برگشت زن در حال بیدار شدن خوشحال از اینکه تختخواب درست را انتخاب کرده است

انتخاب تخت با کیفیت خواب رابطه مستقیم دارد. خواب بی کیفیت باعث می شود که در تمام طول روز احساس خستگی کنید و در درازمدت بر سیستم ایمنی بدن شما تأثیر منفی می گذارد. راه برای داشتن خوابی با کیفیت این است که تختی را انتخاب کنید که به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده کند.

با این حال، طبیعی است که فکر کنید آسان نیست که در میان صدها گزینه تشک از ده ها برند تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما مناسب است. از طرف دیگر، وقتی نکات اساسی را یاد بگیرید که هنگام تصمیم به خرید تخت باید به آنها توجه کنید، می توانید ببینید که این روند بسیار آسان تر خواهد شد.

ما به عنوان برند فیکا که سبک و هارمونی را در خانه شما ارائه می دهد،  می خواستیم در این زمینه از شما حمایت کنیم. اگر فکر می کنید به یک تشک جدید نیاز دارید، می توانید با بررسی مطالب ما یاد بگیرید که انتخاب تشک مناسب چه تاثیری بر زندگی شما خواهد داشت و چگونه بهترین تشک را برای خود انتخاب کنید.

اگر می خواهید برای دکوراسیون اتاق خواب خود و همچنین انتخاب روتختی ایده بگیرید، می توانید نگاهی به مطالب ما با عنوان 7 ایده الهام بخش برای دکوراسیون اتاق خواب  بیاندازید .

چرا انتخاب تشک مناسب مهم است؟

مبلمان اتاق خواب Doğtaş

حتماً وقتی از خواب باکیفیت بیدار شده اید، احساس نوزاد تازه متولد شده ای کرده اید. می توان گفت که تخت خواب شما نقش مهمی در این امر دارد. زیرا در هنگام خواب بدن شما به استراحت می رود و از این طریق هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی فرصت تجدید می شوید.

اگر خواب بی کیفیتی دارید، وقتی از خواب بیدار می شوید احساس خستگی خواهید کرد. علاوه بر این، احساس خستگی در طول روز طبیعی است زیرا بدن شما نمی تواند به اندازه کافی استراحت کند. علاوه بر این، درد کمر، کمر و مفاصل شما نیز ممکن است به دلیل انتخاب یک تشک اشتباه ایجاد شود. با توجه به اینکه یک فرد معمولی یک سوم عمر خود را در خواب می گذراند، اهمیت انتخاب تخت مناسب بهتر درک خواهد شد.

در این زمینه، شایان ذکر است که برای چرخه‌های خواب راحت، سیستم ایمنی خوب، اسکلت سالم و بدنی قوی، باید در بستری متناسب با نیاز خود بخوابید. بنابراین، چگونه باید نیازهای خود را هنگام خرید تخت تعیین کنید و چه نوع تختی را انتخاب کنید؟ پاسخ این سوالات را می توانید در ادامه مطالب ما بیابید.

چگونه اتاق نشیمن کوچک را تزئین کنیم؟  توصیه می کنیم مطالب ما را با عنوان بررسی کنید.

در انتخاب تخت خواب چه نکاتی باید رعایت شود؟

تخت و تخت سالم

این به نفع شما خواهد بود که ابتدا ترجیحات تخت خود را بر اساس عادات خواب خود شکل دهید. از این نظر، به عنوان مثال، اگر هنگام خواب بچرخید، نیاز شما به رختخواب با کسانی که عادت ثابت خواب دارند بسیار متفاوت خواهد بود. همچنین توصیه می کنیم دلایلی که باعث چرخش شما در هنگام خواب می شود را بررسی کنید. بر این اساس، اگر احساس می‌کنید که نیاز به چرخیدن دارید، زیرا تخت خواب شما را آزار می‌دهد، می‌توانیم نتیجه بگیریم که بدون اتلاف وقت، تخت خود را عوض کنید.

از طرف دیگر، از آنجایی که تشک شما به پایان عمر مفید خود رسیده است، ممکن است با خوابی با کیفیت بخوابید. زیرا تشک ها اقلامی هستند که پس از میانگین 7 سال استفاده باید تعویض شوند. اگرچه این مدت البته با توجه به برند، مدل و کاربرد تشک متفاوت است، اما به ما هشدار می دهیم که تشکی که سال ها از آن استفاده می کنید ممکن است بعد از مدتی باعث ایجاد مشکلاتی برای سلامتی شما شود.

اکنون که بر سر این نکته توافق داریم که انتخاب تشک مناسب  نوع تشکی است که به بهترین وجه ساختار بدن، عادات خواب و انتظارات شما را برآورده می کند، اکنون می توانیم پاسخی برای این سوال پیدا کنیم که چگونه می توانید تشک مناسب خود را در 5 مورد انتخاب کنید. مراحل

1. سازگاری تخت و تشک

تخت پایه و دکوراسیون اتاق خواب

صرف نظر از اینکه تخت خواب یک نفره یا دو نفره باشد، توجه به این موضوع که آیا تختی که انتخاب می کنید با تخت خواب شما سازگار است یا خیر، به نفع شما خواهد بود. در غیر این صورت ممکن است تخت شما روی تخت قرار نگیرد یا به دلیل کوچک بودن تخت، فضاهای خالی روی تخت شما وجود داشته باشد. هر دو شرایط مانع از خواب با کیفیت می شوند.

اگر قصد دارید علاوه بر تخت خود یک تخته سر جدید نیز خریداری کنید ، توصیه می کنیم ابعاد هر دو را با توجه به اندازه اتاق خواب خود ارزیابی کنید. اگر اتاق خواب کوچکی دارید،  می توانید با استفاده از تخت فنری جعبه ای فضای ذخیره سازی بیشتری داشته باشید یا اگر اتاق خواب بزرگ دارید، می توانید تخت بزرگ و تختی را انتخاب کنید که با آن سازگار باشد.

اینجا را کلیک کنید تا نگاهی به گزینه های محصول فیکا برای تمام مبلمانی که در اتاق خواب خود نیاز دارید بیندازید.

2. سختی بستر

تخت دو نفره سفید

همانطور که کارشناسان می گویند، تخت های خیلی سفت یا خیلی نرم تاثیر منفی بر ستون فقرات و سیستم اسکلتی دارند. تشک های نرم می توانند باعث ناراحتی در هنگام خواب شوند زیرا شکل ستون فقرات را به خود می گیرند، در حالی که تشک های سخت می توانند باعث کمردرد و کمردرد شوند. به همین دلیل، اهمیت انتخاب تشک با سفتی متوسط ​​تا حد امکان به چشم می خورد.

انتخاب تشک با سختی متوسط ​​نه اجازه می دهد که بدن هنگام خواب در تخت دفن شود و نه با بدون تکیه گاه گذاشتن ساختار استخوان باعث ناراحتی می شود. سختی تشک بسته به ضخامت تشک و نوع تشک می تواند متفاوت باشد. در این راستا به شما توصیه می کنیم از بین انواع تشک مانند فنر، لاتکس، ویسکو، تشک متوسط ​​سختی را با مناسب ترین متریال برای خود انتخاب کنید. با دراز کشیدن روی تخت و آزمایش آن می توانید متوجه شوید که سختی برای شما مناسب است یا خیر.

3. ضخامت بستر

تشک Doğtaş

بسته به نوع تشک، درجه سختی و همچنین ضخامت تشک می تواند متفاوت باشد. علاوه بر این، ضخامت تشک یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر کیفیت خواب است. به عنوان مثال، خوابیدن افراد چاق روی تخت های نازک مانع از خواب راحت آنها می شود. به طور مشابه، افراد سبک‌تر که در یک تخت ضخیم می‌خوابند، به میزان قابل توجهی بر سطح راحتی آنها تأثیر می‌گذارد.

بنابراین، منطقی ترین قدم این است که هنگام انتخاب تشک، وزن بدن خود را در نظر بگیرید. در این راستا می توانید از تولیدکنندگان و کارشناسان تشک حمایت کنید و با توجه به وزن خود مناسب ترین تشک را انتخاب کنید.

4. دوام بلبرینگ

دختر بلوند که روی تخت می پرد

تشک های آسیب دیده و تاریخ مصرف گذشته نیز بر سلامت چرخه خواب شما تأثیر منفی می گذارد. برای این منظور توصیه می کنیم تشکی را انتخاب کنید که از مواد بادوام ساخته شده باشد. ترکیب مواد بادوام از تغییر شکل روکش تشک در مدت زمان کوتاهی جلوگیری می کند و در نتیجه عمر تشک شما را افزایش می دهد.

البته این تضمین می کند که سرمایه گذاری انجام شده برای تشک بازده خوبی را ارائه می دهد. برای اینکه هم از زمان و هم از بودجه خود به نحو احسن استفاده کنید،  می توانید با در نظر گرفتن سلامتی خود تشک هایی از مواد بادوام و با کیفیت انتخاب کنید.

5. بودجه

زنی زیبا از خواب بیدار می شود زیرا ملافه مناسب را انتخاب کرده است

انتخاب تشک مناسب بدون شک با بودجه شما و همچنین تمام عناوینی که لیست کرده ایم ارتباط تنگاتنگی دارد. تختی که محدودیت های بودجه شما را از بین ببرد، اگرچه راحتی را فراهم می کند، اما انتخاب تخت مناسبی برای شما نخواهد بود زیرا از بودجه شما فراتر خواهد رفت. در این راستا، ضمن ارزیابی سایر موارد، به نفع شما خواهد بود که بودجه ای را که می توانید برای یک تخت اختصاص دهید، از قبل تعیین کنید.

علاوه بر تمامی این اطلاعات، می توانید نگاهی به گزینه های ارائه شده توسط Doğtaş برای انتخاب ها و محصولات دکوری نیز بیندازید که راحتی اتاق خواب شما را افزایش می دهد. علاوه بر این،  می‌توانید برای ایده‌هایی که در هنگام تزئین خانه‌تان به شما الهام می‌بخشد، به وبلاگ Doğtaş مراجعه کنید.

نویسنده: حامد دهنوی