را ایجاد کنید.

برای کسانی که در مورد صندلی های نیمکتی می پرسند، نیمکت به  چه معناست، شیک ترین مکمل میز ناهارخوری؟ می توانید مطالب ما را بخوانید.

ابعاد میز ناهارخوری 10 نفره

اتاق غذاخوری مدرن

اگر مهمانان زیادی دارید، ممکن است بخواهید یک میز ناهارخوری 10 نفره بخرید. این میزها که مخصوصاً برای میزهای مستطیلی مناسب هستند، دارای اندازه متوسط ​​230×110 سانتی متر هستند. از طرفی ابعاد میز ناهارخوری گرد از 210 سانتی متر تا 240 سانتی متر متغیر است.

با این حال، فضای موجود برای میزهای ناهارخوری با این اندازه باید کاملاً بزرگ باشد. در غیر این صورت ممکن است فضای تنگ ایجاد شود. دقیقا به همین دلیل مدل های میز ناهارخوری جمع شونده می توانند انتخابی ایده آل برای ایجاد مزیت از نظر فضا باشند.

بنابراین می تواند فضای لازم برای زندگی روزمره را بدون اشغال فضای زیادی به دست آورد و به محض ورود مهمانان می تواند به سرعت گسترش یابد. در این مرحله، میز ناهار خوری لیکیا ، یکی از محبوب ترین محصولات فیکا ، راه حل بسیار کاربردی را با قابلیت تاشو ارائه می دهد.

میز ناهار خوری قابل افزایش

ما به عنوان خانواده فیکا در این مقاله ابعاد میز ناهارخوری ایده آل برای منزل شما را به تفصیل بررسی کرده ایم. قبل از انتخاب میز ناهارخوری می توانید مناسب ترین ابعاد میز ناهارخوری را برای فضای نشیمن خود تعیین کنید تا بتوانید دکوراسیون اتاق غذاخوری خود را کامل کنید.

در این مرحله می توانید نگاهی به مدل های میز ناهارخوری فیکا برای میزهای ناهارخوری شیک و کاربردی با گزینه های اندازه های مختلف  بیندازید . همچنین لازم به ذکر است که می توانید سایر مبلمان مورد نیاز اتاق غذاخوری را در زیر مجموعه  اتاق غذاخوری بیابید .

علاوه بر این، موضوع کنجکاوی مانند ابعاد میز ناهارخوری، ابعاد فرش است. اگر می‌پرسید اندازه فرش ایده‌آل چقدر باید باشد،  چگونه صحیح‌ترین اندازه‌های فرش را برای خانه خود تعیین کنید؟ می توانید مقاله ما را بخوانید.

برای مشاهده سایر مطالبی که برای شما آماده کرده ایم می توانید از صفحه وبلاگ ما دیدن کنید .

نویسنده: حامد دهنوی