اگر نمی توانید نحوه چیدمان کابینت را بفهمید، این مطلب را که با عنوان فیکا ، آدرس مبلمان مدرن و باکیفیت آماده کرده ایم، فقط برای شماست! احتمالا شما هم مثل خیلی از افراد سال هاست که سعی می کنید کمد خود را با روش های مختلف مرتب کنید اما حداکثر بعد از چند ماه با همین آشفتگی مواجه می شوید.

ارائه یک چیدمان کمد لباس یکبار مصرف متاسفانه یک راه حل کوتاه مدت است. در دراز مدت، شاید زمان آن رسیده است که روش های مختلف را امتحان کنید و نظم را برای چیدمان کمد لباس حفظ کنید. بگو چی؟ پس بیایید بدون اتلاف وقت، نحوه ارائه چیدمان کمد لباس را در ۱۲ مرحله برای اتاق خواب های معمولی با هم بررسی کنیم.

چیدمان کابینت چگونه باید باشد؟

اگر می خواهید کمد خود را مرتب کنید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، می توانید با دنبال کردن مراحل زیر کمد لباس ایده آل خود را پیدا کنید . پس کمد لباس چگونه سازماندهی شده است؟

اگر به دنبال پیشنهاد چیدمان برای اتاق رختکن هستید، می توانید به مقاله ما با عنوان

چگونه اتاق نشیمن را با توجه به اندازه اتاق تزئین کنیم؟

1. لباس های خود را دسته بندی کنید

یک راه سریع برای مرتب نگه داشتن کمدها و به هم ریختگی آنها این است که لباس ها را بر اساس دسته بندی مرتب کنید. به طور خلاصه، به جای اینکه لباس های خود را به صورت پیچیده در کمد بیندازید، می توانید با بیرون آوردن تمام لباس ها از کمد و دسته بندی آنها در دسته بندی هایی مانند شلوار، ژاکت، لباس، پیراهن، کمد خود را مرتب کنید.

همچنین در مورد قرار دادن لباس ها بر اساس دسته بندی ها بعدا در مراحل سازماندهی کمد صحبت خواهیم کرد.

چرا این روش برای رسیدن به چیدمان کابینت کار می کند؟

2. لباس‌هایی را که دیگر به آن‌ها نیاز ندارید، بدهید

اگر اخیراً با آن کار نکرده اید، احتمالاً لباس هایی در کمد لباس خود دارید که استفاده نمی کنید یا ترجیح نمی دهید. ممکن است لباس‌هایی در کمد شما وجود داشته باشد که قدیمی هستند و دیگر مناسب استایل شما نیستند، کوچک یا بزرگ. برای یک کمد معمولی نباید اجازه دهید آنها فضا را اشغال کنند و به هم ریختگی ایجاد کنند.

با گفتن «شاید بعداً بپوشم» به این فکر کنید که چند بار این لباس‌ها را که سال‌ها نگه داشته‌اید، پوشیده‌اید. آیا وقت آن نرسیده که این نوع لباس ها را بدهید؟ علاوه بر این، می توانید این لباس های استفاده نشده را به افراد نیازمند بدهید.

3. لباس های فصلی را برای مرتب کردن کمد لباس ذخیره کنید

به خصوص لباس ها و پالتوهای ضخیم و پشمی و زمستانی فضای زیادی را در کمدها اشغال می کنند. اگر لباس های تمام فصول را در کنار هم نگه دارید، پیدا کردن چیزی که به دنبالش هستید سخت می شود و در نتیجه انبوهی از لباس ها در کمد شما شکل می گیرد. بنابراین، کمد لباس در این مرحله چگونه سازماندهی شده است؟

اگر جایی برای نگهداری این وسایل در خانه خود دارید، می توانید هر فصل تنها با نگه داشتن لباس های آن فصل در کمد خود از شر انبوه لباس ها خلاص شوید. به عنوان مثال، درآوردن لباس های زمستانی از کمد خود در تابستان باعث ایجاد نظم در کمد می شود و به شما احساس جادار بودن می دهد.

4. یک کمد لباس بزرگتر تهیه کنید

اگر جایی برای نگهداری لباس‌های فصلی ندارید یا کمد لباس‌هایتان برای لباس‌هایتان کافی نیست، بهتر است کمدهای کوچک‌تری بخرید. کمدهای چند محفظه ای، سازماندهی کمد لباس را با قفسه ها، کشوها و جالباسی های بیشتر برای شما آسان تر می کند.

فیکا همیشه همراه با مدل های کمد لباس مفید خود سبک و راحتی را ارائه می دهد . با افزودن کاربردی به دکوراسیون اتاق خواب خود می توانید نظم و ظرافت را در کمد لباس خود جلب کنید .

5. داخل کمد لباس را برای چیدمان کمد خالی و تمیز کنید

کمد لباس چگونه چیده شده است؟ قبل از پاسخ به این سوال، لازم است کابینت را برای چیدمان کمد خالی و تمیز کنید. در این جهت ابتدا پس از درآوردن لباس از کمد، داخل کمد خود را با پارچه مرطوب پاک کنید و سپس خشک کنید.

اگرچه تقریباً دائماً بسته است، اما به مرور زمان گرد و غبار و خاک در کابینت ها جمع می شود. برای از بین بردن این وضعیت که گاهی باعث بوی بد کمد می شود و برای حفظ بوی تمیز لباس های شسته شده، باید به طور مرتب داخل کمد لباس خود را تمیز کنید.

6. نیاز خود را تعیین کنید

کمد لباس چگونه سازماندهی شده است؟ این به نفع شما خواهد بود که چیدمان داخلی کمد لباس ایده آل خود را با توجه به نیازهای خود تعیین کنید. علاوه بر این، می توان آن را یکی از منطقی ترین مراحل در نظر گرفتن بودجه خود دانست.

اگر می خواهید از کابینت موجود خود بهترین استفاده را ببرید، می توانید ویژگی هایی را که دوست ندارید تجدید کنید. به عنوان مثال می توانید با استفاده از رنگ مبلمان، رنگ کمد لباس خود را تغییر دهید.

اگر قفسه های شکسته یا کشوهای شکسته وجود دارد، می توانید بدون تاخیر بیشتر آنها را تعمیر کنید و همچنین می توانید قفسه های اضافی اضافه کنید. می‌توانید ویژگی‌هایی را که کمدتان را نامرتب و از نظر زیبایی نامرتب می‌کند شناسایی کنید و با توجه به بودجه‌تان آن‌ها را تجدید کنید.

7. بر اساس دسته بندی هایی که اختصاص می دهید مرتب کنید

کمد لباس چگونه چیده شده است؟ اگر چنین است، بهترین پاسخ این است که آنها را بر اساس دسته بندی ها قرار دهید. مثلاً یک قفسه برای شلوار بگذارید و آن را تا کنید و فقط در این قفسه قرار دهید. لباس هایی که باید آویزان شوند را جدا کنید. کدام لباس ها روی چوب لباسی آویزان می شوند؟ در مرحله بعد به این موضوع خواهیم پرداخت.

علاوه بر این، اگر از کشوهای جداگانه برای لباس زیر و جوراب استفاده کنید، کمد شما منظم تر می شود. به طور خلاصه، باید لباس ها را از دسته های مختلف گروه بندی کنید و آنها را جداگانه قرار دهید.

8. هر چیز ظریف یا شیک را به حالت تعلیق درآورید

در حالی که برخی از لباس‌ها راحت‌تر تا کردن و قرار می‌گیرند، بهتر است برخی از لباس‌ها را برای ماندگاری طولانی‌تر به چوب لباسی آویزان کنید. به عنوان مثال، لباس های چرمی کتان ابریشمی، بلوز و پیراهن را می توان آویزان کرد. کت ها، کت ها و کت ها را نیز می توان برای نگهداری آسان و بدون چروک روی چوب لباسی آویزان کرد.

لباس‌هایی که سنگ‌های سنگین گلدوزی شده‌اند باید به صورت چین خورده قرار گیرند، زیرا وزن گلدوزی‌ها می‌تواند باعث افتادگی و تغییر شکل لباس در نتیجه شود. علاوه بر این، پارچه های سفت مانند شلوار جین را باید تا کرده و قرار دهید.

9. چوب لباسی مناسب را برای چیدمان کمد لباس انتخاب کنید

صورتی نئون در یک طرف، چوب لباسی در طرف دیگر… فکر می کنیم لازم نیست ذکر کنیم که این ناهماهنگی چشم خوشایند نیست. چیدمان کمد لباس نه تنها با لباس، بلکه با هماهنگی آویزهایی که استفاده می کنید فراهم می شود.

برای چیدمان زیباشناختی کمد دیواری می توانید روی چوب لباسی های همسان سرمایه گذاری کنید. مثلا چوب لباسی های چوبی کاملا بادوام و مفید هستند. علاوه بر این، می‌توانید با توجه به کمد لباس‌های ایده‌آل خود گزینه‌های جالبی مانند مخملی یا شفاف را انتخاب کنید.

10. لباس های ضخیم را تا کنید و نگهداری کنید

می دانید که پلیورهای ضخیم چقدر فضای زیادی را در کمد اشغال می کنند. اگر دیگ های زیادی برای آویزان کردن دارید، می توانید آنها را تا کنید و روی هم بچینید. اگر از یک قفسه جداگانه برای ژاکت استفاده کنید، راحت تر خواهید بود. علاوه بر این، پلیورها به لطف پارچه ضخیم خود، حتی در صورت تا شدن، چروک و خراب نمی شوند.

شما به راحتی می توانید پلیورهایی را که مرتباً تا می کنید ببینید و هنگام استفاده از آنها در بیاورید. علاوه بر این، توصیه می کنیم لباس های ضخیم را در کشو قرار ندهید. این به این دلیل است که تعداد کشوها در حال حاضر کم است. به‌جای لباس‌های پارچه‌ای ضخیم، کشوها می‌توانند اقلام کوچک‌تری مانند: ایده آل برای نگهداری فله جوراب، لباس زیر، روسری و موارد مشابه.

11. از In-Cabinet Organizers and Organizers استفاده کنید

وقتی لباس ها را به صورت تصادفی در کشوها قرار می دهید، احتمال قاطی شدن دوباره آنها بسیار زیاد است. خوشبختانه سازماندهی درون کابینه ای با جعبه ها و سازمان دهنده ها به راحتی قابل دستیابی است. با استفاده از نظم دهنده های پارچه ای چند محفظه ای برای داخل کشوها می توانید جوراب ها و لباس های زیر را مرتب کنید.

کسانی که کفش ها را در کمد لباس نگهداری می کنند می توانند با استفاده از جعبه های شفاف از ایجاد انبوهی جلوگیری کنند و به راحتی کفش مورد نظر خود را پیدا کنند. کسانی که می خواهند در فضا صرفه جویی کنند می توانند لوازم جانبی خود را با تهیه یک سازمان دهنده آویز در داخل درب کابینت آویزان کنند.

12. طرح بندی کمد لباس را با مرتب سازی بر اساس رنگ ایجاد کنید

چیدمان کمد باید چگونه باشد؟ آخرین مرحله موضوع ما این است که لباس ها را به رنگ جدا کنیم و به صورت بصری یک چیدمان کمد به دست آوریم. البته در این مرحله نباید رنگ ها دقیقاً یکسان باشند. حتی اگر رنگ های مشابه را ترکیب کنید، متوجه خواهید شد که چقدر از نظر زیبایی در کمد شما تفاوت ایجاد می کند.

با دنبال کردن این 12 مرحله که لیست کرده ایم، می توانید چیدمان کابینت مورد نظر خود را داشته باشید. فراموش نکنید که نگاهی به طرح های مبلمان مدرن فیکا بیندازید که کاربردی و سبک را برای تکمیل دکوراسیون منزل شما ترکیب می کند.

نویسنده: حامد دهنوی