دکوراسیون اتاق نشیمن یک فعالیت بسیار لذت بخش است. اما تزئین یک اتاق نشیمن کوچک برای بسیاری دشوار است. دلیل اصلی سخت بودن این رویداد مربوط به تفکر در مورد نحوه قرار دادن کالا است. فکر اینکه کدام مورد را در جایی قرار می دهم می تواند همه چیز را گیج کند.

 

اما هرگز نباید نگران این موضوع باشید. با مراحل درست می توانید اتاق نشیمن کوچک خود را آنطور که باید تزئین کنید. نکته مهم این است که قطعات سازگار را انتخاب کرده و در کنار هم قرار دهید. بنابراین، ایجاد یک ظاهر اتاق نشیمن مدرن آسان تر می شود. داشتن یک اتاق نشیمن شیک از هر نظر روحیه شما را بالا می برد.

 

وقتی لوازم، مبلمان و وسایل دکوری لازم را پیدا کنید و ترکیب کنید، متوجه خواهید شد که تزئین یک اتاق نشیمن کوچک چقدر لذت بخش است. داشتن یک اتاق نشیمن شیک و مرتب برای شما بسیار خوب خواهد بود.

 

اگر همین الان قدمی برای گسترش اتاق نشیمن خود بردارید، می توانید با پیدا کردن قطعات زیبا، فضای اتاق نشیمن کوچک خود را تغییر دهید. شما حتی نمی توانید تصور کنید که اتاق نشیمن شما با تغییر محیط چقدر متفاوت به نظر می رسد.

 

به عنوان فیکا ، آدرس سبک و هارمونی در خانه ها ، می توانید در این مطلب که برای شما آماده کرده ایم، اطلاعاتی در مورد نحوه ساخت دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک پیدا کنید. اگر این سوال را مطرح می کنید که دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک چگونه باید باشد، پس بیایید شروع کنیم!

نکاتی که باید هنگام تزئین اتاق نشیمن کوچک در نظر بگیرید

هنگام تزئین یک اتاق نشیمن کوچک باید به جزئیاتی توجه کنید. اگر هر مرحله را به درستی دنبال کنید مشکلی نخواهید داشت. هر قدمی که در این زمینه بردارید بسیار مهم است.

 

کوچکترین اشتباه در دکوراسیون می تواند اتاق نشیمن شما را کوچکتر نشان دهد. اگر در مورد مسائلی که در مورد آنها صحبت خواهیم کرد دقیق باشید، با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. در اینجا چند موقعیت وجود دارد که در آن هنگام تکمیل دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک خود دقیق خواهید بود…

1. یک نقطه کانونی پیدا کنید

به دنبال نقطه ای باشید که همه را از اندازه کوچک اتاق نشیمن شما منحرف کند. نکته ذکر شده؛ می توان آن را با یک اکسسوری جالب یا حتی با مبلمان پاستلی در محیط پیدا کرد. یافتن این نقطه کاملاً به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

هیچ قانونی وجود ندارد که تمرکز شما همیشه ثابت بماند. شما می توانید در هر زمان تمرکز جدیدی پیدا کنید. اگر فردی هستید که دائماً دکوراسیون منزل خود را تغییر می دهید، این برای شما لذت بخش خواهد بود. شما همیشه می توانید به تخیل خود تکیه کنید!

2. مبلمان اندازه کوچک را انتخاب کنید

اگر قصد دارید یک اتاق نشیمن کوچک را تزئین کنید، مبلمانی که انتخاب می کنید باید مینیمال و کوچک باشد. فرم مبل بزرگ یا صندلی راحتی برای چنین سالن هایی مناسب نیست. می توانید با مبلمانی که فضای کمتری را اشغال می کند موثرترین دکوراسیون را ایجاد کنید.

 

در صورت امکان مبلمانی را انتخاب کنید که باز و بسته شود. به این ترتیب آیتم های قابل حملی را دریافت می کنید که هر زمان که بخواهید می توانید آنها را خاموش کنید. این به شما فضا می دهد. امروزه انواع مختلفی از این مبلمان وجود دارد. برگر یکی از آنهاست.

 

میزها، میزهای قهوه خوری، گروه های نشستن و بسیاری محصولات دیگر را می توان با این عملکردها طراحی کرد. باید بدانید که می توانید با حداقل مبلمان، حال و هوای یک اتاق نشیمن کوچک را کاملاً تغییر دهید.

3. سقف را بلند کنید

هر یک از ترفندهای بصری به شما کمک می کند تا اتاق کوچک را بزرگتر نشان دهید. باید روی استفاده از محصولاتی تمرکز کنید که توجه را به خود جلب کنند. این محصولات را می توان از لوسترهای جالب یا نقاشی های هنری انتخاب کرد. انتخاب باشماست! اکنون می توان با بلند نشان دادن سقف اتاق نشیمن ظاهری عالی داشت.

 

در صورت تمایل می توانید از خواندن مطالب ما در صفحه وبلاگ فیکا در مورد نکاتی که هنگام تزئین سقف فراموش نمی شوند لذت ببرید!

4. نور را قوی تر با آینه منعکس کنید

می‌توانید با ساخت ترفندهای دکوراسیون با آینه‌هایی که در ایده‌های دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک به چشم می‌خورند، مکان را وسیع‌تر جلوه دهید. آینه ها همیشه انعکاس بهتری از نور دارند. با انتخاب آینه های تزئینی می توانید اتاق نشیمن خود را بزرگتر کنید. بنابراین، اتاق نشیمن شما بزرگتر از آنچه هست به نظر می رسد.

5. فرش های کوچک را در اتاق نشیمن قرار دهید

فرش های سایز کوچک پیشگام سبک مینیمال هستند. محصولاتی با سبک مینیمال با ساختار خود جلب توجه می کنند که هر محیطی را که در آن قرار دارند جادارتر می کند. با این فرش ها می توانید اتاق نشیمن کوچک خود را جادارتر کنید. علاوه بر این، شما می توانید دکوراسیون محکم تری ایجاد کنید. 

 

اگر فرش ها دارای نقوش هندسی باشند، انتخاب بهتری است. از آنجایی که نمای جالبی خواهد داشت، باریکی فضا حواس کسی را پرت نمی کند. فرش های طرح دار هندسی یکی از پرطرفدارترین محصولات دوره اخیر است که ظاهری شیک ارائه می دهد.

6. پرده های بلند را انتخاب کنید

پرده های کوتاه همیشه فضا را صاف تر و کوچکتر نشان می دهند. شما باید پرده هایی با ساختار بلندتر انتخاب کنید. به این ترتیب اتاق نشیمن شما شکل وسیع تری پیدا می کند. برای داشتن ظاهری شیک می توانید پرده ها را از رنگ هایی مانند بژ، قهوه ای روشن و سفید انتخاب کنید. 

 

البته در صورت تمایل می توانید به رنگ های دیگر نیز فرصت دهید. اما رنگ های ذکر شده برای هر اتاق نشیمن ریسک کمتری دارند. بنابراین ظاهر بسیار دلپذیری را ارائه می دهند. اگر می خواهید ریسک کنید، می توانید از پرده هایی در رنگ هایی مانند سبز، صورتی، بنفش و یاسی نیز استفاده کنید.

وسایل دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک چیست؟

در میان وسایل دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک، مهمترین آنها را برای شما گردآوری کرده ایم. همه چیز از مبل گرفته تا انواع نورپردازی قطعا در این زمینه مهم است. با خرید چنین وسایلی می توانید به اتاق نشیمن کوچک خود فرم بزرگی بدهید.

 

اگر همه این موارد را به درستی در دکوراسیون بگنجانید، نشیمن کوچک خود را بزرگتر از آنچه هست جلوه می دهید. در اینجا تمام موارد مورد نیاز برای آن وجود دارد!

1. گروه صندلی

اتاق‌های نشیمن کوچک به لطف صندلی‌های راحتی و مجموعه‌های گوشه‌ای که جزو گزینه‌های گروه صندلی هستند، رشد خواهند کرد ! ست گوشه را می‌توانید با رنگ‌های تیره‌تر و صندلی‌های راحتی را از رنگ‌های پاستلی انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید توجه همه را به مدل های برجر جلب کنید و محیط را گسترده تر نشان دهید.

2. نورپردازی

نورپردازی ها محصولاتی هستند که همیشه باید درست انتخاب شوند. بنابراین، محصول نورپردازی که می توان برای یک اتاق نشیمن کوچک ترجیح داد، باید یکی از انواع آویز باشد. بنابراین ارتفاع سقف عمیق تر می شود و اتاق نشیمن فضای وسیع تری دارد.

 

علاوه بر این، در دسته بندی وبلاگ فیکا ، لوستر راهرو در خانه های مدرن چگونه باید باشد؟ توصیه می کنیم به مقاله ما نگاهی بیندازید.

3. واحد تلویزیون

تلویزیون جزء جدایی ناپذیر اتاق نشیمن است. البته، واحد تلویزیون بنابراین ضروری است. به لطف مبل تختخواب شو فیکا ، اتاق نشیمن شما عریض تر به نظر می رسد. دلیل این امر به طراحی دقیق یونیت های تلویزیون در اندازه های بسیار کوچک مربوط می شود.

4. میزهای قهوه خوری

اگر میزهای قهوه خوری به درستی قرار بگیرند، می توانند محیط را وسیع تر از آنچه هست نشان دهند. یک میز قهوه با ساق بلند محیط را کوچکتر می کند، در حالی که میز قهوه خوری با پاهای کوتاه فضای جادارتری ایجاد می کند. بنابراین در صورت تمایل می توانید محصول میز قهوه خوری مایر را در اتاق نشیمن خود قرار دهید.

5. اقلام تزئینی

محصولات تزئینی رنگ متفاوتی را به هر محیطی اضافه می کنند. اما این تنها مهارت آنها نیست! با هر یک از آنها می توان یک سالن کوچک را بزرگتر کرد. بالش های تزئینی مختلف در این امر به شما کمک می کنند. قابل توجه است که بالش ها را به صورت نامرتب قرار دهید. همه کسانی که اینجا جذب می شوند متوجه نیستند که سالن کوچک است. 

نکات پولیش مبلمان برای براق کردن مبلمان

ما به پایان مقاله خود در مورد نحوه تزئین یک اتاق نشیمن کوچک رسیده ایم. اگر می خواهید اتاق نشیمن کوچک خود را گسترش دهید، باید مبلمان مناسبی را انتخاب کنید. به لطف محصولات فیکا ، همه فضاها جادارتر می شوند. سالن های کوچک از این به بعد تاریخ می شوند!

نویسنده: حامد دهنوی