KonMari را می توان به عنوان جنبشی در مورد تأثیر مناطقی که در آن زندگی می کنیم بر روانشناسی خود توصیف کرد. بر این اساس، KonMari به ما می آموزد که به جای به تعویق انداختن کاری که باید در فضای زندگی انجام شود، منظم بمانیم، با ساده سازی زندگی آرامش داشته باشیم و در واقع زندگی را در مسیر درست قرار دهیم.

روند KonMari که اخیراً رایج شده است توسط افراد زیادی در سراسر جهان انجام می شود. در حالی که علاقه به روش KonMari که شامل برخی از تکنیک ها در کشور ما است در حال افزایش است، ما به عنوان Doğtaş معمار راحتی در خانه شما می خواستیم شما را با KonMari آشنا کنیم.

پاسخ به سوالات KonMari چیست، تکنیک های KonMari چیست، چگونه می توان با ساده سازی روانشناسی را بهبود بخشید و موارد دیگر را در ادامه مطالب ما پیدا کنید. به این ترتیب می توانید آرامشی را که با نظم همراه است در خانه خود تجربه کنید و از زندگی در خانه ای شادتر در کنار عزیزان خود لذت ببرید.

کشوی باز با لباس های تا شده و مرتب

روش KonMari چیست؟

روش KonMari که متعلق به ماری کوندو است، که خود را به عنوان “مشاور سازمان” تعریف می کند، می تواند به عنوان هنر چیدمان خانه توصیف شود. ماری کوندو که در پذیرش گرایش «سازماندهی» که جایگاه مهمی در زندگی ژاپنی‌ها دارد، به سایر نقاط جهان بسیار موفق بوده است، روش خود را به تفصیل در کتاب خود به نام «زندگی-» توضیح می‌دهد. تغییر جادوی مرتب کردن».

Kondo که به ترکی به عنوان “جمع آوری، جمع آوری، آرامش برای ساده کردن زندگی” ترجمه شده است، نکاتی را برای سازماندهی زندگی فراتر از ترتیب دادن فضاهای زندگی فهرست می کند. اما برای شروع، او به شما پیشنهاد می‌کند که با این سوال شروع کنید که وسایل داخل خانه چه احساسی به شما می‌دهند.

اگرچه روش KonMari به عنوان هنر چیدمان خانه توصیف می شود، اما در واقع دارای فلسفه ای است که می تواند در تمام زمینه های زندگی اعمال شود. در این مسیر می توانید علاوه بر چیدمان منزل خود، در روابط انسانی خود نیز طبق این روش تجدید نظر کرده و دیدگاه خود را گسترش دهید.

پس در صورت تمایل به بررسی روش های سازماندهی زندگی با روش KonMari در 6 مرحله می پردازیم.

لباس‌های شسته شده در سبدهای لباس‌شویی تا شده است

1. خود را وقف سازماندهی کنید

بدون شک همه به چیدمان محل زندگی خود به صورت هفتگی یا ماهانه اهمیت می دهند. از طرف دیگر کوندو یک سبک زندگی منظم را در پیش می گیرد و توصیه می کند که همیشه منظم باشید. به این ترتیب، به جای تلاش برای از بین بردن شلوغی خانه در روزهای خاص، با نظم بخشیدن به آن، می توان با نظم مستمر زندگی کرد.

بنابراین، همانطور که در عنوان خود اشاره کردیم، اگر خود را وقف سازماندهی در هر لحظه از زندگی خود کنید. ما می توانیم نتیجه بگیریم که شما می توانید نه تنها در خانه، بلکه در محل کار و حتی در روابط خود به نظم خاصی دست پیدا کنید. این، البته، شما را در هر جنبه ای از زندگی کارآمدتر، بهره ورتر و شادتر می کند.

2. خانه خود را به یکباره سازماندهی کنید

بسیاری از مردم ترجیح می دهند یک روز کامل را به تمیز کردن و مرتب کردن یک اتاق بگذرانند تا اینکه یکباره کل خانه را تمیز کنند. اما در این مورد، گاهی اوقات ممکن است هفته ها طول بکشد تا نظم عمومی در خانه حفظ شود. متأسفانه، این نیز کوتاه مدت است و بخشی از خانه در حال فروپاشی است که نیاز به چیدمان مجدد دارد.

البته هر خانه ای نمی تواند به یکباره از عهده آن برآید. اما صرف یک آخر هفته یا چند روز متوالی برای نظم بخشیدن به کل خانه خود با روش KonMari به شما کمک می کند تا بقیه عمر خود را به روشی منظم سپری کنید.

از این نظر، به نفع شما خواهد بود که قبل از شروع کار چیدمان، به ترتیب برنامه ریزی کنید که کدام روز و کدام اتاق را ترتیب دهید. بنابراین می توان از ایجاد مزاحمت در کارهای دیگر در حین انجام کار جلوگیری کرد.

میز کار مرتب

3. سبک زندگی ایده آل خود را تعیین کنید

بعد از اینکه با استفاده از روش کوندو فضای زندگی خود را سازماندهی کردید، فکر کردن به اینکه چه نوع زندگی در بتن می خواهید داشته باشید، این روند را برای شما آسان تر می کند. ترتیباتی که با هدفی انجام می دهید نیز به شما کمک می کند از فرآیند تمیز کردن لذت بیشتری ببرید.

بر این اساس، “به لطف کونماری، من در خانه تمیزتری زندگی خواهم کرد.” به جای “من صاحب این خانه هستم که از نظر زیبایی و هماهنگی به نظر می رسد!” چنین فکری انگیزه شما را برای هماهنگی بیشتر می کند. حتی می توانید با تجسم وضعیت نهایی خانه خود قبل از شروع کار، انگیزه بیشتری برای خود ایجاد کنید.

4. وسایلی که انرژی خوبی ندارند را دور بریزید

ماری کوندو، که فکر می‌کند باید از شر وسایلی که باعث بی نظمی در خانه می‌شوند و باعث خوشحالی شما نمی‌شوند خلاص شوید، استدلال می‌کند که نگه‌داشتن این وسایل در اطراف، منفی‌گرایی بیشتری ایجاد می‌کند. با این حال، طبق روش KonMari، تمرکز بر روی چیزهایی که شما را خوشحال می کند، انرژی خوبی به شما می دهد و باعث شادی شما می شود، بر روانشناسی شما نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

پس چگونه می توان مواردی را که انرژی خوبی ندارند شناسایی کرد؟ برای این، هر وسیله ای را در دست بگیرید، آن را لمس کنید و سعی کنید احساس کنید که آیا “جرقه ای” در زندگی شما ایجاد می کند یا خیر. اگر معنی ندارد، از کالایی که تاکنون به شما داده است تشکر کنید و آن را کنار بگذارید تا دور بیندازید.

رخت آویز با تی شرت های رنگارنگ

5. چیزهای خود را ذخیره نکنید، آنها را دسته بندی کنید

تقریباً همه ترجیح می دهند وسایل خود را در کابینت ها، کشوها، کمدها و سایر راه حل های ذخیره سازی “انباشته” کنند. اگرچه این راه حل یک دستور کوتاه مدت ارائه می دهد، اما در واقع آنطور که تصور می شد مفید نیست و فقط برای خلاص شدن از شر چیزها برای مدتی ساخته شده است.

با این حال، طبقه بندی وسایل خود بر اساس محل استفاده و سپس قرار دادن آن ها در مکان های مناسب، این امکان را فراهم می کند که هم از بهم ریختگی جلوگیری کنید و هم وسایل خود را به راحتی نگهداری کنید تا بتوانید در مناسب ترین زمان از آنها استفاده کنید. از این نظر کافی است ابتدا تمام وسایل را در کف اتاق پهن کنید و سپس به ترتیب با روش KonMari تا کنید.

برای راهنمای بسته بندی کالا برای کسانی که می خواهند به راحتی جابجا شوند، می توانید اینجا کلیک کنید.

6. همه چیز را به ترتیب مرتب کنید

برای سازماندهی بیشتر زندگی خود می توانید چک لیست KonMari را بررسی کنید. بنابراین، می‌توانید اقلامی را که باید جمع‌آوری کنید، طبق ترتیب خاصی مرتب کرده و در جای خود قرار دهید. طبق روش ماری کندو، به نفع شماست که وسایل خود را به ترتیب زیر مرتب کنید:

نقاشی های جالبی روی دیوار روبروی میز کار ردیف شده اند

می توانید با تقسیم بندی لباس های خود که به عنوان نقطه شروع در مورد آن صحبت کرده اید، سازماندهی آنها را شروع کنید. ما می توانیم زیر مجموعه ها را به عنوان لباس های زمستانی یا لباس هایی که برای کار می پوشید مثال بزنیم. به این ترتیب به راحتی می توانید بفهمید که چه نوع اقلامی دارید و چه اقلام دیگری نیاز دارید.

بعد از لباس هایی که طبق تکنیک تا کردن کنماری در کمد خود می گذارید، می توانید لباس های دیگر را نیز با تکنیک کندو مرتب کنید. سپس به ترتیب کتاب ها، اسناد و اقلام عمومی خانه خود را مرتب کنید. یادآوری می کنیم که می توانید اقلام قدیمی یا بلااستفاده را در حالی که اقلام ضروری را در جای مناسب خود قرار دهید اهدا کنید.

در نهایت، به نفع شما خواهد بود که مواردی را که برای شما ارزش عاطفی دارند، طبقه بندی کنید. اقلامی که شما را به یاد دوره های مهم زندگیتان می اندازد، مانند آلبوم عکس، لباس نوزاد فرزندانتان، کلید خانه اولتان را بردارید و آنها را از محل نگهداری آنها بردارید. سپس تصمیم بگیرید که کدام یک باید با شما همراه شوند. می توانید وسایلی را که فکر می کنید دیگر به آنها نگاه نخواهید کرد را از خانه خود حذف کنید.

اما می‌توانید با نمایش آنچه فکر می‌کنید هنوز برایتان مهم است  روی میز قهوه‌خوری یا کنسول ، خاطرات خود را آشکار کنید . توصیه می کنیم چیزهایی را که نمی توانید نمایش دهید در جعبه ها قرار دهید و به گونه ای کنار بگذارید که به خاطرات احترام بگذارد.

می توانید اینجا را کلیک کنید تا اطلاعاتی در مورد زیباترین کنسول هایی داشته باشید که به همان اندازه کاربردی هستند  .

تکنیک تاشو با روش KonMari

اکنون می دانید چگونه خانه خود را گام به گام با تکنیک KonMari سازماندهی کنید. اما البته، شما همچنین باید تکنیک تاشو KonMari را یاد بگیرید، که به شما امکان می دهد همه موارد را در دید و همیشه در دسترس پیدا کنید .

 

نویسنده: حامد دهنوی