ایده های تزئین شمع که درخشش را به خانه های شما منتقل می کندشمع های رنگارنگ در اندازه ها و اشکال مختلف به عنوان یکی از پرکاربردترین عناصر کمکی در دکوراسیون منزل خودنمایی می کنند. اما چه ایده هایی برای تزیین شمع وجود دارد که می توانید هنگام تزئین خانه خود از آنها الهام بگیرید؟

به عنوان خانواده فیکا ، آدرس سبک و هارمونی در منازل، در این مقاله پیشنهادهای دکوراسیون شمعی را فهرست می کنیم که جای خود را در دکوراسیون داخلی متناسب با سبک های مختلف از خانه های مدرن گرفته تا خانه های کلاسیک می یابد.

علاوه بر این، اگر به بازیافت اهمیت می دهید، می توانید ایده های بازیافتی را که می توانید به راحتی در خانه پیاده سازی  کنید، در مقاله ما با عنوان ایده های بازیافتی که می توانید در خانه اعمال کنید ، بیابید.

ایده های تزیین شمع

انواع شمع و وسایل تزیینی در سینی

شمع که عموماً با ریختن ماده اصلی سویا یا پارافین روی فتیله و سفت شدن آن تولید می شود، در واقع نوعی منبع نور است. شمع یکی از اولین و مهم ترین اختراعات دوران باستان است که در گذشته برای رفع نیازهای روشنایی مورد استفاده قرار می گرفت، اما همانطور که می دانید امروزه برای مصارف تزئینی نیز ترجیح داده می شود.

علاوه بر این، شمع‌هایی که دارای رایحه‌های مختلف با اسانس‌های متنوع هستند، برای پخش بوی مطبوع در منازل به کرات استفاده می‌شوند. همچنین گفته می شود که برخی از شمع های معطر که به عنوان اثر کاهش دهنده استرس شناخته شده اند، برای حالت تهوع مفید هستند و جنبه آرامش بخشی دارند.

اما چگونه می توان شمع هایی را که حال و هوا و رنگ متفاوتی به فضای داخلی می بخشد در دکوراسیون منزل ارزیابی کرد؟ در اینجا پیشنهادات تزئینی وجود دارد که می توانید با شمع در خانه ایجاد کنید!

1. تزیین میز را با شمع های شیک احیا کنید

تزیین میز با شمعدان و گل رز

شمع‌های تزیینی که در قسمت‌های مختلف خانه استفاده می‌شوند و در گوشه‌های شیک حرف اول را می‌زنند، اخیراً در سفره‌آرایی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

می توانید شمع هایی را که یکی از عناصر تزئینی مورد علاقه کسانی است که دوست دارند در نور کم بگذرانند و می خواهند فضایی رمانتیک ایجاد کنند، در خانه هایی که تقریباً مطابق با هر سبکی تزئین شده اند، مشاهده کنید.

شمع‌های نازک که اغلب با شمعدان در تزئین میز استفاده می‌شوند، به اتاق‌های ناهارخوری فضایی پیچیده می‌دهند. علاوه بر این، یکی دیگر از ایده های تزیین شمع که اخیراً مرسوم شده است، با غنی سازی میزهای قهوه خانه با شمع های مختلف ساخته می شود.

میزی پر از شمعدان های زیبا، ظروف غذاخوری و تزئینات مختلف

می‌توانید با قرار دادن شمع‌هایی که دوست دارید روی میز ناهارخوری‌تان، در یک میز قهوه‌خوری که متناسب با سبک اتاق غذاخوری و میز ناهارخوری‌تان باشد، محیطی دلپذیر ایجاد کنید.

علاوه بر این، می توانید دکوراسیون شمع را با شمعدان هایی احیا کنید که یکپارچگی شیک با سبک خانه شما ایجاد می کند و آن را به ابعادی کاملا متفاوت می برد.

در این راستا، بیایید تأکید کنیم که شمعدان دو نفره نادیا ، که از محبوب‌ترین لوازم خانگی است، فضایی عالی را به خصوص در فضای داخلی طراحی شده بر اساس درک کلاسیک ایجاد می‌کند.

اگر می‌خواهید سبکی به دور از معمولی ایجاد کنید، می‌توانید شمعدان هلن را انتخاب کنید که با طراحی قاطعانه‌اش جلب توجه می‌کند.

از طرف دیگر، در صورت تمایل، برای پیشنهاداتی که الهام بخش نیازهای تزئینی شما در مورد میزهای ناهارخوری باشد،  نیمکت یعنی چه؟ شما همچنین می توانید مقاله ما را بخوانید.

2. پذیرایی عالی از مهمانان خود داشته باشید

مجموعه ای از شمع های سفید که روی یک طبقه قرار گرفته اند

پیشنهاد دیگری برای تزیین شمع داریم که به خصوص در خانه هایی که راهروی ورودی وسیعی دارند، استایل فوق العاده ای ایجاد می کند. می‌توانید با شمع‌هایی که می‌توانید در محوطه‌ای مناسب درست در ورودی درب، مراسم استقبال باشکوهی را برای اعضای خانواده و مهمانانتان ایجاد کنید.

البته در این مرحله شمع هایی که برای ورودی در انتخاب می کنید باید در بزرگترین سایز ممکن باشند.

با شمع هایی که برای ورودی خانه ترجیح می دهید، محیط آرامش بخشی که به محض ورود به خانه با آن مواجه خواهید شد. بدون شک به شما کمک می کند تا به محض ورود از تمام خستگی های روز خلاص شوید.

پیشنهادات سبک متفاوت تری که می توانید در مورد دکوراسیون ورودی الهام بگیرید، دکوراسیون  راهرو مدرن چگونه باید باشد؟ می توانید آن را در مقاله فیکا با عنوان 11 پیشنهاد پیدا کنید.

3. رنگ تراس خود را با شمع اضافه کنید

شمع های ایستاده در میان سبد حصیری و لوازم جانبی مختلف

شمع ها با نور ضعیفی که از خود ساطع می کنند ، بیشتر در دکوراسیون تراس، باغ زمستانی و  پاسیوط ، سبکی عالی ایجاد می کنند. می توانید با شمع های تزیینی این مناطق را که در خاص ترین شب ها در کنار عزیزانتان در آن خاطرات خوش جمع آوری می کنید، بسیار رنگارنگ تر کنید.

برای مثال، شمع‌هایی که در شیشه‌های شیک و بامزه قرار می‌دهید، معمار یک محیط دلپذیر، مخصوصاً در عصر می‌شوند.

از طرفی شمع های شیشه ای که روی یک میز قهوه خوری مناسب قرار می دهید، جلوه مورد نظر شما را ایجاد می کند.

شمع نعناع هندی اسطوخودوس خانگی یا شمع درب چوبی چوب تیره از جمله گزینه های فوق العاده ای هستند که می توانید برای چنین استفاده هایی در فضاهای زندگی خود انتخاب کنید.

4. گوشه های مدرن با تزئین شمع ایجاد کنید

لوازم تزئینی مختلف روی میز قهوه

شمع ها، یکی از قطعات کلیدی که به شما در ایجاد گوشه های مدرن در خانه کمک می کند، می تواند در مناطق مختلف با اشیاء مختلف ترجیح داده شود.

شمع ها که در گذشته عموماً روی میزها قرار می گرفتند، اکنون میزهای مرکزی هستند. به عنوان محصولی که با قرار دادن آن بر روی کنسول ها و حتی میزهای خواب، دکوراسیون را غنی می کند، قدردانی می شود.

به عنوان مثال، اگر می خواهید دکوراسیون میز قهوه خانه خود را که در مرکز اتاق نشیمن قرار دارد، با محصولات تزیینی شیک تکمیل کنید، البته یکی از موارد ضروری، شمع است.

شما می توانید با قرار دادن شمع هایی به سبکی که دوست دارید، علاوه بر تکه هایی که نام بردیم، روی میزهای قهوه خانه ای که کتاب ها یا اشیای مختلف خود را روی آن ها به نمایش می گذارید، معمار یک گوشه مدرن شوید.

شمعدان و ظروف غذاخوری روی میز ایستاده اند

علاوه بر این، در سالن با طراحی قاطع خود جلب توجه می کند. شما می توانید با قرار دادن شمع های تزیینی بر روی کنسولی که عکس ها یا لوازم جانبی مختلف خود را روی آن به نمایش می گذارید، سبک این مبلمان کاربردی را تکمیل کنید.

چه رنگ هایی می توانند با آنتراسیت سازگار باشند؟

علاوه بر این می توان از چند شمع معطر که با طراحی مینیمال خود جلب توجه می کند در دکوراسیون قفسه کتاب استفاده کرد. هم می توانید عطری مطبوع به خانه خود بدهید و هم فضایی رمانتیک ایجاد کنید.

5. دکوراسیون حمام را کامل کنید

حمام غنی شده با ایده های تزئین شمع

در مطالب ما، جایی که پیشنهادات تزیین شمع را درج می کنیم ، ایده دیگری که می توانید آن را زنده کنید، غنی سازی دکوراسیون حمام با شمع است. تقریباً همه کسانی که به دکوراسیون علاقه دارند بدون شک باید بدانند که در دکوراسیون سرویس بهداشتی از صابون های رنگی و معطر استفاده می شود. اما به نظر شما آیا شمع های معطر می توانند جایگزینی متفاوت و مدرن باشند؟

اگر فضای مناسبی در حمام خود دارید، می توانید شمع های درب دار را در اینجا انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید استایل متفاوتی را در سرویس بهداشتی خود ایجاد کنید.

ما به عنوان خانواده فیکا ، آدرس سبک و هارمونی در خانه ها، ایده های تزیین شمع را فهرست کرده ایم که درخشش آن ها را در هر گوشه ای از فضای زندگی شما منعکس می کند. با اجرای پیشنهادات ما می توانید هم سبکی مدرن و هم شیک در خانه های خود ایجاد کنید.

شمع های رنگی

البته در فیکا  می‌توانید مبل های تختخوابشویی را بیابید که تکمیل کننده دکوراسیون منزل شما باشند و با طراحی خود جلب توجه کنند .

فراموش نکنید که برای مطالب دیگر ما که می تواند از نیازهای دکوراسیون و مبلمان شما الهام گرفته شود، مرتباً از وبلاگ فیکا بازدید کنید.

نویسنده: حامد دهنوی