چگونه دقیق ترین اندازه فرش را برای خانه خود تعیین کنید؟

شاید بتوان گفت فرش یکی از مهم ترین قسمت های مکملی است که به دکوراسیون منزل گرما می بخشد. به همین دلیل طرح فرشی که انتخاب کرده اید باید با دکوراسیون کلی اتاق شما یکپارچگی ایجاد کند و ابعاد فرش متناسب با اندازه اتاق باشد.

با این حال، قابل تاکید است که قرار دادن فرش در دکوراسیون داخلی مانند چیدمان مبلمان بسیار مهم است. بنابراین چگونه می توانید دقیق ترین ابعاد فرش را برای خانه خود تعیین کنید ؟ هنگام قرار دادن فرش خود چه نکات اساسی را باید در نظر بگیرید؟

به عنوان خانواده فیکا ، آدرس سبک و هارمونی در منازل، در این مقاله به بررسی این سوالات بسیار حیاتی می پردازیم که قبل از خرید فرش جدید برای خانه خود باید پاسخ آنها را بیابید. بنابراین، بیایید بدون صحبت بیشتر، ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که اندازه فرش چگونه تعیین می شود.

چگونه ابعاد فرش را محاسبه کنیم؟

خانواده در حال فرش کردن در اتاق نشیمن خانه خود

اگر می خواهید یک فضای نشیمن چشم نواز و شیک برای خود و خانواده تان ایجاد کنید، مراحل مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. همانطور که می دانید موضوع دیگری که به اندازه انتخاب مبلمان در دکوراسیون اهمیت دارد، انتخاب فرش مناسب و متناسب با فضای کلی خانه و اندازه اتاق است.

زیرا فرش های مورد استفاده در قسمت های مختلف خانه مانند اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق نشیمن و حتی حمام متناسب با اندازه اتاق هستند و دکوراسیون منزل را بیش از پیش پررنگ می کنند. بنابراین، چگونه اندازه فرش به دقیق ترین روش محاسبه می شود؟

اگر نمی دانید چگونه ابعاد فرش را محاسبه کنید و نگران این هستید که آیا می توانید مناسب ترین فرش را برای خانه خود انتخاب کنید، در جای درستی هستید. در اینجا تکنیک هایی وجود دارد که به شما کمک می کند مناسب ترین اندازه فرش را برای خانه خود محاسبه کنید!

چگونه ابعاد فرش مربع و مستطیل را محاسبه کنیم؟

در ابتدا باید توجه داشت که ابعاد فرش معمولا بر حسب متر مربع محاسبه می شود. قبل از خرید فرش، می توانید متر مربع فرش موجود در خانه خود را محاسبه کنید، بنابراین می توانید تصور کنید که فرش جدیدی که خریداری می کنید باید چه ابعادی داشته باشد.

ابتدا باید عرض و طول فرش خانه خود را اندازه بگیرید. عددی که با ضرب عرض و ارتفاع بدست می آورید متر مربع فرش است. اگر فرش خانه شما خیلی قدیمی نیست، می توانید با بررسی برچسب پشت آن به ابعاد فرش برسید.

از طرفی اگر در اتاق شما فرش وجود ندارد، راه رسیدن به بهترین سایز فرش برای این قسمت، محاسبه ابعاد کف مبلمان خانه است. پس از تصمیم گیری در مورد چیدمان مبلمان و اندازه گیری طول و عرض اتاق، می توانید با تهیه نقشه چیدمان در مورد سایز فرش مورد نیاز خود تصمیم بگیرید.

یک فرش گرد

چگونه می توان ابعاد فرش گرد را محاسبه کرد؟

برای کسانی که می خواهند خانه خود را به شیوه ای مدرن تزیین کنند، یکی از محبوب ترین مدل های فرش، فرش های گرد و بیضی هستند. اما همانطور که می توانید تصور کنید، محاسبه ابعاد این مدل فرش ها با فرش های مربع و مستطیل کمی متفاوت است.

از آنجایی که عرض و طول فرش های گرد برابر است، اندازه گیری تنها یکی از آنها کافی خواهد بود. وقتی قطر یک فرش گرد را در خودش ضرب کنید، می توانید به اندازه متر مربع برسید.

ترجیحی ترین اندازه های فرش

با وجود اینکه متغیرهای زیادی در تعیین سایز فرش وجود دارد، برخی از برندها تولید فرش خود را در پرتو اندازه های استاندارد مناسب برای هر خانه انجام می دهند. پس این ابعاد چیست؟

ابعاد فرش آشپزخانه

فرش آبی آشپزخانه در آشپزخانه ای با دکوراسیون مدرن چیده شده است

ابعاد فرش های مورد استفاده در آشپزخانه بسته به اندازه آشپزخانه، محل قرارگیری کابینت آشپزخانه و اندازه مبلمان آشپزخانه ممکن است متفاوت باشد.

اندازه های استاندارد فرش مورد استفاده در آشپزخانه ها را می توان به صورت زیر فهرست کرد:

 

ابعاد فرش اتاق نشیمن

اتاق نشیمن و نشیمن از مهم ترین قسمت های نشیمن یک خانه محسوب می شوند. سبک و اندازه مبلمان در اتاق نشیمن و اتاق نشیمن را می توان از عوامل اصلی موثر در انتخاب فرش نشان داد.

می توان اندازه های استاندارد فرش اتاق نشیمن را به شرح زیر فهرست کرد:

اگر به دنبال فرش برای اتاق نشیمن یا اتاق نشیمن هستید اما در انتخاب مشکل دارید، به شما پیشنهاد می کنیم مدل فرش تلویزیون خانگی که به دلیل طراحی مدرن آن مورد تحسین قرار گرفته است را بررسی کنید.

در ضمن اگر می خواهید مبلمان خود را تجدید کنید،  مدل های نشیمن گروهی مناسب برای سلیقه های مختلف در فیکا هستند!

ابعاد فرش میز ناهارخوری

فرش زیر میز آشپزخانه به عنوان پاسخی به این سوال که چگونه ابعاد فرش را محاسبه کنیم

یکی از مناطقی که استفاده از فرش در آن ترجیح داده می شود، زیر میزهای غذاخوری است. در هنگام تعیین سایز فرش های قرار داده شده در این قسمت، سایز میز ناهارخوری بیشتر به عنوان مبنا قرار می گیرد.

می توان اندازه متوسط ​​فرش های ترجیحی برای میز ناهارخوری را به صورت زیر فهرست کرد:

فرش ناهار خوری با طراحی شیک خود می تواند ظرافت کاملی را در زیر میز ناهارخوری شما ایجاد کند. می توانید فرش خود را با مدل تختخوابشو چستر فیکا یکی از جدیدترین محصولات فیکا تکمیل کنید .

ابعاد فرش اتاق خواب

در اتاق خواب ها به دلیل اینکه نوع اتاق و چیدمان مبلمان تقریباً در هر خانه یکسان است، عموماً از دو تکه فرش مشابه فرش ورودی در این قسمت استفاده می شود. یکی از آنها می تواند به سمت راست تخت و دیگری به سمت چپ بیاید یا اگر چیدمان مبلمان متفاوت باشد، ممکن است فرش ها نیز متفاوت باشد.

علاوه بر این می توان یک فرش تکی بزرگ را زیر تخت گذاشت.

اندازه های ترجیحی فرش برای اتاق خواب به طور کلی به شرح زیر است:

برای اینکه بدانید چگونه اتاق خواب خود را به شیک ترین شکل تزئین کنید، می توانید  مقاله ما با عنوان نکات کاربردی و خلاقانه برای پنهان کردن کابل تلویزیون را مرور کنید.

ابعاد فرش ورودی

ورودی دری که با دکوراسیون شیک خود جلب توجه می کند

در معماری داخلی، تالارهای ورودی را می‌توان به‌عنوان یک محوطه وسیع که در آن همه اتاق‌ها باز می‌شوند، یا به‌عنوان یک سالن نازک و بلند در نظر گرفت. در این راستا شکل تالار در انتخاب فرش نقش بسزایی دارد.

از طرفی اگر ورودی خانه شما به صورت یک راهرو بلند است، می توانید از یک فرش در این قسمت استفاده کنید و یا از دو فرش مختلف با طرح یکسان و از نظر طول نزدیک به هم استفاده کنید.

اگر در ورودی خانه خود هشتی پهن دارید می توانید فرش های مناسب در ابعاد زیر را انتخاب کنید:

اگر راهروی طولانی دارید می توانید فرش های مناسب ابعاد زیر را بررسی کنید.

دکوراسیون راهرو مدرن چگونه باید برای پیشنهادهایی باشد که بتوانید هنگام تزئین سالن خود از آنها الهام بگیرید  ؟ روی مقاله ما کلیک کنید

مواردی که در تعیین ابعاد فرش باید در نظر گرفت

فرش مدرن در اتاق خواب

قبل از خرید فرش، جزئیاتی که در محاسبه ابعاد در نظر می گیرید به شما کمک می کند تا این فرآیند را بسیار سریعتر و بدون مشکل انجام دهید. پس این نکات کلیدی چیست؟

برای این کار، قبل از اینکه به خرید فرش بروید، می‌توانید یک تکه پارچه با طول و عرضی مشابه اندازه‌هایی که برداشته‌اید، روی زمینی که فرش قرار دارد، بچینید. به این ترتیب، تجسم نحوه ظاهر فرش بسیار آسان تر خواهد بود.

در مقاله ای که به عنوان چگونه دقیق ترین اندازه فرش را برای خانه خود تعیین کنید؟ تهیه کردیم به این سوال که چگونه ابعاد فرش را تعیین کنیم پاسخ دادیم و نکات مهمی را که در اندازه گیری برای قرار دادن صحیح فرش باید در نظر بگیرید را ذکر کردیم.

با توجه به اطلاعاتی که با شما به اشتراک می گذاریم، می توانید تصمیم بگیرید که کدام سایز فرش برای مناطق مختلف خانه شما دقیق تر است و می توانید درهای یک ظاهر شیک را در خانه های خود باز کنید.

در نهایت  می توانید مدل های فرش مناسب برای همه سبک ها را که جزو پرطرفدارترین اکسسوری های خانه فیکا هستند بررسی کنید و مناسب ترین فرش را برای منزل خود بیابید.

فراموش نکنید که برای سایر پست های وبلاگ ما در مورد چیدمان خانه، انتخاب مبلمان و دکوراسیون به طور مکرر از وبلاگ فیکا بازدید کنید.

نویسنده: حامد دهنوی