کلمه کلیدی در اتاق خواب، که بخش خصوصی خانه شما برای استراحت است، البته راحتی است. وقتی صحبت از راحتی به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن می رسد تخت خواب شما است، درست است؟ خوب، آیا تا به حال برای شما پیش آمده که مبلمانی که تخت شما را حمل می کند، حداقل به اندازه تخت روی راحتی شما تأثیر می گذارد؟ اگر نه، اجازه دهید بلافاصله به تمام سوالات شما پاسخ دهیم. تخت چیست، تفاوت تخت و پایه چیست، کدام یک کاربردی تر و راحت تر است، کدام یک از این دو مبلمان را در اتاق خواب خود نیاز دارید؟ بیایید نگاهی به پاسخ های دقیق به همه این سوالات بیندازیم!

تخت خواب چیست؟

اتاق خواب dogtas

نوعی مبلمان ساخته شده از چوب جامد یا فلز است که می توان روی آن تخت یا تشک قرار داد. اگر فضای ذخیره سازی داشته باشد به آن پایه تخت می گویند. در واقع وظیفه اصلی تخت و پایه هر دو یکسان است. این نوع مبلمان که سال هاست مورد استفاده قرار می گیرد به صورت جدا شده یا به صورت کلی به فروش می رسد.

به ویژه تختخواب‌ ها و تخت‌های سر چوبی با فضای یکپارچه‌سازی شده خود جلوه زیبایی به محیط می‌بخشند. علاوه بر این، تخت‌خواب‌های ساخته شده از چوب جامد، راحتی و عملکرد را برای سال‌ها به کاربران ارائه می‌دهند. در اینجا “تخت به چه معنی است؟” پاسخ کوتاه به همین سادگی است.

انواع تخت برای پاسخگویی به بسیاری از نیازهای مختلف متنوع است. بنابراین، ایجاد راه حل های موثر برای هر خانه و هر کاربر امکان پذیر است. در این مرحله می توانید تختخواب خود را با توجه به نیاز و سلیقه خانه خود انتخاب کنید. علاوه بر این، به لطف یک تختخواب کاربردی، می توانید بسیار راحت تر بخوابید و راحتی واقعی را در اتاق خواب خود کشف کنید.

هنگام انتخاب تخت خواب چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

اتاق خواب Doğtaş Nicole

مانند سایر مبلمان، اولین قدم در انتخاب تخت این است که نیازهای خود را از ابتدا مشخص کنید. در این مرحله، چند ویژگی مختلف وجود دارد که در انتخاب تختخواب تغییر می کند. اول اینکه تخت شما باید چوبی باشد یا فلزی؟ هنگام انتخاب متریال می توانید بقیه مبلمان اتاق خود را در نظر بگیرید.

اگر آرزوی تجهیز یک اتاق خواب کلاسیک را دارید، مطمئناً انتخاب مناسب برای شما یک مدل چوبی است که شیک و شیک به نظر می رسد. همچنین می‌توانید از زیبایی‌شناسی چوب در ظاهر وینتیج و آوانگارد استفاده کنید.
اگر می خواهید سبک مدرن و آینده نگرانه تری در اتاق خواب خود داشته باشید، می توانید تخت خواب فلزی را انتخاب کنید. هیچ مشکلی برای ترکیب تخت فلزی خود با سایر مبلمان چوبی وجود ندارد. بنابراین می توان دکوراسیونی متفاوت و خلاقانه ایجاد کرد.

مرحله دیگر در انتخاب تخت این است که آیا تخت باکسی را ترجیح می دهید یا تخت سنتی. در این مرحله از انتخاب، نیازهای شما نیز وارد عمل خواهد شد. اگر به فضای ذخیره سازی اضافی در اتاق خواب خود نیاز دارید، بدون فکر کردن به انتخاب خود از پایه استفاده کنید. با این حال، اگر نیازی به ذخیره سازی ندارید، می توانید یک تخت با پاهای بلند را از روی زمین انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید نظافت اتاق خواب را نیز آسان کنید.

البته در مرحله نهایی انتخاب خود باید سبک تزئینی تخت را مشخص کنید. چوب تیره، چوب روشن، فلز سیاه، فلز با درخشش‌های طلایی یا نقره‌ای… البته، سر تختی که همه این‌ها را مناسب کند، برای تخت‌خواب‌ها ضروری است. در مرحله انتخاب سبک کاملا به سلیقه خود و دکوراسیون کلی منزل خود گوش دهید. آنها انتخاب درست را به شما نشان خواهند داد. فراموش نکنید که برای کشف بهترین گزینه ها به تختخواب شو های فیکا نگاهی بیندازید!

تخت پایه چیست، چه کاربردی دارد؟

قاب تخت خواب Doğtaş Mayer

اگرچه قبلاً به اختصار به آن اشاره کرده ایم، بیایید نگاهی دقیق تر به انواع پایه های تخت بیاندازیم. “تخت پایه به چه معناست؟” پاسخ سوال در واقع همان پاسخ به این سوال است که تخت خواب چیست با یک تفاوت کوچک. این تفاوت کوچک این است که تخت با پایه تخت دارای مکانیزم با سینه است. “تخت بدون پایه یعنی چه؟” برای کسانی که تعجب می کنند، پاسخ این است: تخت های بدون پایه تخت شامل یک بشقاب است که تخت روی آن قرار می گیرد، یک تخته سر و پاها. مدل های تخت پایه از یک سینه بزرگ و یک تخته سر در زیر تخت تشکیل شده است. به طور خلاصه، مدل های قاب تخت، مبلمان بسیار کاربردی هستند که هم به عنوان تخت و هم به عنوان کابینت عمل می کنند.

مدل های پایه جایگزین های بسیار مفیدی به خصوص برای اتاق های جوان و اتاق کودکان هستند. علاوه بر این، می‌توانید مدل‌های قاب تخت را انتخاب کنید زیرا نیاز به کابینت‌های اضافی در اتاق‌های مهمان را از بین می‌برند. بنابراین، می توانید ملحفه، بالش و لحافی را که برای مهمانان خود نگه می دارید، ذخیره کنید. با این حال، اگر وسایلی هستند که در هر قسمت از خانه فضای اضافی را اشغال می کنند و شما از آنها استفاده نمی کنید، تخت باکسی زندگی شما را بسیار آسان می کند.

انتخاب رنگ در مبلمان چگونه باید باشد؟

ویژگی های Base Bedsteads چیست؟

قاب تخت خواب piero doğtaş

تخت پایه هم برای قرار دادن تخت و هم برای نگهداری برخی از وسایل انتخاب بسیار خوبی است. پایه ها با مکانیزم های مختلفی تولید می شوند تا به راحتی باز و بسته شوند. دستگیره قرار گرفته در انتهای روکش پایه تخت، استفاده از محفظه نگهداری را به راحتی ممکن می سازد.

مدل های تخت پایه دارای دو نسخه مختلف دو تکه و یک تکه می باشند. در این مرحله، مدل های دو تکه بسیار راحت تر هستند تا مبلمان را به راحتی در فضای نشیمن قرار دهند. با این حال، برای کاربرانی که می خواهند فضای ذخیره سازی بزرگی داشته باشند، پایه های بزرگ متشکل از یک تکه نیز انتخاب خوبی است.

مدل های تخت پایه از نئوپان و چوب تولید می شوند. به منظور افزودن ویژگی های تزئینی، قسمت بیرونی پایه با پارچه روکش پوشیده شده است. این ویژگی ها از جمله عواملی هستند که تنوع مدل قاب تخت را تضمین می کنند.

کدام تخت خواب را برای اتاق خواب خود ترجیح دهید؟

اتاق خواب Doğtaş Piero
کدام یک از مدل های تخت خواب پایه دار یا بدون پایه را انتخاب کنید به ویژگی های فضای زندگی شما بستگی دارد. در این مرحله، باید بررسی کنید که آیا وسایلی که در اتاق خواب خود نگهداری می کنید، فضای ذخیره سازی کافی دارند یا خیر.

اگر به فضای اضافی برای نگهداری لباس های تابستانی و زمستانی خود نیاز دارید، اگر به دنبال فضایی برای نگهداری ملحفه، بالش و لحاف خود هستید، حتماً باید گزینه های نگهداری را در نظر بگیرید. اگر فضای ذخیره سازی کافی در اتاق خود دارید و به دنبال فضایی نوستالژیک در دکوراسیون خود هستید، مدل های بدون انباری فقط برای شما مناسب است.

اگر قصد خرید تخت خواب پایه را دارید می توانید به رنگ روکش پایه توجه کنید تا مبلمان شما با محیط هماهنگ شود. علاوه بر این، قطعاً باید انواع مختلفی از گزینه های پارچه مبلی مانند نوبوک و چرم را بررسی کنید. در صورت تمایل می توانید پارچه های مبلی بافت دار و طرح دار را نیز انتخاب کنید. فقط باید مطمئن شوید که رنگ و بافتی را انتخاب می کنید که با مفهوم کلی اتاق خواب شما مطابقت داشته باشد.
در مدل بدون پایه البته ابتدا باید متریال را انتخاب کنید. توجه به استحکام صفحه ای که تخت روی آن قرار می گیرد و راحتی نقاط اتصال محصول را فراموش نکنید. به این ترتیب هم خواب راحت خواهید داشت و هم دکوراسیون اتاق خواب شیک.

نکاتی که در تزئین سقف باید رعایت کنید

با Doğtaş می توانید راحت ترین انتخاب ها را در اتاق خواب انجام دهید

اتاق خواب dogtas logan

تختخواب ، تشک فنری جعبه یا تشک کف؛ صرف نظر از مبلمانی که برای اتاق خواب خود انتخاب می کنید، اولین قانون شما باید راحتی و کیفیت باشد. ماندگاری محصولات نیز برای استفاده طولانی مدت از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مرحله فیکا با سال ها تجربه بهترین گزینه ها را به شما ارائه می دهد. ایجاد فضاهای نشیمن عالی با فیکا، آدرسی از سبک و هماهنگی در خانه ها بسیار آسان است. تخت‌خواب‌ها ،  تخت‌خواب‌های نگهداری، کمدها و میزهای خواب کاربردی، میزهای آرایش پر زرق و برق و شیک  در رده اتاق خواب فیکا منتظر شما هستند .

شما نیز برای تمامی فضاهای زندگی خود به کیفیت تختخوابشو فیکا تکیه کنید و از ایجاد فضاهای خاص فقط برای خود با فیکا لذت ببرید که به طور دقیق زندگی شما را زیبا می کند.

نویسنده: حامد دهنوی