خواب با کیفیت امکان پذیر است: اندازه تخت دو نفرهابعاد تخت دو نفره ، علاقه مند به راحتی; یکی از اساسی ترین مسائلی است که افرادی که می خواهند خوابی باکیفیت و بدون وقفه در شب داشته باشند به دنبال تختی مناسب برای خود می گردند.

همانطور که انتخاب تشک مناسب ارتباط تنگاتنگی با کیفیت خواب دارد، خرید تشک مناسب با قد و وضعیت خواب شما نیز از مهمترین جزئیات انتخاب تشک است.

علاوه بر این، اگرچه بسیاری از افراد فکر می کنند که تخت ها به دو دسته تخت های یک نفره و دو نفره تقسیم می شوند، اما در واقع اندازه های مختلفی در درون خود دارند.

اتاق خواب مدرن

به عنوان فیکا آدرس سبک و هارمونی در منازل  در این مطلب که برای شما آماده کرده ایم به سوالاتی در مورد اندازه تشک پاسخ می دهیم که قبل از خرید تشک باید به خوبی مورد ارزیابی قرار گیرند.

علاوه بر این، اگر می خواهید بدانید که در انتخاب تخت به چه نکاتی باید توجه کنید،  چگونه تخت انتخاب کنیم؟ می توانید مقاله ما را با عنوان 5 نکته برای انتخاب تخت مناسب مرور کنید.

ابعاد تخت دو نفره چیست؟

دکوراسیون اتاق خواب رنگ کاشی

در انتخاب تشک، معیار دیگری که به اندازه کیفیت و راحتی اهمیت دارد و باید به آن توجه شود، اندازه تشک است.

می توانید با خرید تختخوابی که هم با قد و وزن و هم اندازه اتاق خوابتان مناسب باشد از مشکلاتی که در این زمینه به وجود می آید جلوگیری کنید.

اندازه تخت دو نفره از جمله موضوعاتی هستند که به اندازه زوج ها کنجکاو هستند و همچنین کسانی که تنها می خوابند اما به راحتی علاقه مند هستند.

اما ابعاد تخت دو نفره چیست؟ قبل از تصمیم گیری در مورد اندازه تخت دونفره ای که می خواهید بخرید، چه جزئیاتی باید بررسی شود؟

با خواندن ادامه مقاله ما می توانید پاسخ این سوالات را با تمام جزئیات پیدا کنید!

تخت های دو نفره استاندارد: 160×200 سانتی متر

تخت دونفره بدون پوشش

فکر می کنیم اشتباه نباشد اگر بگوییم سایز تخت ها که با بسیاری از انواع پایه ها و روتختی ها سازگاری دارند استاندارد هستند. اندازه تخت استاندارد 160 در 200 سانتی متر است. در این سایز تخت 200 سانتی متر طول و 160 سانتی متر عرض دارد.

تخت دو نفره 160 در 200 سانتی متر، ترجیحاً برای بزرگسالان و زوج ها. تخت با اندازه متوسط تخت دو نفره 160×200 سانتی متری انواع اسفنجی; آنها ممکن است سیستم های فنری یا ویژگی های مختلفی داشته باشند.

علاوه بر این، به این نکته نیز اشاره کنیم که یکی از اندازه‌های ایده‌آل تخت برای نیازهای پیک و روتختی شما 160×200 سانتی‌متر است.

در حالی که پیدا کردن منسوجات رنگی خانگی و  محصولات منسوجات سفید مناسب با سلیقه و انتظارات شما برای تخت‌خواب‌های سایز بزرگ‌تر  مشکل است، اما چنین مشکلی در مورد تخت‌خواب‌های دو نفره استاندارد وجود ندارد.

تخت های دو نفره 180×200 سانتی متر

تخت بدون روپوش

تخت‌خواب‌های دونفره ۱۸۰×۲۰۰ سانتی‌متر، کمی بزرگ‌تر از تخت‌خواب‌های دو نفره ۱۶۰×۲۰۰ سانتی‌متر، در خانه ۱.۸۰ متر و طول آن ۲ متر است.

تخت‌خواب‌های 180×200 سانتی‌متری که یکی از پرطرفدارترین اندازه‌های دونفره است، مخصوصاً برای کسانی که به راحتی علاقه دارند. می توان گفت که برندهای تشک های مختلفی در طیف محصولات وجود دارد.

تخت‌های 180×200 که نیاز به خواب را در حداکثر سطح برآورده می‌کنند، اغلب به اندازه تخت‌های دو نفره 160×200 سانتی‌متر ترجیح داده می‌شوند.

تشک تخت نرم

برای یافتن محصولات نساجی خانگی مانند لحاف، پیک، پتو مناسب با این سایز تخت که با خواص متفاوت قابل تولید است، مشکلی نخواهید داشت.

اگر به یک تخت دونفره نیاز دارید که بتوانید روی آن خوابی آرام داشته باشید، اکیداً به  شما توصیه می کنیم که محصول تشک طلایی فیکا را بررسی کنید که با فناوری فنر با مقاومت بالا راحتی فوق العاده ای را ارائه می دهد .

علاوه بر این، شما می توانید تشک الماس را نیز ارزیابی کنید که با ارائه یک خواب باکیفیت به شما احساس انرژی می دهد .

تخت های دو نفره 200×200 سانتی متری کینگ سایز

تخت با روکش لحاف سرمه ای و پاتختی در کنار آن

اگر تا به حال تعطیلات خود را در هتلی با کیفیت گذرانده اید، بدون شک روی تخت های کینگ خوابیده اید و سپس در مورد اندازه تخت تحقیق کرده اید.

تخت های دونفره با سایز 200*200 سانتی متر که در بازار به آن کینگ سایز نیز می گویند بر خلاف تخت های دیگر مستطیل شکل نیستند بلکه مربع هستند.

تخت های کینگ که عموما زوج ها ترجیح می دهند، به دلیل سایز بسیار بزرگ، برای استفاده در اتاق خواب های کوچک و پایه تخت ها مناسب نیستند، اگرچه فوق العاده راحت هستند.

علاوه بر این می توان گفت که تخت های کینگ در تامین نیازهای کتانی خود با مشکل مواجه می شوند.

با این حال، اگر به راحتی خود علاقه مند هستید، اگر اتاق خواب شما به اندازه کافی بزرگ است و فکر می کنید دچار چنین مشکلاتی نخواهید شد، می توانید تخت خواب خود را برای تخت های کینگ انتخاب کنید.

هنگام تعیین اندازه تخت دو نفره چه مواردی باید در نظر گرفته شود؟

به این سوال که ابعاد تخت دونفره چقدر است با تمام جزئیات پاسخ دادیم. بنابراین، قبل از خرید تخت خواب دونفره که دوست دارید و تصمیم بگیرید که تمام ویژگی های آن برای شما مناسب است، در مورد انتخاب سایز به چه نکاتی توجه کنید؟

اندازه اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب مدرن

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، اندازه اتاق خواب شما یک جزئیات بسیار مهم است که قطعاً نباید هنگام تعیین اندازه تخت خود از آن غافل شوید.

اگر اتاق خواب کوچکی دارید، تخت های دو نفره به ابعاد 160 در 200 سانتی متر فضای زیادی را در اتاق شما اشغال نمی کنند و مجبور نخواهید بود از راحتی که به دنبال آن هستید، کوتاه بیایید.

تخت های دو نفره 160*200 سانتی متری که به شما کمک می کند از فضای خود به نحو احسن استفاده کنید، به شما این امکان را می دهد که اتاق خواب را به دلخواه خود تزئین کنید.

علاوه بر این، اگر اتاق خواب بزرگی دارید و می‌خواهید کیفیت خواب را در حداکثر سطح احساس کنید، می‌توانید تختی با ابعاد 200×200 سانتی‌متر انتخاب کنید که به آن «کینگ سایز» نیز می‌گویند.

با بررسی مقاله ما با عنوان 7 ایده الهام بخش برای دکوراسیون اتاق خواب می توانید تمام جزئیات دکوراسیون اتاق خواب  را بیاموزید.

موقعیت خواب شما

زوجی که با هم در رختخواب می خوابند

موقعیتی که هنگام خواب در شب می گیرید نیز موضوع مهمی است که باید در تصمیم گیری در مورد اندازه تخت دو نفره در نظر بگیرید.

وضعیت خواب بر کیفیت خواب بسیار موثر است. بنابراین، اگر در موقعیتی می خوابید که شب ها برای همسر یا فرزندتان ناراحتی ایجاد کند، توصیه می کنیم به سراغ تخت های دو نفره بزرگتر بروید.

چه جوری میخوابی

سگ و دختر جوان در یک تخت خوابیده اند

اگر می خواهید یک تخت دونفره بخرید، قبل از تصمیم گیری در مورد اندازه تخت خود باید پاسخ چند سوال را بیابید. مثلا تنها بخوابی؟

آیا فرزندانی دارید که صبح ها به رختخواب شما می آیند تا شما را بیدار کنند یا می خواهند شب ها با شما بخوابند؟ آیا حیوان خانگی دارید که با شما در رختخواب شما بخوابد؟

پس از پرسیدن و پاسخ دادن به سوالات مشابه با خودتان، می توانید با توجه به پاسخ های خود در مورد ابعاد تخت دو نفره خود تصمیم بگیرید.

تخت دو نفره در مقابل قاب های آویزان شده روی دیوار قرار گرفته است

در محتوایی که به عنوان خانواده فیکا برای شما آماده کرده ایم، آدرس استایل و هارمونی در منازل، به این سوال که اندازه تخت دو نفره چقدر است که کنجکاو افرادی هستند که می خواهند خوابی پربار در خانه داشته باشند پاسخ داده ایم. شب و کسانی که می خواهند یک تشک جدید بخرند.

علاوه بر این، یادآوری می کنیم که می توانید از تختخوابشو های فیکا برای مناسب ترین انواع تخت و دسته بندی اتاق خواب برای مبلمان اتاق خواب دیدن  کنید. اگر می خواهید کیفیت، راحتی و ظرافت کامل را در هر جنبه ای از زندگی خود احساس کنید، می توانید مبلمان فیکا را انتخاب کنید و می توانید مناسب ترین انواع مبلمان و  محصولات مکمل را با قیمت های مقرون به صرفه خریداری کنید!

در نهایت، فراموش نکنید که به طور مکرر از وبلاگ فیکا برای مطالب لذت بخش و آموزنده وبلاگ ما در مورد دنیای مبلمان بازدید کنید!

 

نویسنده: حامد دهنوی