آیا مبلمانی که با دقت انتخاب کرده اید و مطابق با سلیقه شخصی و دکوراسیون منزل خود دوست داشته اید، خراشیده یا فرسوده شده است؟ اگر چنین است، لازم نیست نگران باشید. زیرا به جای خرید مبلمان جدید برای جایگزینی مبلمان فرسوده خود، می توانید فرآیند پولیش مبلمان را امتحان کنید و مبلمان خود را مانند قبل با شکوه بدرخشید.

با توجه به اینکه خانه های ما با هر ریزه کاری یکی از مناطق خاص ما و سلیقه ماست. درک این نکته مهم است که تمام وسایلی که در خانه ما باقی مانده است، به ویژه مبلمان ما، باید به خوبی نگهداری شوند.

این کاملا طبیعی است که مبلمان شما در نقاط مختلف به دلیل استفاده طولانی مدت، ضربه خوردگی یا به دلایل دیگر فرسوده شوند.

در این صورت می توانید مبلمان جدیدی متناسب با بودجه خود برای منزل خود بخرید یا با چند مرحله ساده مبلمان خود را جلا دهید و به آنها کمک کنید تا درخشش قدیمی خود را به دست آورند.

علاوه بر این، اگر می خواهید بر ظرافت چوب در خانه های خود تأکید کنید، به شما توصیه می کنیم مقاله ما با عنوان نسیم طبیعت در خانه ها با ایده های دکوراسیون چوبی را مرور کنید.

پولیش گام به گام مبلمان

اگرچه این یک فرآیند بسیار ساده است که همه می توانند به راحتی آن را اعمال کنند، اما بهتر است پولیش مبلمان را مرحله به مرحله انجام دهید تا خطاهایی که ممکن است زودهنگام ایجاد شود، شناسایی و از آن جلوگیری شود.

می توانیم مراحلی را که برای انجام فرآیند پولیش که معمولاً روی مبلمان چوبی انجام می شود را به صورت زیر فهرست کنیم.

1. مناسب ساختن منطقه برای پرداخت مبلمان

قبل از شروع پولیش کردن مبلمان در خانه، اولین و مهمترین قدم شما باید این باشد که منطقه ای را که قرار است پولیش کنید برای این فرآیند مناسب کنید. در غیر این صورت می توانید هم به وسایل دیگر در محل پولیش و هم به پارکت آسیب بزنید.

به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از پولیش کردن مبلمان، سایر مبلمان و وسایل را در محلی نگهداری کنید که آسیبی به آن وارد نشود.

اگر چنین فرصتی ندارید می توانید آنها را با نایلون پهن بپوشانید تا از آسیب دیدن مبلمان جلوگیری کنید.

علاوه بر این، می توانید با گذاشتن یک پارچه پهن روی زمین که دیگر از آن استفاده نمی کنید، از پاشیدن یا ریختن لاک روی پارکت ها جلوگیری کنید.

2. آماده سازی مبلمان برای پرداخت

پس از آماده سازی قسمتی که مبلمان را بر اساس آن پولیش می دهید، باید مبلمانی را که در مرحله بعد پولیش می دهید برای این فرآیند آماده کنید. برای این؛

3. فرآیند سنباده کاری قبل از پرداخت مبلمان

برای از بین بردن زبری روی مبلمان چوبی که به دلایل مختلف آسیب دیده یا ضربه خورده اند، سنباده زدن این مبلمان قبل از پرداخت به شما کمک می کند تا نتیجه بسیار موثرتری داشته باشید.

بعد از تمیز کردن و خشک کردن مبلمان، می توانید با سمباده مناسبی که مطمئن هستید به چوب آسیبی نمی رساند، سمباده بزنید.

توصیه می کنیم در صورت امکان از دستکش و عینک استفاده کنید تا در هنگام سمباده زدن مبلمان از موقعیت هایی که ممکن است سلامت شما را به خطر بیندازند، جلوگیری کنید. به این ترتیب هنگام سمباده زدن دست شما درد نمی کند و گرد و غبار روی مبلمان چشم شما را آزار نمی دهد.

پس از آن باید مطمئن شوید که گرد و غبار مبلمان را با یک پارچه تمیز یا یک برس با نوک نرم پاک کنید و سطح مبلمان را برای فرآیند پولیش مناسب کنید.

4. انتخاب برس مناسب برای پولیش مبلمان

شاید یکی از مهم ترین جزئیاتی که در مورد پولیش مبلمان باید بدانید این است که چه نوع برس را در حین پولیش ترجیح دهید. جزئیات اساسی که باید در انتخاب برس ها در نظر گرفته شوند را می توان به شرح زیر فهرست کرد:

5. تهیه پولیش مبلمان

اگر مراحل قبلی را در فرآیند پولیش مبلمان با موفقیت انجام داده اید، باید در این مرحله پولیش مبلمان را آماده کنید. برای این کار می توانید با خرید یک پولیش با کیفیت و مناسب با متریال به کار رفته در مبلمانتان شروع کنید.

از طرفی باید توجه داشت که ریختن پولیش مستقیم روی مبلمان یکی از بزرگترین اشتباهات است که برگشت آن سخت است.

زیرا اگر بیش از حد لازم از پولیش استفاده کنید، ممکن است بافت مبلمان شما از بین برود و به حالت صاف درآید.

درعوض، می‌توانید فقط به اندازه‌ای که از مواد پولیش استفاده می‌کنید، در یک کاسه بزرگ بریزید و تا زمانی که نیاز دارید برس خود را بمالید.

6. پرداخت مبلمان

ما در فرآیند پولیش برای مبلمانی که نیاز به مراقبت در خانه دارند به مرحله نهایی رسیده ایم. در این مرحله باید پولیش را که در یک کاسه تمیز ریخته اید، به کمک برس مناسب، به گونه ای بزنید که در تمام قسمت های مبلمان به طور مساوی پخش شود.

اجرای آهسته و با دقت برنامه، حاشیه خطا را به حداقل می رساند و به درخشش مبلمان شما کمک می کند.

7. ذخیره سازی مبلمان جلا

شما فرآیند پولیش مبلمان را انجام داده اید تا مبلمان قدیمی و گم شده شما دوباره بدرخشد. اکنون تنها یک مرحله باقی مانده است و آن محافظت از مبلمانی است که جلا داده اید.

اگر می خواهید لاکی که به صورت یکنواخت روی مبلمان زده اید ماندگارتر باشد، می توانید پس از اتمام فرآیند پولیش مبلمان، اپیلاسیون یا پرایمینگ هم بزنید.

پس از اطمینان از خشک شدن کامل پولیش، می توانید شروع به استفاده از مبلمان خود کنید.

تختخواب به چه معناست؟ آیا پایه یا چارچوب تخت در اتاق خواب ایده آل تر است؟

نکات پولیش مبلمان

پس از بحث دقیق در مورد نحوه ساخت کاربرد پولیش مبلمان، بیایید پیشنهادات خود را که باید در نظر بگیرید تا برنامه شما بی نقص باشد را فهرست کنیم:

به عنوان خانواده فیکا ، آدرس سبک و هارمونی در خانه ها، در مورد جزئیات اساسی صحبت کرده ایم که فکر می کنیم هنگام پرداخت مبلمان به شما کمک کند.

اگر از مبلمان قدیمی خود خسته شده اید، پیشنهاد دیگری داریم که هم مبلمان شما را نو می کند و هم فضای خانه شما را تغییر می دهد: نقاشی مبلمان.

چگونه مبلمان را رنگ آمیزی کنیم؟ هنگام رنگ آمیزی مبلمان چه مواردی را باید در نظر گرفت؟ برای یافتن پاسخ سوالات خود مانند نحوه رنگ آمیزی مبلمان برای بازسازی اقلام قدیمی؟ می توانید مقاله ما را بخوانید.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید یک فضای کاملاً جدید در خانه‌های خود ایجاد کنید، می‌توانید دسته‌ تختخوابشو فیکا را که گزینه‌های شیک ارائه می‌دهند، بررسی کنید.

برای مطالب بیشتر در مورد خانه و دکوراسیون می توانید به وبلاگ فیکا مراجعه کنید

نویسنده: حامد دهنوی