اتاق نشیمن مدرن و شیک

تزئین خانه ای که در آن زندگی می کنید البته فوق العاده لذت بخش است، اما موضوعی است که باید با تامل در نظر گرفته شود و با برنامه ریزی به آن عمل کنید. از این نظر در ابتدا لازم است بگوییم که ابعاد اتاقی که قرار است تزئین شود باید در نظر گرفته شود. برای جلوگیری از مشکلات طولانی مدت، مهم است که اندازه اتاق و همچنین سلیقه و سبک شخصی خود را برای دکوراسیون اتاق نشیمن در نظر بگیرید.

بر این اساس، اگر اتاق نشیمن یا سالن شما کوچک است، باید مبلمانی را انتخاب کنید که اتاق را بزرگتر و مفیدتر کند. برای یک اتاق بزرگ، باید با انتخاب مبلمانی که محل نشستن در فضا را نشان ندهد، عملکردی چشم نواز داشته باشید. خوب چطور؟

به عنوان برند فیکا که سبک و هارمونی را در فضاهای زندگی مشترک ارائه می دهد،  در مطالب امروز، نکات مهمی را در مورد اینکه چگونه می توانید اتاقی را که در آن اوقات خوشی را در کنار خانواده خود خواهید سپری کنید، به کارآمدترین و زیباترین شکل تزئین کنید، فهرست می کنیم.

علاوه بر اتاق نشیمن، می توانید محتوای ما با عنوان 10 نکته برای کارآمدتر کردن کار در خانه را برای پیشنهاداتی که می تواند در هنگام تزئین اتاق خواب به شما کمک کند، مرور کنید  .

دکوراسیون اتاق نشیمن در 7 مرحله

دکوراسیون اتاق نشیمن با صندلی راحتی رنگ روشن و مبلمان تیره

می خواهید خانه جدید خود را تزئین کنید یا می خواهید دکوراسیون اتاق نشیمن خود را در خانه فعلی خود تجدید کنید. اما شاید شما احساس راحتی کنید و سالها از آن لذت ببرید. در عین حال، در مورد اینکه برای یک قسمت نشیمن که عملکردی را ارائه می دهد باید به چه نکاتی توجه کنید دچار سردرگمی می شوید.

باید بگوییم سردرگمی که تجربه می کنید زمانی که هزاران گزینه پیش روی شما باشد و هزاران ترکیب مختلف برای اتاق نشیمن شما بسیار طبیعی است. با این حال، اشتباه نیست اگر استدلال کنید که گزینه های شما بی پایان نیستند.

زیرا دکوراسیون اتاق نشیمن ایده آل نمی تواند مستقل از اندازه اتاق باشد. بنابراین فراموش نکنیم که گزینه ها در دکوراسیون محدود به اندازه اتاق شماست. نگران نباشید، ما فکر می کنیم در 7 مرحله تصمیم درستی برای اتاق خود خواهید گرفت. در اینجا 7 مرحله آورده شده است که برنامه ریزی برای دکوراسیون اتاق نشیمن و اتاق نشیمن را برای شما آسان تر می کند.

1. با شناسایی نیازهای خود شروع کنید

دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن

دکوراسیون اتاق نشیمن مفهومی است که باید ترکیبی از سبک و عملکرد باشد. در این راستا، مهم است که با در نظر گرفتن زمانی که در اتاق نشیمن یا اتاق نشیمن خود می گذرانید، اقلام اصلی مورد نیاز خود را تعیین کنید.

زیرا قسمت نشیمن قسمتی است که باید علاوه بر ظاهر تزئینی، کاربردی نیز داشته باشد. در این بخش که پس از یک روز پرمشغله برای شادابی و شادابی با خانواده خود می نشینید، فهرست اقلام ضروری به ترتیب اهمیت برای شما مفید خواهد بود.

2. برای انتخاب صندلی وقت بگذارید

ست گوشه رنگ روشن

از آنجایی که در مورد قسمت نشیمن صحبت می کنیم، بدون شک می توان گفت که صندلی از نظر دکوراسیون باید در راس لیست نیازها قرار گیرد. هنگام انتخاب صندلی های راحتی که مهمترین قسمت دکوراسیون اتاق نشیمن را تشکیل می دهند، حتما باید اندازه اتاق را در نظر بگیرید.

در غیر این صورت، برای یک اتاق بسیار بزرگ آسان است که مانند یک راهرو خالی به نظر برسد. از طرف دیگر، صندلی های بزرگ یا زیاد منجر به استفاده نسبتاً ناکارآمد از یک اتاق نسبتاً کوچک می شود.

خانه خود را با ایده های دکوراسیون دیوار بازسازی کنید!

برای جلوگیری از چنین موقعیت‌هایی،  می‌توانید قسمت‌های بزرگ نشیمن را با ست‌های مبل، از جمله مبل‌های یک نفره، دو نفره و سه نفره تزئین کنید.  برای اتاق‌های نشیمن کوچک، می‌توانید مبل‌های گوشه‌ای را انتخاب کنید که به تنهایی هم کاربرد تزئینی و هم چند منظوره دارند.

3. فضای سرگرمی خود را بسازید

واحد تلویزیون با ظاهر چوب

توصیه می کنیم اندازه اتاق را برای یک گوشه تلویزیون در نظر بگیرید که وقت شما را در قسمت نشیمن لذت بخش می کند. از این نظر، به عنوان مثال، یونیت های دیواری که برای اشغال حداقل فضای اتاق نشیمن طراحی شده اند، می توانند گزینه ایده آلی برای شما باشند.

به عنوان مثال، با واحد تلویزیون نوبل، می‌توانید روی دکوراسیون عمودی سرمایه‌گذاری کنید و این فرصت را داشته باشید که فضای نشیمن خود را بدون اینکه سلیقه دکوراسیون خود را به خطر بیندازید، ارزیابی کنید. با این حال، به جای چنین راه حلی برای یک اتاق بزرگ،  منطقی ترین راه حل این است که مبلمانی را انتخاب کنید که محدوده وسیعی از استفاده را ارائه می دهد، مانند یک تلویزیون الماس .

4. تم را با مبلمان کاربردی تقویت کنید

کمد سفید با سلیقه تزئین شده

در حالی که دکوراسیون اتاق نشیمن به آرامی شروع به شکل گیری می کند، لازم است از جزئیات کوچکی که بر استاندارد زندگی شما تأثیر مثبت می گذارد و همچنین مبلمان بزرگ غافل نشوید. به عنوان مثال، برای نگهداری و نمایش مجلات و کتاب های خود حتماً باید  از کتابخانه استفاده کنید.

به طور مشابه ، می توان تم اتاق نشیمن خود را با لباس هایی که از لوازم جانبی و وسایل شما محافظت می کند، توسعه داد . از سوی دیگر، میزهای قهوه‌خوری که می‌توانید وسایلی را که می‌خواهید در دست داشته باشید، روی آن‌ها قرار دهید،  نیز از بخش‌های ضروری قسمت نشیمن هستند.

Dresuar چیست و چه کاربردی دارد ؟  مطالب ما را بررسی کنید

5. با انتخاب فرش به سبک خود ابعاد اضافه کنید

دکوراسیون اتاق غذاخوری

انتخاب فرش را می توان یک شی تزئینی فوق العاده مفید دانست که می تواند فضای نشیمنگاه را بزرگتر از آنچه هست نشان دهد. از این نظر، اگر اتاق نشیمن کوچکی دارید، می‌توانید با انتخاب یک فرش بزرگتر در قسمت نشیمن، به دلخواه توهم ایجاد کنید.

در اتاق نشیمن های بزرگ، تکمیل دکوراسیون با یک فرش کوچکتر و شاید چند تکه، منطقی ترین گزینه خواهد بود. با این حال، هنگام انتخاب فرش، اطمینان از داشتن رنگ، بافت و نقش و نگار سازگار با فضای عمومی اتاق نشیمن بسیار سودمند است.

6. زیبایی شناسی اتاق را با محصولات نورپردازی برجسته کنید

Dresuar مبله با آباژور مشکی و سایر عناصر تزئینی

 یکی دیگر از مراحل مهمی که برای ادغام طرح دکوراسیون در اتاق فهرست کرده ایم، انتخاب محصولات نورپردازی است. نورپردازی را می توان به عنوان عاقلانه ترین راه برای ایجاد گوشه خاص خود یا برجسته کردن بخشی از اتاق یا بهبود زیبایی کلی اتاق نشیمن تعریف کرد.

برای این کار، تکمیل سایر عناصر اتاق قبل از انتخاب نورپردازی، به نفع شما خواهد بود. سپس می‌توانید یک آباژور فوق‌العاده مانند محصول برنزی Gera Lampshade Bronze را برای روشن‌تر کردن گوشه کتاب خود انتخاب کنید، یک محصول نورپردازی عالی مانند لامپ کف لومینی آنتراسیت  که تنها بخشی از اتاق را برجسته می‌کند،  یا  یک نورپردازی سقفی مانند طلایی آلیس . نورپردازی که فضای وسیعی را بدون برهم زدن بافت کلی روشن می کند می توانید از آن استفاده کنید.

7. سفارشی کردن دکوراسیون با لوازم جانبی

جا کتاب اسب مانند و لوازم میز قهوه خوری شیشه ای دایره ای شکل

لوازم جانبی طراحی شده برای دکوراسیون منزل می تواند سرنخ های مهمی در مورد دیدگاه شما نسبت به زندگی و سبک شما به افرادی که به خانه شما می آیند ارائه دهند. همچنین یادآوری می کنیم که این اکسسوری ها سهم مهمی در ایجاد احساس در خانه بودن شما خواهند داشت. بنابراین توصیه می کنیم اشیایی را انتخاب کنید که متناسب با سبک دکوراسیون اتاق نشیمن شما باشد و البته سلیقه شخصی شما را در انتخاب اکسسوری ها منعکس کند.

در این میان، در انتخاب لوازم جانبی با توجه به اندازه اتاق عمل کنید. گزینه های آینه ای که به یک اتاق کوچک عمق می بخشد و آن را بسیار گسترده تر از آنچه هست نشان می دهد، می توانند از این نظر مفید باشند. علاوه بر این، لوازمی که برای دکوراسیون میز قهوه انتخاب می کنید به شخصی سازی اتاق نشیمنتان کمک می کند.

نویسنده: حامد دهنوی