انواع چوب امروزه در هر بخش دیده می شود. البته بیشتر در تولید مبلمان کاربرد دارد. هنگامی که مبلمان را برای دفتر، باغ یا خانه خود انتخاب می کنید، ترجیح شما باید بیشتر محصولات چوبی باشد. زیرا چوب همیشه ساختار طولانی تری دارد.

به محض یادگیری ویژگی های اساسی انواع چوب های مورد استفاده در مبلمان، می توانید دکوراسیونی را ایجاد کنید که برای هدف آن مناسب تر باشد. به این ترتیب مشخص خواهید کرد که کدام مبلمان چوبی را باید در کجای خانه قرار دهید. همه چیز در مورد چوب را می توانید در این مطالبی که به عنوان فیکا آماده کردیم، آدرس سبک و هارمونی در خانه ها پیدا کنید!

در حال حاضر بهترین چوب ، چوب راش گرجستان هست که محصولات فیکا هم با این چوب هستند.

همچنین  رنگ های چوب چیست؟ همچنین می توانید مقاله ما را با عنوان استفاده از رنگ چوب در مبلمان بخوانید.

انواع چوب چیست؟

ست ناهارخوری چوبی قهوه ای
امروزه شاهد آن هستیم که بیش از یک نوع چوب مورد تقاضا است. اینها؛ چوب جامد، فرمیکا، ام دی اف، تخته خرده چوب، تخته سه لا و تخته سه لا. هر کدام از آنها جزو انواع چوب های مورد استفاده در تولید مبلمان هستند.

همچنین می‌توانید با بررسی دقیق‌تر انواع چوب، تصمیم روشنی در مورد مبلمانی که باید انتخاب کنید، بگیرید. به این ترتیب همه چیز به گونه ای اتفاق می افتد که مناسب شماست و شما یک دکوراسیون عالی ایجاد می کنید.

1. چوب جامد

مبلمان ساخته شده از چوب جامد
اولین چیزی که هنگام صحبت در مورد انواع چوب مورد استفاده در ساخت مبلمان به ذهن می رسد، چوب جامد است. این ماده هرگز تحت عملیات شیمیایی یا مکانیکی قرار نمی گیرد. کاملا طبیعی است.

تنها با قطع درخت به درخواست و شکل دادن به آن ایجاد می شود. خواص آن از نظر مقاومت در برابر حرارت و رطوبت با توجه به نوع درخت متفاوت است. به عنوان مثال، درختان کاج و بلوط به تولید چوب جامد طولانی مدت کمک می کنند، در حالی که صنوبر نه. شما می توانید زیباترین فرم چوب جامد را در میان  تختخوابشو های فیکا پیدا کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد چوب جامد، به  وبلاگ فیکا مراجعه کنید .  چوب جامد به چه معناست؟ می توانید مقاله ما را با عنوان استفاده از مبلمان چوبی با 5 نکته مرور کنید.

2. فرمیکا

چند رنگ مختلف فرمیکا
فرمیکا تنها محصولی است که در بین گونه های چوبی دارای فرم کاغذی است. در نتیجه ترکیب کاغذهای سلولزی تولید شده از رزین تهیه شده با مخلوط های ویژه تولید می شود. به طور کلی به عنوان یک ماده پوشش عمل می کند و در برابر تأثیرات خارجی بسیار مقاوم است.

تختخوابشو به  طور کلی از نظر سطح بیرونی دارای روکش فرمیکا هستند. تمیز کردن و رنگ آمیزی این سطح بسیار آسان است. در نتیجه به راحتی می توان گفت که نوعی چوب است که کاربر را آزادتر می کند. چوبی است که می توانید آن را به دلخواه شکل دهید.

3. MDF (تخته فیبر چگالی متوسط)

mdf در پنج رنگ مختلف
ام دی اف در نتیجه فشار دادن الیاف چوب در دمای بالا به شکل تخته در می آید. از آنجایی که این الیاف به درستی توزیع می شوند، هیچ فضای خالی در مواد وجود ندارد. تصویر دلپذیری شکل می گیرد. به راحتی می توان لبه ها، گوشه ها و خلاصه هر قسمت از آن را شکل داد.

قدرت نگهداری میخ و پیچ چوب ام دی اف بسیار بالاست. ساختاری قابل رنگ دارد. شما همچنین می توانید آن را هر طور که می خواهید بپوشانید. چوبی با ماندگاری طولانی است. بنابراین نقش فعالی در تولید مبلمان دارد. امروزه تقریباً هر مبلمانی با ام دی اف تولید می شود.

انواع چوب مورد استفاده در تولید مبلمان چیست؟

کاملاً طبیعی است که با ردپای دائمی ام دی اف مخصوصاً  در ساخت مبلمان مانند گروه های نشیمن مواجه شویم. نوع چوب ام دی اف که سال ها کهنه نمی شود و فرسوده نمی شود نقش بسیار مهمی در پیدایش محصولاتی دارد که رضایت همگان را جلب می کند.

4. تخته خرده چوب (نئوپان)

تعداد زیادی نئوپان در کنار هم
تخته خرده چوب که به نئوپان نیز معروف است از ضایعات چوب تشکیل شده است. تخته خرده چوب به معنای واقعی کلمه یک محصول بازیافتی است. تراشه های چوب را با دقت با چسب مخصوص مخلوط کرده و تحت حرارت زیاد فشار می دهند تا تخته ای تشکیل شود. در گذشته نئوپان هایی با مقاومت کم در برابر حرارت و آب نیز وجود داشت.

با این حال، با پیشرفت روز به روز فناوری، نئوپان مادام العمر نیز شروع به تولید کرده است. عملکرد مواد چسبنده در مرحله تولید در واقع خواص چوب را روشن می کند. این را می توان از این واقعیت به وضوح فهمید که در برابر ضربه مقاوم است و از سختی بالایی برخوردار است.

امروزه بسیاری از مبلمان شامل نئوپان هستند. دلیل این امر این است که نئوپان یک ماده بسیار قوی است. هر مبلمانی که ماندگاری بالایی داشته باشد شما را شادتر می کند. به این ترتیب هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. بنابراین از هیچ محصولی حاوی نئوپان نترسید، می توانید هر کدام را در محیط خانه یا دفتر خود قرار دهید.

وسیله کمکی ضروری پوف تزئینی چیست؟

5. با میز (با میز)

میز تخت قهوه ای
تخته سه لا که متشکل از تخته هایی است که روی هم چسبانده شده اند، از یک لایه نازک تشکیل شده است. در نتیجه از تغییر شکل و ترک خوردن در طول زمان جلوگیری می شود. نوعی چوب است که در برابر رطوبت مقاوم است. از نظر دوام و همچنین ضد آب بودن متمایز است.

6. تخته سه لا

تخته سه لا بزرگ
تخته سه لا از اتصال تخته هایی که با ضخامت معینی روی هم بریده شده اند تولید می شود. هنگامی که اتصال انجام می شود، قسمت های الیافی تخته ها به موازات یکدیگر نگه داشته می شوند. به این ترتیب اطمینان حاصل می شود که الیاف از هر زاویه یکدیگر را نگه می دارند.

به این ترتیب مقاومت چوب به بهترین شکل افزایش می یابد. شکل آن با گذشت زمان بدتر نمی شود. در اصل، شکل بدون پوشش تخته سه لا، چوب طبیعی است. از این نظر به چوب جامد تشبیه شده است. تخته سه لا معمولاً به طور فعال در محصولاتی مانند میز و صندلی چوبی استفاده می شود. بلافاصله از ظاهر و سبک محصولات می توان فهمید که آنها همچنین حاوی تخته سه لا هستند.

در این مطلب هر آنچه که در مورد انواع چوب باید بدانید را ارائه کرده ایم. اگر می خواهید زیباترین شکل چوب را به خانه های خود بیاورید، حتما باید نگاهی به محصولات چوبی فیکا بیاندازید. به خصوص  تختخوابشو فیکا شامل محصولاتی است که چوب را به بهترین شکل منعکس می کند! می توانید هر یک از آنها را بررسی کنید.

نویسنده: حامد دهنوی