برای ایجاد یک محیط کاری ایده آل، ابعاد میز به اندازه کیفیت مبلمان مورد استفاده در محل کار اهمیت دارد. میزها، صندلی‌ها، مکان‌های استراحت، قفسه‌های کتاب و سایر انواع مبلمان باید از نظر ویژگی‌های ارگونومیک و همچنین ویژگی‌های زیبایی‌شناختی در سطح رضایت‌بخشی باشند. از این طریق می توان بهترین انگیزه روحی و جسمی را فراهم کرد.

ستاره مناطق کار البته میز و صندلی است. یک میز با اندازه مناسب، کاربردی و با طراحی ارگونومیک کار شما را به خصوص در هنگام کار در منزل بسیار آسان می کند. برای افزایش عملکرد کارکنان باید در محیط های اداری و سایر محیط های کاری با در نظر گرفتن ابعاد میز و سایر ویژگی ها با دقت انتخاب شود.

ابعاد میز و سایر کیفیت ها نه تنها در محیط کسب و کار، بلکه برای دانش آموزانی که ساعت های طولانی مطالعه می کنند نیز موضوعی حیاتی است. به منظور حمایت از تمرکز و رشد جسمانی جوانان و کودکان، باید اندازه های ارگونومیک میز را کشف کرد و فضاهای کاری را بر اساس آن چیدمان کرد. خوب، ابعاد میز ارگونومیک که برای کارآمدی ایده آل است چقدر است، از چه اندازه میز و صندلی باید استفاده کرد و چه موارد دیگری می تواند بهره وری را در محیط کار افزایش دهد؟ اگر آماده باشید، ما به تمام سوالات شما پاسخ خواهیم داد!

ابعاد استاندارد میز چیست؟

میز صندلی و کتابخانه
ابعاد میز ممکن است با توجه به مناطقی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد و صلاحیت کاربران متفاوت باشد. در این مرحله، ابعاد میز اداری و اندازه میزهای استفاده شده در مطالعه ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند. اولین دلیل تغییر اندازه های ایده آل این است که اندازه رسانه ها متفاوت است. دلیل دیگر تمایز گروه های سنی و در نتیجه ساختار فیزیکی کاربران است.

بر این اساس، اندازه یک میز استاندارد در دفتر معمولاً حدود 120 × 40 × 45 سانتی متر است. گاهی اوقات این ابعاد می تواند برای اتاق کودکان، مدارس و کتابخانه ها کوچکتر باشد. طبیعتاً با اندازه میز مطالعه که کودکان مهدکودک و دبستانی استفاده می کنند، از بقیه کوچکتر است.

همه کاربران می توانند به لطف تنوع در اندازه های میز کار، محیط های کاری خود را به کارآمدترین روش تزئین کنند. البته ابعاد ارگونومیک میز به معنای کامل بودن محیط نیست. برای ایجاد یک فضای کاری بی نقص، باید کیفیت های مختلف میزها و همچنین اندازه های مختلف آنها را ارزیابی کرد.

سبک کشوری به چه معناست؟ چگونه اعمال می شود؟

برای ایجاد راحت ترین محیط، ویژگی های میز چگونه باید باشد؟

کامپیوتر و چراغ رومیزی که روی میز مشکی ایستاده اند
اکنون که استانداردها را کشف کرده ایم، “چگونه باید اندازه میز را برای ایجاد محیط خاص خود انتخاب کنید؟” بریم سراغ پاسخ سوال. قبل از انتخاب میزی که شما را در خانه یا محل کارتان راحت می کند، مرور ویژگی های فضای زندگیتان مفید است.

ابتدا اندازه و عرض اتاق کار، اتاق نشیمن یا اتاق نشیمن که میز را در آن قرار می دهید، ارزیابی کنید. در یک اتاق نشیمن یا دفتر کار بزرگ، می توانید یک میز بزرگ از چوب جامد را انتخاب کنید. به این ترتیب، هم فضای وسیعی برای کار خواهید داشت و هم این فرصت را خواهید داشت که یک لمس منحصر به فرد در فضای کاری خود ایجاد کنید.

با این حال، برای یک مطالعه باریک یا دفتر کار صرفه جویی در فضا، انتخاب شما باید حداقل و کاربردی باشد. در این مرحله انتخاب میزهای تاشو یکی از موثرترین ایده ها برای صرفه جویی در فضا است. همچنین می‌توانید میزهای چند منظوره را انتخاب کنید که در آن واحد میز و قفسه کتاب با هم استفاده می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب مناسب ترین میز تحریر باید به آن توجه کنید، محل نگهداری میز است. مطالعات نشان می دهد که تمرکز در مناطق پراکنده بسیار دشوار است. به همین دلیل، یک روال کار کارآمد نیاز به یک فضای کاری راحت دارد که خیلی شلوغ نباشد.

میز رنگ چوب با پایه های نازک

برای ایجاد آن فضای جادار، کشوها و کابینت های روی میز کار به کمک کاربران می آیند. اگر شلوغی را دوست ندارید، ممکن است بخواهید میزتان کشو، کابینت و قفسه زیادی داشته باشد.

در نهایت هنگام انتخاب میز تحریر خود باید ویژگی های زیبایی شناختی آن را نیز در نظر بگیرید. جزئیات مختلف مانند جنس تولید، رنگ، حکاکی ها، محل نگهداری و دستگیره ها ظاهر زیبایی میز شما را تعیین می کند. مجموعه های اتاق مطالعه متشکل از میز، صندلی و قفسه کتاب نیز کاندیدایی برای تبدیل شدن به یکی از بهترین دستیاران شما در این مرحله هستند.

ابعاد میز اداری

میز کار و صندلی بزرگ
هم دکوراسیون و هم ارگونومی عوامل مهمی برای راحتی کارمندان در محیط اداری هستند. ابعاد میز اداری نیز از جمله عوامل موثر در ایجاد این محیط ارگونومیک است. در این مرحله، تعداد افراد مورد نیاز دفتر از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر در حال ایجاد یک محیط کاری تک نفره هستید، می توانید یک میز با هر اندازه ای که می خواهید انتخاب کنید. اما در محیط هایی که بیش از یک نفر حضور دارند، باید ابعاد میز را به خوبی تعیین کرد تا از راحتی هر یک از کارکنان اطمینان حاصل شود.

در دفاتری که افراد زیادی به طور همزمان حضور خواهند داشت، صرفه جویی در حداکثر فضا هنگام تعیین اندازه میز کار مفید است. علاوه بر این، لازم است انتخاب هایی انجام نشود که ضمن صرفه جویی در فضا، راحتی کارمندان را کاهش دهد. ترجیح میزهای اداری که در آن رایانه ها و فایل ها می توانند به راحتی استفاده شوند و کارمندان بتوانند روی مناطق خصوصی خود تمرکز کنند، یک مسئله بسیار مهم برای کیفیت کسب و کار است. برای جزئیات دیگر در مورد دکوراسیون اداری،  می توانید به مقاله ما با عنوان 8 پیشنهاد دکوراسیون اداری که می توانید برای محل کار خود الهام بگیرید نیز نگاهی بیندازید.

هنگام انتخاب میز اداری، می توانید طرح های مدولار و قابل اتصال را نیز انتخاب کنید. امکان ایجاد محیطی به سبک کتابخانه ای با جداول و سرفصل های جداول در کنار هم وجود دارد. البته در محیط‌های تجاری که کار گروهی به شدت ضروری است، میزهای بزرگی که بسیاری از کارمندان می‌توانند دور هم جمع شوند و با هم کار کنند را نباید نادیده گرفت.

فضاهای زندگی خود را با مدهای دکوراسیون 2023 تجدید کنید

ابعاد میز شخصی

ساعت چراغ میز کامپیوتر و نوت بوک ایستاده روی میز
هنگام انتخاب میز برای اتاق مطالعه شخصی خود، نه دفتر، از نظر ابعاد بسیار آزادتر هستید. در این مرحله فقط باید انتخابی را انجام دهید که برای شما خوب باشد. علاوه بر میزهایی با قفسه کتاب، که در آن میز در خط مقدم قرار دارد و به شما کمک می‌کند تا تمام کارهایتان را با هم انجام دهید، می‌توانید مدل‌های حداقلی را نیز انتخاب کنید که فضایی را برای استراحت در اتاق کارتان ایجاد می‌کند.

یکی دیگر از راه حل های موثر برای محیط های کاری شخصی شما، مدل های میز چرخ دار و قابل حمل است. این مدل ها جزو ناجیان روزهای کاری از خانه هستند. میز خود را به صندلی راحت خود نزدیک کنید، جایی که هر روز می نشینید و مجبور نیستید در طول روز منطقه راحتی خود را ترک کنید. سطح بعدی این میزهای لپ تاپ قابل حمل است. به این ترتیب هر مکانی می تواند در هر زمانی برای شما تبدیل به اتاق مطالعه شود.

با تفاوت فیکا ، فضاهای کاری خود را کامل کنید!

با تختخوابشو فیکا ، که بهترین گزینه ها را در هر جنبه ای از زندگی به شما ارائه می دهد، همچنین می توانید لمس بی عیب و نقصی در فضای کاری خود ایجاد کنید. همچنین می توانید به مجموعه بزرگ فیکا اعتماد کنید که در آن می توانید محصول مورد نظر خود را با اندازه های میز مناسب برای هر نیاز پیدا کنید. با فیکا محیطی منحصر به فرد در خانه یا محل کار خود ایجاد کنید ، جایی که جایگزین های مناسب برای تمام مفاهیم دکوراسیون وجود دارد  . جزئیات مقرون به صرفه و سطح بالا فیکا که برای سلیقه های سطح بالا جذاب است، زندگی شما را لمس می کند!

فیکا آدرس سبک و هارمونی در منازل بهترین انتخاب برای بازسازی فضاهای کاری شما با میز اداری، میز مطالعه، قفسه کتاب، صندلی راحت و صندلی راحتی است!
با سال ها تجربه فیکا آشنا شوید و ظاهری بسازید که تمام فضاهای زندگی شما را به دقت زیبا می کند. کارایی خود را افزایش دهید که با نکات شما برای دکوراسیون راحت و شیک در محل کار گردآوری کرده ایم  : دکوراسیون اتاق مطالعه چگونه باید باشد؟ فراموش نکنید که به مقاله ما با عنوان نگاهی بیندازید و  از صفحه وبلاگ ما دیدن کنید که در آن محتوای آموزنده در مورد مبلمان و دکوراسیون به اشتراک می گذاریم!

نویسنده: حامد دهنوی