کلید یک سبک متعادل: خانه های تک رنگدکوراسیون تک رنگ یکی از مهم ترین ترندهای امروزی است، به عنوان یکی از مفاهیم مورد علاقه کسانی که می خواهند در خانه ای دور از معمول زندگی کنند. خوب، اما تک رنگ چیست؟ رنگ های تک رنگ چیست؟ برای یک استایل مونوکروم متعادل چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

به عنوان خانواده فیکا که سبک و هارمونی را به فضاهای نشیمن می بخشد، جزئیات الهام بخش در مورد سبک تک رنگ که یکی از بزرگترین حامیان سبک معاصر است را در این مطلب برای دوستداران دکوراسیون آماده کرده ایم.

اگر می خواهید فضای داخلی خود را با استفاده موثر از رنگ ها و الگوها بازسازی کنید، دکوراسیون تک رنگ برای شما مناسب است! بیایید، اگر می خواهید، اجازه دهید این کلمه را بیشتر از این پیش ببریم. بیایید نگاهی به پیشنهاداتی بیندازیم که افق های شما را برای این سبک که با جزئیات چشمگیر و قاطع خود برجسته می شود، باز می کند.

تک رنگ چیست؟

قاب بنفش و گلدان گل با گیاهان

تک رنگ که بیانگر ظرافت جاودانه است، می تواند به عنوان طرح هایی توضیح داده شود که در آن تن های مختلف یک رنگ اصلی غالب است. تک رنگ، که به عنوان تکنیکی شناخته شده است که توسط چند نقاش برای اولین بار در سال 1945 در زمان وقوع جنگ جهانی دوم استفاده شد، در فرآیندهای زیر به رشد خود ادامه داد.

امروزه سبک‌های تک رنگ که عموماً با استفاده از رنگ سیاه و سفید در کنار هم ایجاد می‌شوند، روی بسیاری از حوزه‌ها از هنر تا مد، از مد تا دکوراسیون تأثیر گذاشته‌اند.

گرچه این روند که ارتباط نزدیکی با مینیمالیسم دارد، برای برخی از توده‌ها بسیار ساده تلقی می‌شود، اما زمانی که با قطعات و پالت‌های رنگی مناسب ایجاد شود، می‌تواند جلوه‌ای عالی در دکوراسیون داخلی ایجاد کند.

از طرفی توجه به برخی جزئیات در ایجاد دکوراسیون تک رنگ حائز اهمیت است، جایی که می توانید با کمی تحمیل تخیل خود یک سبک عالی خلق کنید. چگونه یک استایل تک رنگ خوب اما متعادل ایجاد کنیم؟ در اینجا چند نکته برای دکوراسیون وجود دارد که با جزئیات خیره می شود!

چگونه یک دکوراسیون تک رنگ ایجاد کنیم؟

اشکال هندسی

اگر یکپارچگی مکمل با رنگ ها، بافت ها و مبلمان مناسب ایجاد شود، دکوراسیون تک رنگ جلوه ای عالی ایجاد می کند. از طرفی اگر می خواهید درهای خانه های خود را به این سبک باز کنید، لازم به یادآوری است که باید به نکاتی توجه کنید.

اگر فکر می کنید به ایده های الهام بخش در این زمینه نیاز دارید، می توانید پیشنهاداتی را که در ادامه مطلب با شما در میان گذاشته ایم مرور کنید.

تعادل تک رنگ

اتاق خوابی با رنگ ها و طرح های تک رنگ

مهم است که از رنگ ها تا حد امکان متعادل استفاده کنید تا جلوه مثبتی در دکوراسیون تک رنگ ایجاد کنید، جایی که تن های یک رنگ زنده می شوند.

اگر در مورد نحوه ایجاد آن سردرگم هستید، می توانید فضای داخلی را که می خواهید تزئین کنید به عنوان یک بوم خالی در نظر بگیرید.

هنگامی که رنگ تاکیدی را تنظیم کردید، می توانید این بوم را با رنگ ها، بافت ها و موارد مورد علاقه خود پر کنید. استفاده از رنگ اصلی که هنگام تزئین خانه خود تعیین کرده اید تنها در 30 درصد از اتاق شما را از ایجاد یک سبک نامرتب، پیچیده و نامتعادل جلوگیری می کند.

هارمونی رنگ ها در دکوراسیون خانه چگونه باید باشد ، که فکر می کنیم در مورد رنگ هایی که می توانید در دکوراسیون خانه بگنجانید الهام بخش شما خواهد بود  ؟  ما به شما توصیه می کنیم که مقاله ما را بخوانید.

عمق چوب

نمونه ای از دکوراسیون تک رنگ با استفاده از مبلمان چوبی

در مورد افزودن عمق به نقاشی خود که مطابق تصورات خود رنگ کرده اید چطور؟ برای یک سبک دکوراسیون تک رنگ موفق، استفاده متعادل از رنگ ها کافی نخواهد بود، جلوه ای سرد ایجاد می کند.

به همین دلیل   می توانید رنگ های چوب را در بازی دکوراسیون بگنجانید و امضای خود را با سبک پیچیده تری قرار دهید.

به عنوان مثال، یک تخته سر چوبی برای اتاق خواب، یک میز چوبی با کیفیت برای اتاق ناهارخوری یا صندلی های چوبی پای چوبی برای دکوراسیون اتاق نشیمن، گرمای مورد نظر شما را به راحتی آشکار می کند.

سبکی که توسط لوازم جانبی تقویت شده است

یک صندلی با بالش های تزئینی سیاه و سفید

وقتی صحبت از دکوراسیون تک رنگ شد، نمی توان قدرت لوازم جانبی را نادیده گرفت. می‌توانید سبکی را که سعی می‌کنید در فضای داخلی ایجاد کنید، که در آن رنگ‌ها را با بافت‌ها با لوازم جانبی ترکیب می‌کنید، غنی کنید.

قاب عکس ها و  نقاشی هایی که به دیوارها آویزان می کنید، اشیاء با ارزش طراحی که روی سنگفرش ها قرار می دهید و موارد دیگر…

مبل های تختخوابشو که از پرطرفدارترین محصولات فیکا هستند ; به خصوص قطعاتی که باعث تقویت سبک دکوراسیون تک رنگ سیاه و سفید می شود را می توان مثال زد.

می توانید همه اینها را به طور متعادل توزیع کنید و آنها را جزئی از دکوراسیون کنید.

اثر مکمل نور

نورپردازی مدرن تزئینی

درست مانند چوب، محصولات نورپردازی سبک تک رنگ را به شکلی به دور از حد متوسط ​​می آورند. البته در این مرحله، انتخاب محصولات نورپردازی مناسب که به محیط گرما بخشد بسیار مهم است.

به شما توصیه می کنیم دیوارکوب های شیشه ای را انتخاب کنید که با طراحی مینیمال خود جلب توجه می کنند، آباژورهای کلاسیک سازگار با رنگ های تک رنگ یا نورپردازی هایی که تصور می شود سبک آنها یکپارچگی کامل با رنگ های موجود در محیط ایجاد می کند.

به شما یادآوری می کنیم که اگر در انتخاب خود مطمئن نیستید،  حتماً باید نگاهی به محصولات تختخوابشو فیکا بیاندازید.

شما می توانید آباژور هندسی خانگی فیکا را که طراحی آن با جزئیات هندسی غنی شده است  ، در دکوراسیون منزل برای اهداف تزئینی و کاربردی قرار دهید.

رنگ های برجسته

دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن

اگرچه دکوراسیون تک رنگ حول یک رنگ تک رنگ شکل می گیرد، اما همانطور که از نام آن پیداست، می توانید به این سبک جلوه ای منحصربفرد بدهید و خود را امضا کنید.

اگر فکر می کنید رنگ ها را به طور متعادل توزیع نمی کنید یا سبکی که ایجاد کرده اید به نظر شما راکد می آید. همچنین می توانید رنگ هایی مانند زرد تیره، فوشیا، سبز یا آبی ساکسی را جزئی از دکوراسیون کنید.

البته در این مرحله به شما یادآوری می کنیم که باید تا حد امکان مراقب باشید تا از ظاهر حداکثری جلوگیری کنید.

فرشی که روی زمین گذاشته شده، مناسب برای طرح تک رنگ

برای اینکه تفاوتی را که می خواهید در فضای داخلی ایجاد کنید به موثرترین شکل به مردم منتقل کنید، روی یکی از بالش های روی مبل، رنگی که می خواهید بر آن تاکید کنید. می توانید آن را روی ریزه کاری کنسول، ساعت آویزان شده به دیوار یا در میان گل های روی میز قرار دهید.

وقتی آن را به دقت بررسی کنید، متعجب خواهید شد که چگونه این جزئیات کوچک تأثیر زیادی می گذارد!

بافت های ترکیبی

بافت چوب

ترکیب بافت ها با رنگ ها به سبک تک رنگ در میان روش های ترجیحی برای ایجاد یک فضای عمیق برجسته است.

به عنوان مثال، می توانید با ترکیب دیوارهای مشکی با کفپوش های سفید یا چوبی، فرش های جوت یا نقش های مرمر جلوه ای چشمگیر ایجاد کنید.

علاوه بر این، شما می توانید به همان تفاوت بافت روی یک تکه مبلمان دست پیدا کنید و آن را به بخشی از سبک تک رنگ تبدیل کنید.

مبلمان بی انتها

ست مبل dogtas

اگرچه تصور می شود در دکوراسیون تک رنگ تنها انتخاب رنگ مهم است، اما مبلمان یکی از مهم ترین قسمت های این سبک است. آنها با سبک مینیمال و قطعات جاودانه خود توجه را به خود جلب می کنند و به عنوان ستاره نوظهور سبک تک رنگ تفاوت ایجاد می کنند.

قبل از تصمیم گیری در مورد مبلمان، توصیه می کنیم رنگ هایی که انتخاب می کنید، بافت ها و اکسسوری هایی که در دکوراسیون گنجانده اید یا می خواهید استفاده کنید را به طور کامل بررسی کنید. بنابراین، تعیین سبک مبلمانی که انتخاب می کنید برای شما آسان تر خواهد بود.

میز و صندلی ناهارخوری Doğtaş

علاوه بر این، در هنگام انتخاب مبلمان، حتماً به شما توصیه می کنیم که انواع مبلمان فیکا را   بررسی  کنید. سبک جاودانه و طراحی های متمایز فیکا بدون شک شما و خانواده تان را خوشحال می کند!

لوستر راهروی در خانه های مدرن چگونه باید باشد؟

سرزندگی از گیاهان

انرژی گیاهان بدون توجه به سبک دکوراسیون به محیط نشاط و آرامش می بخشد. به همین دلیل باید هنگام تزئین خانه خود به سبک تک رنگ از قدرت گیاهان بهره ببرید و گیاه مورد علاقه خود را در مکانی مناسب قرار دهید.

میز تحریر به سبک مینیمال با مداد و گلدان کوچک طراحی شده است.

شما می توانید گلدان گیاه خود را برای ایجاد آن در منزل با توجه به تاکید سبک انتخاب کنید و یکپارچگی ایجاد کنید.

اگر به دنبال یک گونه گیاهی با مراقبت آسان برای خانه خود هستید،   توصیه می کنیم مقاله فیکا با عنوان نام گل های گلدانی برای زنده کردن دکوراسیون را مرور کنید.

نویسنده: حامد دهنوی