گوشه مطالعه با صندلی راحتی آبی و قفسه کتاب

ما فکر می کنیم محیطی که در آن قفسه های کتاب شلوغ می شود و همه چیز جمع می شود، یکی از رایج ترین موقعیت ها برای کسانی است که عاشق مطالعه هستند. می‌توان گفت که این بی‌شک ناشی از عشق او به کتاب است. با این حال، پس از مدتی، خرید کتاب از قفسه ها دشوار می شود، بنابراین لازم است در فواصل زمانی معینی وارد چیدمان کتابخانه شوید .

علاوه بر این، سازماندهی کتابخانه یک شغل بسیار لذت بخش است. گم شدن در صفحات یک کتاب، کشف جواهرات پنهان در گوشه و کنار، یافتن منابع طولانی مدت، مرور مجموعه ها، می تواند به عنوان یکی از لذت بخش ترین کارها برای کتابخوان ها توصیف شود.

از سوی دیگر، از آنجایی که برای سازماندهی کتابخانه نیاز به یک بازه زمانی خاص است، این روند دائماً در عجله روزانه به تأخیر می افتد. اما آن تاریخ هرگز نمی آید اگر این وضعیت برای شما آشنا به نظر می رسد، امروز چطور قدمی با ما بردارید؟

از آنجایی که چیدمان کتابخانه که یکی از قسمت های مهم دکوراسیون منزل است، مکمل تم کلی منزل شما نیز خواهد بود، توصیه می کنیم کار ساماندهی کتابخانه را بیش از این به تاخیر نیندازید. اکنون که خواندن این مطالب را شروع کرده اید، می توانیم پیش بینی کنیم که برای قدمی آماده هستید. بنابراین، بیایید روند چیدمان کتابخانه را با راهنمایی فیکا ، معمار سبک و هارمونی تسهیل کنیم .

کارهایی که قبل از شروع سازماندهی کتابخانه باید انجام دهید

قبل از اینکه کتاب های خود را که در طول سال ها انباشته شده اند به ترتیب بچینید، می خواهیم نکاتی را برای دکوراسیون منزل به شما ارائه دهیم.

با KonMari برای مشاوره از Marie Kondo، مشهور جهانی برای ویرایش آشنا شوید! می توانید محتوای ما با عنوان چیدمان خانه 6 مرحله ای با روش KonMari  و  وبلاگ ما را برای مطالب دیگر در مورد روند مبلمان و ایده های دکوراسیون بررسی کنید .

قفسه ای را انتخاب کنید که نیازها را برآورده کند

چیدمان کتابخانه

اگر کتابخانه‌ای که استفاده می‌کنید برای کتاب‌هایی که سال‌ها نتوانسته‌اید مطالعه کنید کافی نیست، می‌توان گفت که زمان انتخاب کتابخانه جدید فرا رسیده است. به هر حال، شما به یک کتابخانه باکیفیت نیاز دارید تا کتاب های خود را که انباشت سال هاست، به روشی امن و با دقت حفظ کنید.

از سوی دیگر، نباید فراموش کنید که کتابخانه خانگی شما، یعنی کتابخانه شما، باید ظرفیت کافی برای حمل کتاب های جدیدی را که خریداری می کنید، داشته باشد. در این راستا، هنگام انتخاب کتابخانه، به نفع شما خواهد بود که نیازهای فعلی و آینده خود را نیز در نظر بگیرید.

به عنوان مثال ، محصول Terra Library فیکا با ظاهر تزئینی و ظرفیت زیاد خود یک گزینه ایده آل است. این یک انتخاب بسیار کاربردی و زیبایی شناختی خواهد بود، به خصوص برای نمایش کتاب های شما در مناطقی مانند اتاق نشیمن و اتاق نشیمن.

همه کتاب ها را به بسته ها مرتب کنید

می توانید ابتدا همه کتاب های خود را در جعبه های بزرگ قرار دهید. بنابراین، بدون ایجاد آشفتگی در فضای نشیمن، می توانید این فرصت را پیدا کنید که کتاب های خود را در جعبه ها مرتب کنید و سپس آنها را به صورت عملی در کتابخانه خود قرار دهید.

باید توجه داشته باشید که وقتی کتاب ها را در جعبه ها قرار می دهید، در واقع تمرینی برای چیدمان کتابخانه انجام می دهید. بر این اساس، به نفع شما خواهد بود که هنگام بوکس، کتاب های خود را به ترتیب خاصی قرار دهید.

کتابهایی را برای اهدا انتخاب کنید

زن در حال باز کردن بسته

چیزی که دیگر نمی خواهید در کتابخانه شما باشد، شاید قبلاً برای شما بسیار مفید بوده است. با این حال، توصیه می‌کنیم کتاب‌هایی را که در خانه‌تان منقضی شده‌اند و فکر می‌کنید ممکن است نیازهای دیگران را برآورده کنند، کنار بگذارید.

بنابراین، می‌توانید فرصتی برای کمک به سایر افرادی که ممکن است به آن نیاز داشته باشند، بیابید و در عین حال از شلوغ شدن این گونه کتاب‌ها در کتابخانه‌تان جلوگیری کنید. می توانید با مؤسسات خیریه یا مدارس اطراف خود مشورت کنید تا این کتاب هایی که کنار گذاشته اید به صاحبان جدیدشان برسد.

ایده های سازمان دهی کتاب برای آسان تر کردن زندگی شما

اگر تا به حال همه موارد را به دقت مطالعه کرده اید، اکنون زمان سرگرم کننده ترین مرحله فرآیند ویرایش کتابخانه است! اگر می‌خواهید در زمان مرور کتاب‌هایتان به گذشته سفر کنید و در نهایت یک کتابخانه سازمان‌یافته داشته باشید، ما فهرستی از پیشنهادهای ویرایشی خود را داریم.

1. ترتیب کتاب ها به ترتیب حروف الفبا

دستی که از قفسه کتابی را انتخاب می کند

طبق این روش که هنگام انتخاب کتاب از قفسه کتاب زندگی شما را بسیار آسان می کند، می توانید کتاب های خود را با در نظر گرفتن نام ها به ترتیب حروف الفبا مرتب کنید. اگرچه از نظر زیبایی شناختی به اندازه پیشنهادهای دیگر ما خوشایند به نظر نمی رسد، اما این ادعا که چیدمان کتابخانه به ترتیب حروف الفبا یکی از ارجح ترین راه حل ها است، بد نیست زیرا استفاده آسانی را ارائه می دهد.

2. سازماندهی کتاب ها بر اساس رنگ جلد

با توجه به انتخاب رنگ که می‌توان گفت یکی از محبوب‌ترین روش‌های ویرایش است، برای چیدمان کتاب، رنگ جلد کتاب کافی است. همچنین می توان با این روش کمک زیادی به دکوراسیون منزل خود کرد که در آن می توانید تصویری فوق العاده شیک به دست آورید، به خصوص اگر تعداد زیادی کتاب داشته باشید.

برای مشاهده ساخت قاب در خانه در 10 مرحله و ایده های قابمی توانید اینجا کلیک کنید.

3. ترتیب کتاب ها بر اساس ارتفاع

کتابخانه آسمان که برای ویرایش کتابخانه استفاده می شود

یکی دیگر از روش های ترجیحی برای چیدمان کتابخانه، مرتب سازی بر اساس طول کتاب ها است. با این روش که کتابخانه را مرتب و زیبا جلوه می دهد، می توان از ظاهر ناهموار کتاب ها با اختلاف ارتفاع زیاد جلوگیری کرد.

4. سازماندهی کتاب بر اساس ژانر

با استفاده از این روش که به ویژه در اتاق های کودک و نوجوان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، به راحتی می توانید به کتاب های مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنید. گنجاندن تنها یک نوع کتاب در هر قفسه کار شما را از این نظر آسان تر می کند.

اما اگر تعداد زیادی کتاب در یک ژانر دارید، ممکن است لازم باشد از بیش از یک قفسه استفاده کنید. در این مرحله، انتخاب یک کتابخانه بزرگ ممکن است مفید باشد. محصول Palermo Pera Bookshelf ما کار شما را در سازماندهی کتاب ها بر اساس نوع آنها بسیار کاربردی خواهد کرد.

5. پشتیبانی از چیدمان کتاب با لوازم تزئینی

کتابخانه ای پر از کتاب

قبلاً اشاره کردیم که چیدمان کتابخانه فرآیندی مستقل از دکوراسیون نیست. از این نظر می‌توانید از محصولات تکمیلی دکوراسیون مانند جا کتابی با طراحی و کارایی قابل توجه بهره مند شوید تا کتابخانه خود را با خانه خود ادغام کرده و زیبایی آن را بیشتر کنید   .

نویسنده: حامد دهنوی