ویترین به چه معناست و چگونه در دکوراسیون استفاده می شود؟

این سؤال که ویترین به چه معناست ، سؤالی است که کسانی که در مورد معنی و منشأ این کلمه تعجب می کنند، روی آن تمرکز می کنند. در واقع کلمه ویترین با جایگاه زیبایی شناختی و کاربردی ویترین چه در دکوراسیون منازل و چه در فروشگاه ها در زندگی روزمره ما جای گرفته است.

ویترین ها که عموما برای نمایش شاخص ترین وسایلی که در منازل قابل استفاده نیست استفاده می شود، یکی از قسمت های مهم دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی است. مدل‌های ویترینی با شکل‌های قرارگیری متفاوتی که می‌توانند اعمال شوند، می‌توانند جلوه‌ای شیک به دکوراسیون خانه ببخشند.

به عنوان فیکا آدرس مبلمان شیک در این مطلب به این سوال می پردازیم که ویترین به چه معناست و چگونه ویترین اتاق نشیمن را تزئین کنیم.

ویترین به چه معناست؟

وقتی به معنای ویترین فکر می‌کنیم، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد این است که به نمایش بگذاریم، که کارکرد کلمه را برآورده می‌کند. به گزارش TDK، معنای ویترین به شرح زیر است:

ویترین قدیمی پر از کاشی

این کلمه که از فرانسه به زبان ما ترجمه شده است در زبان فرانسوی به معنی ” ویترین ” یعنی “محفظه شیشه ای مغازه” است. می توان گفت ویترین هایی که عادت داریم در اتاق نشیمن و غذاخوری خانه ها ببینیم، تا حدودی بر اساس نام انگلیسی «China cabinet» یعنی کابینت کاشی است.

این کابینت‌های کاشی، یعنی ویترین، در گوشه و کنار اتاق‌های غذاخوری قرار داشتند تا شیک‌ترین ظروف غذاخوری و چینی را در فرهنگ‌های غربی به‌ویژه در دوران باستان به نمایش بگذارند.

این کابینت های کاشی که در پایان قرن هفدهم محبوبیت یافتند، برای نمایش ظروف غذاخوری چینی که از کشورهای شرقی آورده شده بود استفاده می شد.

امروزه ویترین ها هم مبلمانی زیبا و هم کاربردی هستند که برای نمایش اشیاء مختلف و زیبا و در عین حال برای رفع نیازهای ذخیره سازی مورد استفاده قرار می گیرند. ویترین ها در طرح های مدرن و همچنین آن سبک های قدیمی تولید می شوند و فضایی شیک به خانه ها می بخشند.

ما در بخش های بعدی مقاله خود در مورد نحوه تزئین ویترین اتاق نشیمن پیشنهادات مفصلی خواهیم داد ، اما قبل از آن، اجازه دهید در مورد مزایای استفاده از کابینت ویترین صحبت کنیم.

مزایای استفاده از ویترین چیست؟

حالا می دانید که ویترین یعنی چه. بنابراین، مزایای استفاده از این مبلمان چیست، چرا باید از ویترین استفاده کنید؟ ویترین ها به فضایی که در آن از آنها استفاده می شود کمک می کنند. ویترین ها که سال ها جای خود را بدون تغییر در خانه ها حفظ کرده اند، تقریبا مکمل اتاق های غذاخوری و نشیمن هستند.

عملکرد و فضای ذخیره سازی را فراهم می کند

بارزترین مزیت ویترین ها که بیشتر در اتاق نشیمن و پذیرایی ترجیح داده می شود، البته کاربردی بودن آن ها است. این بسیار کاربردی است که زیباترین ست های شام را برای استفاده در هنگام آمدن مهمانان یا در مناسبت های خاص آماده کنید و به راحتی در دسترس آنها قرار دهید.

ظروف غذاخوری که به راحتی می‌شکنند یا فرسوده می‌شوند، مانند ظروف چینی، به لطف ویترین‌ها می‌توانند با خیال راحت نگهداری شوند و یک ویترین شیشه‌ای به نمایش گذاشته شود.

علاوه بر این، می توانید خاطرات، آثار هنری کوچک و یا مواردی که برای شما معنادار است، جمع آوری شده از شهرها یا کشورهایی که بازدید کرده اید را در ویترین های سالن نگهداری کنید و از این طریق می توانید خاطرات خود را همیشه در ذهن نگه دارید.

یک لمس اصلی به دکوراسیون اضافه می کند

چه طراحی قدیمی و چه مدرن داشته باشید، می توانید با مدل ها و اندازه های مختلف ویترین به دکوراسیون منزل خود ظرافت ببخشید. بنابراین، ویترین ها کاربردی و کاربردی و همچنین تزئینی هستند.

ایده های دکوراسیون اتاق ناهار خوری و ویترین اتاق نشیمن

در مورد اینکه ویترین چیست، استفاده از این مبلمان چه مزایایی دارد صحبت کردیم. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توان از این مبلمان در دکوراسیون منزل به صورت خلاقانه استفاده کرد.

1. نمایش اشیاء تزئینی و ظروف غذاخوری

اتاق ناهار خوری سفید بزرگ

می توانید از یک مبل تختخوابشو فیکا یا یک اتاق ناهار خوری یا ویترین اتاق نشیمن با درب شیشه ای برای نمایش زیباترین زیورآلات، لوازم تزئینی ، ست فنجان، ظروف غذاخوری و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید.

ویترین های مدرن با قفسه بدون درب نیز به جای ویترین های درب شیشه ای ظاهر دلپذیری را ارائه خواهند داد. نکته مهم در اینجا این است که ارائه و تزئین اشیا را چشمگیرتر کنید.

این با مدل ویترینی که ترجیح می دهید تعیین می شود. مدل های ویترین را می توان در سبک های مختلف مانند مدرن، کلاسیک، چوب کهنه طراحی کرد.

انتخاب ویترین خود با در نظر گرفتن دکوراسیون اتاق نشیمن جلوه ای مکمل ایجاد می کند. جدای از آن، در اینجا مواردی وجود دارد که باید قبل از خرید ویترین در نظر بگیرید:

در این راستا به عنوان مثال ویترین نشیمن سفید بزرگ  از نظر نمایش و نگهداری اشیاء تزئینی و ظروف غذاخوری بسیار کاربردی و زیباست.

2. با ست اتاق ناهارخوری ترکیب کنید

اتاق ناهار خوری بژ

در حین صحبت در مورد این سوال که ویترین چیست، اشاره کردیم که ویترین در اتاق غذاخوری و همچنین اتاق نشیمن کاربرد دارد. اگر قصد دارید از ویترین کابینت در اتاق غذاخوری استفاده کنید، باید مراقب باشید که با وسایل دیگر مانند کنسول، میز ناهار خوری، صندلی های اتاق همخوانی داشته باشد.

به جای اینکه سعی کنید همه این مبلمان را یکی یکی جا دهید، بهتر است یک ست اتاق ناهارخوری با ویترین انتخاب کنید. به عنوان مثال، ست های اتاق غذاخوری فیکا با ویترین  راه حل های ظریف و کاربردی را ارائه می دهند.

3. ویترین اتاق نشیمن مینیمال با طبیعی بودن چوب

ویترین و میز ناهار خوری چوبی

دکوراسیون چوبی  اخیراً بسیار محبوب شده است. در واقع درک دلیل محبوبیت آن کار سختی نیست. حالت طبیعی و مینیمال آن فضایی جادار و آرام به خانه ها می بخشد. هنگامی که این طبیعی بودن چوب با ویترین برخورد می کند، تصویری بسیار ساده و در عین حال زیبا ظاهر می شود. علاوه بر این، اگر به دکوراسیون اتاق نشیمن روستایی فکر می کنید، ویترین های چوبی کاملاً مناسب خواهند بود.

4. شما می توانید ظاهر مدرن را با ویترین کامل کنید

امروزه وقتی بسیاری از مردم به معنای کلمه ویترین فکر می کنند، به کابینت های قدیمی و حجیم فکر می کنند. با این حال، مدل های ویترین با طرح های مدرن نیز در حال حاضر بسیار رایج است و ظاهری شیک به خانه ها می بخشد.

بنابراین می‌توان با استفاده از ویترین‌های مدرن که نیاز انبارداری را به زیبایی‌شناسانه‌ترین شکل در اتاق‌های نشیمن یا غذاخوری برطرف می‌کند، ظاهر مدرن دکوراسیون خود را تکمیل کرد.

5. کیف های نمایش قدیمی قدیمی

ویترین چوبی

اگر به مبلمان قدیمی به جای طراحی های مدرن علاقه دارید، می توانید ویترین های قدیمی واقعی بخرید و آنها را بازسازی یا نوسازی کنید. حتی اگر نمی‌خواهید به این دردسر بروید، می‌توانید یک ویترین با ظاهر قدیمی بخرید.

علاوه بر این، می توانید به راحتی آنچه را که در مورد دکوراسیون قدیمی و نقاشی مبلمان تعجب می کنید، تحت عنوان های مرتبط در وبلاگ ما بیابید.

علاوه بر این، اگر به نحوه ارزیابی ویترین قدیمی فکر می کنید، می توان از ویترین های قدیمی برای رفع نیازهای ذخیره سازی در حمام و برای نگهداری حوله های تمیز استفاده کرد.

6. در دسترس به عنوان یک افزودنی به کتابخانه

ویترین مدرن سفید

مسلم است که قفسه های کتاب در اتاق های نشیمن بسیار شیک به نظر می رسند. خوب، آیا ویترین ها می توانند به عنوان قفسه های کوچک کتاب نیز عمل کنند؟ البته او می تواند. می توانید با قرار دادن کتاب های مورد علاقه خود در ویترین های مدرن با قفسه های چوبی و بدون درب، استایلی شیک ایجاد کنید. علاوه بر این، ویترین های کابینت درهای شیشه ای نیز همین کار را انجام می دهند.

7. باغ گیاه شناسی ویترینی خود را ایجاد کنید

ویترین خاکستری با گیاهان

یکی از خلاقانه ترین کاربردهای ویترین تبدیل این مبلمان به یک باغ گیاه شناسی کوچک است. اگر دوست دارید با گیاهان در ارتباط باشید، می توانید سعی کنید شیشه را از روی جلد ویترین قدیمی خود بردارید و گیاهان را در گلدان های کوچک قرار دهید.

به خصوص ساکولنت ها را می توان در این زمینه ترجیح داد زیرا به نگهداری کمی نیاز دارند و عموماً اندازه کوچکی دارند. باید مطمئن شوید که ویترین قدیمی و پر از زندگی شما در مکانی قرار گیرد که به اندازه کافی نور خورشید دریافت کند.

لوستر اتاق خواب چگونه باید باشد؟

این ایده استفاده از ویترین متفاوت فضای بسیار جالبی به خانه شما می دهد.

– ویترین به چه معناست، مزایای استفاده از آن چیست و چگونه ویترین را تزئین کنیم . امیدواریم پیشنهادات ما ایده های جدیدی به شما داده باشد. فراموش نکنید که صفحه وبلاگ فیکا را برای پیشنهادات دکوراسیون بیشتر و اطلاعات مفید دنبال کنید.

نویسنده: حامد دهنوی